Twee dagen geleden bij Tourneau aan Bryant Park
Sterkte jullie, mooie momenten in het leven.
Hij heeft wel gelijk natuurlijk.
(Geen reclame maken. Laat het grote publiek lekker naar frankrijk en spanje op vakantie gaan).
@anon50762135, de foto hierboven verklaart de reden van de boot.
Een vrachtvliegtuig voor deze combi zou nóg prijziger worden (maar wél heel exclusief, dat dan weer wel… )
Hoe dan ook, die overtocht naar IJsland wordt gedaan door een maatschappij die monopolist is. Geen concurrentie dus. Daarom is het verhoudingsgewijs (bijv. vergeleken met overtochten naar Engeland of Noorwegen) een nogal duur overtochtje…
Het is ook gewoon best een pokke-eind natuurlijk.
Was daar iets huren voor jullie uitgesloten of gewoon niet mogelijk?
Het is ver ja, maar gerekend per zeemijl gewoon fors duurder dan naar bijv. Engeland of Noorwegen.
Huren in IJsland is duur, dus je kunt dan wel een voordelig vliegticket kopen, maar het huren van (gezins)auto of camper maakt een tour over het eiland alsnog prijzig. Vandaar dat velen (die per vliegtuig gaan) in slechts 5 à 10 dagen het hele eiland rondcrossen, om de huurkosten (van auto of camper) te drukken. Nou, dat vinden wij geen vakantie, en zéker niet naar zo’n prachtig land. Dan maar wat meer euro’s kwijt zijn, maar wél drie à vier weken in IJsland bivakkeren… Waar uiteraard nog bijkomt dat we die Amerikaanse vouwwagen tóch al hebben, dus je overnachtingen zijn al ‘geregeld’…
In questo caso: Luigi!
Bedankt voor je reply, interessant artikel dat je deelde. Bedankt!
Heftig!
Ik neem aan dat we je inmiddels mogen feliciteren?
Dat klopt! Thanks!
Oakley?
Zonder boot kun je tenminste ook niet tussen squale en schip vallen
Gefeliciteerd. Slaap je nu ook met horloge om te meten hoeveel slaap je mist?
Thanks!! Daar heb ik me wekker op me nachtkastje voor.
Moet ook diverse malen per dag is t niet?