Hier gewoon strak 26gr!!
Even op groot formaat bekeken en zie de standaard processing van Lightroom met een spikkelpatroon in zowel lichte als middentoon partijen. Precies de reden waarom ik LR niet meer gebruik.

Het was ook maar een bui:cloud_with_lightning_and_rain:
️
Prachtige foto’s Stef!
Zal ook camera ruis zijn. Wat gebruik jij? Capture One schijnt ook goed te zijn.
Is een ander patroon dan hoge iso ruis/grain. Het is een eigenschap van LR, blijkbaar.
Zelf gebruik ik de Canon DPP raw converter. Dit levert voor mij veel schonere beelden op.
Gave plaatjes Stef!!!
Ik gebruik LR ook als toegang op de fotocatalogus, daar zitten nu duizenden foto’s in en dat is wel een aardige vendor lock moet ik zeggen.
Misschien smaakgevoelig, maar ik vind dit zo ontzettend gaaf! En ik kan het niet helpen, maar ik associeer de cijfers, kleuren en staal meteen met een aanvalshelicopter;
Helemaal op die NATO!
Die had ik als rekwisiet effe niet bij de hand 
Horloge neh, foto’s yes en daar gaat het om in deze. Job done 
Dat is een teken van te weinig licht en te hoge isowaarde en de combinatie met LR.
ISO was 200 dus dat kan het niet zijn. Weinig licht wel, maar dat maakt niet uit want de sluitertijd mag langer zijn. Wellicht komt dit door de ruisonderdrukking in LR. Die gebruikte ik toevallig deze keer.
Dit is de veroorzaker van de ruis…(rood omlijnt )
Als je te ver gaat met verscherpen en dat weer met luminantie moet oplossen ,hou je inderdaad ruis over.
Mooie foto’s toch?! Het horloge zit op €2500 ex BTW.
Ik ben er mega tevreden mee, juist ook met de props zoals roestige dingen en water en natuursteen. Stef heeft me perfect aangevoeld en schoot meteen alles raak.
Zal er eens naar kijken, ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk de effenheid te optimaliseren.
Haha thanks! Dat is ook de gedachte / het thema. Leuk je reactie!
Dat klopt ja.
Hans als jij nou zo’n heli regelt dan doe ik het nog een keer over😎