Fototopic nieuwe Subdelta

Heb je je foto’s al gemaakt? Ben wel benieuwd nu. Zeker als ik je foto’s tot nu toe zie.

1 like

Ik vind juist die brug heel erg gaaf, dat dan over die letters zit doet mij echt niks.

1 like

Neen. Die paar foto’s die ik hier plaats zijn gemaakt met een Ipad en niet meer dan simpele snapshots.

Maar wat ik gisteren reeds schreef: mijn commentaar heeft geen betrekking op de individuele foto’s. Op zich zijn het prima platen.
Ik vond, en vind, alleen dat je een meer consistent kleurgebruik had kunnen nastreven. Zodoende zou het meer een serie zijn geworden.

Fotoos zijn mooi, het horloge wordt dat er niet van.

4 likes

Mooie foto’s.

2 likes

Vind je het geen mooi horloge, of kunnen de foto’s hem niet mooi weergeven? Snap je niet helemaal.

1 like

Het was netjes geformuleerd: de fotoos zijn mooi, het horloge wordt er niet mooi van.
Simpeler en wat grover is dat dan: dat -in mijn ogen- lelijke ding wordt van een goede foto niet mooi.

Ik vind het horloge ook niet mooi. In die zin: de achterkant wèl, maar goed, die zit achter hè.

2 likes

Je had het ook netjes geformuleerd, maar ik begreep het gewoon niet. Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben.

1 like

Als je niet weet wat je doet zitten er tussen 20.000 foto’s nog geen toonbare exemplaren :joy:

8 likes

Gelukkig hebben die camera’s een Auto-modus, en dan maakt 'ie er zelf wel wat van.
Daarmee wordt in elk geval de technische kant een beetje opgevangen.

Maar kaderen en sfeer moet je inderdaad zelf wel kunnen, ook digitaal. Ik heb echt geen oog voor een mooi kader, en dan is het vooral veel klikken en kom ik op 0,5% wat ik aan anderen durf te laten zien. Dat gezegd hebbende, zou dat met conventionele rolletjes en ontwikkelen toch al gauw neerkomen op € 250 per ‘aardig plaatje’.

2 likes

Het grootste probleem met auto modi is dat je geen belichtingsompensatie kunt instellen. Dit is nu net de grootste makke, want lichtmeting is nog net zo onbetrouwbaar als 30 jaar geleden, ondanks matrix, meerveld of welke meetmethode ook. Zet maar eens iemand in een witte jurk tegen een witte muur en je krijgt bij elke camera in auto-mode een middengrijze opname i.p.v. wit
Voor algemeen gebruik, zet ik 'm op diafragma voorkeuze en bij produktfoto’s op volledig manueel.

1 like

Belichtingscompensatie is wel een instelling die ik echt heel vaak gebruik, sowieso altijd op diafragmavoorkeuze of helemaal handinstelling. Voor horlogefotos stel ik ook altijd scherp met de hand.

Zijn deze twee niet te combineren?

Deze achtergrond vind ik er mooi, en dan het horloge met de opgelichte lumen opstekend tegen de zwarte achtergrond lijkt me een erg gave foto.

Ik blijf het trouwens een prachtig horloge vinden. Ik heb deze om gehad op de Showcase in Utrecht, en dat beviel wel.

3 likes

Beetje dit idee maar dan mooi:

3 likes

Is zeker te doen maar door tijdgebrek kon ik niet alle ideën die had uitvoeren helaas.

3 likes

Meer dan tevreden klant aan het woord nu… wauw

1 like

De titanium Aces zijn klaar! De Blue Ace moet nog even verkocht worden;)

En zo worden de titanium versies met zwarte dial in de Nanuk 903 verstuurd!
Oké, niet zulke mooie plaatjes als @malus65 maakt, maar je krijgt wel een idee denk ik.

Uiteraard met handgeschreven kaartje met hierop een heuse JSF (F35) die een vliegdekschip verlaat.

Ik lever er een Nitecore UV-lampje met USB-kabel bij, zodat de mannen (en 1 dame) wat te pielen hebben. Plus visitekaartjes van de Hollanders die eraan meewerkten: @ruudvv van STRPS.nl voor de ongelofelijk coole NATO, @anon94081762EV voor de ongehoord gave handgemaakte leren banden op maat en al dan niet met initialen in een keeper, Sanders Engraver die de gravures met de hand deed en een serie uitdraaien van de timegraph op 6 (!) posities (zeer sterke waardes!) en de druktesten. En mijn eigen, metalen visitekaartje plus een genummerd garantiekaartje.

Oh ja: een een ministroopwafel;)

Ploaties!

6 likes

Zie ik bij die lumenfoto nou een sluitertijd van 20 seconden?

Ik kan maar 1 ding zeggen…

Superdupergaafextreemtofkicken…

Toch nog 1 dingetje.
Jij denkt toch niet dat je hiermee blijft zitten he?:joy:

2 likes