Fotowedstrijd #141 – Hollands Glorie 🇳🇱

Daar waar ie hoort.

VrijMiBO bij Bluffie!

3 likes

Maak je niet druk Mark. Prima thema, en goed gevonden na 140 voorgangers! :ok_hand:

Discussie krijg je altijd. Ik denk altijd, doe het eerst zelf maar eens.

2 likes

Ik zie liever foto’s :camera_flash::eyes:

3 likes

Ik wou Kim Holland boeken voor een fotoshoot, maar dat is 5k voor een avondje. Ik denk dat ik even oversla deze keer.

Kim

12 likes

Ik denk dat de meeste foto’s van Kim Holland hier goed zijn voor minimaal een flinke ban.

2 likes

Als het dan toch een ban oplevert, graag met iemand anders dan Kim Holland :rofl::rofl::rofl::rofl:

2 likes

24 likes

Leuk bedacht! Maar ik vermoed dat je die stroopwafel en tekst niet zelf gefotografeerd hebt :wink:

1 like

Alles origineel met uitzondering van de Hollandse stroopwafel :yum:

2 likes

Ik dacht al, er mist iets in m’n opvoeding. Dat is hier nog nooit voor gekomen. :slight_smile:
Jouw foto is ook een beetje ranzig (er staat zoute haring op), en je moet eens betere leverworst kopen. Grove, van de Weidenaar. Uit Dokkum.

De grap is dat ik geen Fries ben, maar dat de Groningers en Zeeuwen niet veel doen wat ik zo één twee drie op de foto wil zetten. :slight_smile: Ik wil helemaal geen horloge op een Zeeuwse bolus leggen, dat is ook goor. En plakkerig.

Misschien dat ik vandaag of morgen nog even naar het Ir J Wouda gemaal rijd om een horloge voor het gemaal (of misschien zelfs wel in het gemaal) te maken. Want ja, wat is er nu Nederlandser dan een in 1920 gebouwde cathedraal van stoom te staan die gemaakt is om onze voeten droog te houden?

3 likes

Daar kunnen we een heel topic aan wijden.

1 like

:face_with_peeking_eye::joy:

1 like

Dankjewel!

Dat is voor mij ook het leukste aan een fotografiewedstrijd. Ik vind het eerlijk gezegd altijd jammer dat er zoveel “kiekjes” worden ingezonden. Zelf ben ik geen topfotograaf, maar ik probeer wel mijn best te doen. Met wat zoom, op een leuke plek waar het onderwerp goed in beeld komt en een ander camerastandpunt heb je snel een veel interessanter shot. De rest is inderdaad een creatief proces — daar zit de lol.

5 likes

De verbinding die ik er aan hang zal je verrassen. :wink:

Goed plan! :+1:

Het was trouwens DF Wouda. Maar het voelt vreemd om daar intree te betalen. 35 jaar lang liep ik daar gewoon met m’n oom rond als hij aan het werk was en ik 'm bezocht, en nu is het plotseling een museum, met UNESCO en zo… En ook m’n oom is er niet meer. Het is een rare plaats voor me, maar wel een prachtig stuk geschiedenis.

Sorry voor de off topic.

Later meer. Ik geloof dat ik nog een paar dagen heb, als de tijd me niet ontbreekt, toch?

7 likes

Het ziet er wel tof uit en snap ook dat het dan nu vreemd voelde .

37 likes

Dat mag Ruud.
Love it or loath it, zoals ik toendertijd in een review schreef.

(https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-480-turbo-1992-3/)

1 like

Ik vind 'm objectief ook lelijk, en toch zou ik er met veel plezier in rijden. Er is iets aan het design dat langs alle kanten niet klopt maar toch op een of andere manier gewoon goed aanvoelt. Een beetje zoals ik veel Saabs ook helemaal niet mooi vind, nuchter bekeken, maar ik heb er wel aan zo eentje mijn hart verloren.

1 like

Ik post later een foto, maar vergeten jullie niks over sport?
Want dat is toch wel iets waar we als klein kutlandje toch wel errug goed in zijn. Van de Olympics tot iets van San Marco, van Max tot nr 14, iets oranje :lion: , hockey, darts, K1 etc etc.
Het is dat ze nu in NY zit, want een horloge op de ass van Jutta was ongetwijfeld de winnaar geweest. Een hele hoop Hollands Gloriehole.

2 likes