Vandaag de Speedy naar de lokale dealer gebracht, en zo makkelijk en snel verholpen zoals hier verteld werd is het in dit geval niet.
De dealer mag het zelf niet doen, aangezien dan de garantie vervalt (zijn woorden), en dus wordt het horloge naar Omega gestuurd waarvan de verzendkosten voor mij zijn, omdat ik het horloge niet bij deze dealer heb gekocht.
Het duurt lang en kost dus geld. Goede service van Omega zeg
Nu is het wachten…
Je kunt toch gewoon even bij een omega service centre langs gaan? Zie https://www.omegawatches.com/customer-service/finding-a-service-centre . Een dealer zal dit inderdaad niet doen als hij geen service centre is.
Ja, dat had ik idd moeten doen. Nooit aan gedacht. Ik dacht dat de dealer dit wel kon doen. Stom van me.
Dat is ‘kenmerkende patina’
Omega-stallen schijnen erg stoffig te zijn?
Daar zou ik me toch wel aan gaan ergeren denk ik. Onder een bepaalde hoek zichtbaar of altijd wel te zien?
Ik ben meestal niet kieskeurig, maar dit is toch wel belachelijk voor een nieuw horloge. Zeker uit deze prijsklasse. Verder prima horloge
Was onder elke hoek zichtbaar. Kortom, grote ergernis. Besteld in Italië, en daar was het enige advies: ga maar naar een service center want dit valt onder de garantie, maar dan ben je het horloge wellicht maanden kwijt.
Het horloge kwam zo uit de doos, dus ik heb in eerste instantie gecommuniceerd met de verkoper en niets met het horloge gedaan. Totdat ik besloot het horloge op te winden en op tijd te zetten. Stofje weg en nooit meer teruggezien. Zit uiteraard nog wel ergens, maar ik kan het nergens meer vinden.
Nou, ik heb de Speedy weer opgehaald bij de dealer en ben gelijk doorgereden naar een Omega Service Center.
Fantastische Service ! Ik werd gelijk geholpen. Na een minuut of 10 kreeg ik het horloge weer terug. Opgelost !
Althans…
Bij thuiskomst bleek het stofje alleen te zijn verplaatst
Dus binnenkort weer terug. Jeetje wat ben ik op dit moment toch blij met Omega
Nieuwe locatie:
Door kunststof glas wordt t snel statisch en plakt ie ergens anders vast.
Haha verdomme zeg. Nou, nog een keer op de koffie gaan.
Als ik dat stofje was, ik zou me te pletter aan het lachen zijn
On topic: ik bewonder dat je het sportief opvat!
Et Tu(dor), Brute?
Nee, zo zijn er natuurlijk wel meer, maar dit is m’n 2e Speedy en beide horloges zijn voorzien van een authentiek Zwitsers stofje onder het glas/plastic. De eerste had ik niet gezien, maar werd ontdekt door de nieuwe eigenaar.
Kan allemaal gebeuren natuurlijk, maar wanneer je dan naar een officieel Omega Service Center gaat, en het stofje wordt vakkundig verplaatst ipv verwijderd, nou dan ben ik ff klaar met Omega.
Heb ik het nog niet eens over de tachy wijzer die niet perfect recht staat. “Ach, hij valt binnen de toleranties, en de wijzer zal beschadigen wanneer hij verwijderd wordt” en “bij een revisie wordt hij toch vervangen en dan plaatsen we de nieuwe wel recht”
Huh ? Het horloge is amper 1 jaar oud. Revisie ?
Zijn niet echt opmerkingen die van mij een Omega adept maken.
Je begrijpt waarschijnlijk wel dat deze Speedy mijn collectie gaat verlaten (zodra het stofje echt verwijderd is), en niet meer zal worden vervangen door een andere Speedy. Ze hebben mij iets te veel karakter.
Dit was een zeer korte liefdes affaire.
Dat is inderdaad zeer vreemd. Ik ben zelf altijd huiverig om Chrono’s te kopen. Kan er ook niet tegen als de wijzer niet goed is uitgelijnd. Bedankt voor deze info. Ik schrap de Speedmaster van mijn lijstje in ieder geval.
Jammer, ik weet nl nog een hele mooie te koop