Foutjes aan horloges van €3k +

Heb ik eens gehad met een gmt master 2. Stofje zat een tijdje aan de wijzers vast. Op een gegeven moment was het niet meeer te zien. Nooit meer teruggezien daarna. Natuurlijk zat het nog wel ergens in de kast.

:joy:

Ik zie er nog 1.

f1b247bdea6f88dc68e91e6714e5c659822bdf9e_1_374x500

Sorry… :upside_down_face: Kan ook op het glas zitten natuurlijk, dat kan ik niet zien.

Het is ook niet makkelijk om echt elk stofje te weren, weet ik uit ervaring - maar productie bij de A-merken gebeurt in cleanrooms met onderdruk. Beetje vreemd dat dit door QC komt.

2 likes

Lugs van mijn seamaster zijn ongelijk geslepen. Eerste keer dat ik het opmerkte was het wel een bummer.
Ondertussen al gezien dat dit echt enorm veel voorkomt. Al meerdere foto’s van mensen op het forum voorbij zien komen met een gelijkaardig probleem.

39148912_2181576672062829_5162104292366090240_n

2 likes

Dafuk :thinking:

1 like

“Uiteindelijk wil je nooit meer een Omega.”

7 likes

Heeft Rolex ook dit probleem?

Mhoahahahahhaa dees is mooi. Tranen over mijn wangen :rofl:

1 like

Wow serieus? Dit vind ik echt niet kunnen! Man, bij alle wegwerp-merken die ik heb of gehad heb, heb ik dit soort taferelen nog nooit mee gemaakt. Dit moet echt niet kunnen met een 3k+ horloge… Handwerk of niet… En net of al die seamasters met de hand gemaakt worden :sweat_smile:

1 like

Mijn breitling Avenger GMT II (3990€) had een fout aan de datumschijf een aantal cijfers stonden er vervaagd op, na 4 weken wachten is dat onder garantie vervangen maar daarna liep de GMT wijzer niet gelijk met de uren wijzer. Toen maar geruild voor een seamaster en die bevalt uitstekend!

Bij de 14 exemplaren die ik heb mogen bezitten in de afgelopen 29 jaar heb ik nooit iets kunnen ontdekken. Alles perfect, ook met een 10x loep.
Zelfde bij IWC en Panerai trouwens.

Ik moet eerlijk bekennen dat de andere 3 Omega’s ook foutloos waren.
Uiteraard zijn 99,9% van de Speedy’s ook prima. Ik heb gewoon wat pech gehad.
En ja ik weet het: als je perfectie wil moet je GS nemen, maar die vind ik in de automatische uitvoeringen vooral veel te dik en de sportmodellen niet echt mooi.
Is een ander topic, maar je kunt wachten op een GS boy om over afwerking te beginnen.

1 like

Wie komt er met die macro’s van die vlijmscherpe wijzers?

2 likes

Als ik dit zo allemaal lees is er sinds ik de mijne in de kliko liet zaken nog niets veranderd. In die vijftien jaar zijn de iPhone, BI analytics en de Cloud uitgevonden en gepopulariseerd, maar sommige bedrijven houden gelukkig aan hun oude tradities vast.

Ik houd me even in.

1 like

Ach, ik zag Fate schrijven, dus ik dacht: even snel een knuppeltje het hok in :joy:

Aub niet te serieus nemen

2 likes

:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Kom op, jij kan beter dan dit. Ik geniet er juist van

2 likes

Ik heb de lieden die anderen hier noemen niet genoemd.

Ik ben trots op mij, wat jij? :joy::joy:

1 like

Te laat… :sunglasses:

4 likes

:+1:t2::joy:

Dit wordt een goed verhaal… Come in @Fate_Amenable_To_Change

2 likes