Mijn voorkeur gaat uit naar Breitling en (Grand) Seiko. Maar ik vind wel dat bijna alle merken een leuk model hebben, dus ook Frederique Constant maakt mooie horloges in mijn ogen.
Uiteraard zijn er ook merken waar ik niets mee heb. Ik noem verder geen namen, voordat ik gecanceld word
Ik vind dat ze wel een paar mooie horloges maken maar ook wel een hoog Tissot niveau. Een horloge dat je kado krijgt op je 16de ofzo.
Niks mis met Tissot overigens. Ik draag al 4-5 jaar een PRX Chrono met veel plezier. Ik vind Longines daar wel boven staan zelfs als ze geen gecompliceerde uurwerken maken.
Waar ik moeite mee heb is dat ze Patek-achtige horloge maken tegen een “betaalbare” prijs. De ene vindt dat top want PP is voor de meeste onbereikbaar. Ik denk aan “ik wil wel maar kan niet”. FC is het ultieme net-niet merk.
FC maakt prima horloges voor het geld en is qua niveau zeker te vergelijken met Longines of zelfs iets hoger. De merknaam spreekt inderdaad niet aan maar dat geldt ook voor bv een C.Ward, slaat ook nergens op. Toch krijgt dit merk meer aanzien als FC (m.n. na aanpassing van het logo wat ik overigens ook niets vind maar dat terzijde). Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat FC zich enkel richt op klassiek ogende horloges. Zij hebben geen duikers en rubberen banden etc. in hun collectie. Hiermee sluiten zij meteen een grote doelgroep uit. Op zich ook niet zo vreemd want wie wil er een 300 meter duiker met rubberen band met Frederique Constant op de wijzerplaat?? Maar mocht FC een andere koers gaan varen, de merknaam vervangen door een mooi opgelegd logo op de plaat en een sportieve duiker toevoegen aan hun collectie dan zou dat zomaar een schot in de roos kunnen zijn, want kwaliteit leveren zij wel degelijk.
Helaas gaat het wel erg veel over de naam. Ik heb er 4 en vindt het mooie horloge’s voor de prijs die je moet aftikken
Draag ik ze, nee maar dat geld voor veel van mijn horloges.
Goed product voor een goede prijs mijn inziens.
Ik snap de “ophef” over de naam niet zo goed.
In mijn oren klinkt het respectabel, zelfs wat chique.
Nu zal zo’n naam voor iedereen wat anders in de oren klinken, en daar mogelijk een wat andere beleving bij hebben. Als “Suske en Wiske” “Lodewijk en Anne-Fleur” hadden geheten was het mogelijk niet zo groot geworden.
Maar als horlogeliefhebber kijk je toch veel meer naar de uiterlijke kenemerken, de kwaliteit, de afwerking en mogelijk historie dan dat je je door de naam laat afleiden(?).
Wellicht verandert je mening als je al lang met deze materie bezig bezig bent, maar mij als beginner laat het enigszins koud.
Nee. Een horloge is een irrationele luxe aankoop, daarmee maak ik dan ook geen rationele keuzes.
Anders had ik aan een Casio fw91 voldoende.
Ik vind de naam een afknapper en zal daarmee ook niet snel een FC kopen.
Door de Citizen connectie hebben ze wel mooie uurwerken maar dat is voor mij dus niet genoeg om het merk te overwegen.
Ik zou ook niet snel een voetbalclub kopen. Het is een riskante investering in een wereld waarin aanzienlijke risico’s worden genomen om sportief succes te behalen. Het probleem is dat in de voetballerij de focus ligt op maximalisatie van sportief succes in plaats van winstmaximalisatie. Voetbalclubs schrijven veel te vaak rode cijfers.
Voor sommige is heritage, naam, flex belangrijker dan voor andere consumenten.
Voor een nieuw merk is het lastig om die clientele te bereiken. Zeker als je wat samey naamgeving kiest als Vacheron Constantin kiest. Wellicht niet zo slim. Ik zit daar minder mee maar de markt wel.
Op de watchtime in Düsseldorf heb ik al een paar keer Vandaag horloges gezien. Dat is een Duits merk maar ik vind dat zo een rare naam, dat houd mij dan tegen.