Frederique Constant: onderschat merk of inmiddels serieuze concurrent voor Longines?

Voor mij klinkt het als…

… en je kan wel raden waar al deze parels te koop zijn voor tweecijferbedragen. :upside_down_face:

1 like

Zo boos. :face_with_raised_eyebrow:

:eyes:

Shitizen. Ik vind die naam gewoon raar.

Zou ook geen horloge kopen met plebs, of volk op de plaat.

Dan weer geen probleem met volkswagen, terwijl volksklok/horloge wel een probleem is :upside_down_face:

Leuke poll.

Je zou het ook om kunnen draaien.

Iedereen die nu wee wee doet over FC.

Zou je het wel kopen met een andere naam op de wijzerplaat?

Longines, Raymond Weil, Grand Citizen🤪.

Ik denk dat het gros buiten de naam ook gewoon de puur dressy collectie niet willen.

Om even een crossover te maken naar een ander geval waar het een beetje extremer was. Dat lokaal merk dat zijn merknaam in groepsverkracht Google Translate “latijn” opgehoest heeft - VPC afgekort. Ja, dat zou meer dan tegengehouden hebben; daar zou mijn aanvaarden van een gratis exemplaar dat ik niet mag weggeven/gooien, een prijskaartje gehad hebben. :face_with_peeking_eye:

Ja, geen bezwaren.

Nee, klinkt even kak.

:joy: oeioei.

Heb ik bij auto’s met de naam Opel.
Sorry Ruud, maar niet heus. :rofl:

Ik vind opel ook niets aan hoor. :stuck_out_tongue:

Waarschijnlijk niet omdat het design mij niet aanspreekt.
“Zustermerk” Alpina zou ik dan eerder kiezen.

Denk ik dan weer met name aan koeien.

Een olympic of triumph oid zou ik wel weer dragen.
Stom he.

Ik aan brillen heb er twee.

Burger? Ham Burger.

Opa
Duf
Gebrek aan kwaliteit.
Duitse Peugeot

Zo ff mijn associaties met dat merk op een rijtje

Dat is toch die toko die BMWtjes kietelt?

Motorfiets

Sinds 2022 officieel onderdeel van BMW zelfs.

2 likes

Ah het AMG van BMW

Minder uitbundig dan een AMG, eigenlijk zelfs best ingetogen vind ik.
Doel van Alpina was volgens mij ook niet om de auto sneller of meer opvallend te maken.
De nadruk ligt meer op rijbeleving.

2020 FC Highlife en de nieuwe JLC. Zo onorigineel is FC ook niet.

Excuses verkeerde foto’s

2 likes

Ook meer op het bewaren van het comfort en luxe

1 like

Je verbindt hier lijkt wel een naam direct aan een prijssegment (<100 Euro)
Frederique Constant vind je in het zelfde rijtje thuis horen (qua naam), en daarom is Frederique Constant niet voor jou?

Anyway…voor de een is de naam belangrijker dan voor de ander.
Da’s maar goed ook,verschillende beslis-criteria…anders werd de wereld wel heel eentonig :slight_smile:

Of JLC is minder origineel?

Ik denk dat ik mijn vrouw trouwens ook de bons ga geven. Het aangaan van een liefdesrelatie is ook totaal irrationeel, maar haar naam is eigenlijk toch wat te chique voor de “gewone” en doe-maar-normaal-want-dan-doe-je-al-gek-genoeg verpleegkundige die ze is. :thinking:

Ik had haar 29 jaar geleden dus echt moeten laten gaan vanwege de naam.

De afwerking en zo, was en is nog steeds wel boven niveau.

10 likes

Niet specifiek aan het prijssegment, maar ja, Aliexpress merken proberen vaak met een Europees klinkende naam wat legitimiteit aan hun spul te geven. De naam slaat nergens op, een samenraapsel van voor/achternamen die generiek genoeg zijn om onder de radar te blijven. En Frederique Constant klinkt exact zo, voor mij. Maurice Lacroix ook. Raymond Weil ook.

1 like

En daar gaat je horloge potje…:joy:

1 like