Het is nooit te laat om dingen recht te zetten. (grapje)
Jongens, we kunnen allemaal wel doen alsof de merknaam ons geen bal kan schelen…
Maar ik zal nooit een Hruodland or Rdunae of Farasute
of wtf ook kopen.
Waar die grens ligt, en wat jij beroerd vindt, is persoonlijk.
FC? Kon erger, maar ik snap dat mensen het niks kunnen vinden
3 likes
APMV
10 juni 2026 om 10:24
124
belangrijker dan haar naam
2 likes
Tenzij ze een naam heeft als Greta-Olga ofzo
Kan ze nog zo knap zijn
Eerlijk gezegd zijn het twee voornamen, van de respectievelijke grootmoeder en grootvader van de oprichters, Peter en Aletta Stas
1 like
AB64
10 juni 2026 om 10:46
127
Niet voor de FC (hoewel ik er nooit eentje heb gekocht) maar zeker wel bij Echo Neutra. Daar heb ik letterlijk, mijn vinger zwevend boven de “Buy” knop, besloten dat ik die naam op de plaat niet ging trekken.
4 likes
De naam is inderdaad een punt, ook voor mij.
Citizen had wel iets nieuws mogen verzinnen.
Paar namen van japanse groutouders ofzo.
Zoldar
10 juni 2026 om 10:55
129
FC bestond al laang voordat Citizen het bedrijf overnam.
Had BMW voor Mini een andere naam moeten verzinnen?
Sommige namen trek je niet, sommige andere wel, daar valt niks aan uit te leggen. Misschien is het toch de pretentie die uit Frédérique Constant spreekt die ik minder vind? Geen idee.
2 likes
Merknamen zijn per definitie het mooist in onleesbaar cursief.
Meeste horloge namen/merken zouden niet misstaan op een pak wasverzachter anyway.
Bulova kan het prima af met een stemvork.
En ECO-DRIVE op een Citizen wijzerplaat is het lelijkste ooit ever op het universum van deze planeet.
Doen die aliexpress prulletjes nog het best met soms de optie om helemaal geen logo’s of lettertjes op de plaat te bekomen.
Het was een beetje sarcastisch bedoeld, maar idd mini is ook een k naam en hadden ze zeker moeten veranderen.
Tijner
10 juni 2026 om 11:38
133
Voor mij blijft het gewoon de reputatie van een modemerk houden. In de orde Skagen etc.
Ik weet ook wel dat ze hun best doen een echt horlogemerk te worden, maar je komt er gewoon niet vanaf als je zoveel jaren hebt lopen kloten.
Jim-1
10 juni 2026 om 13:52
135
Zoldar:
Longines
Ja.
Zoldar:
Raymond Weil
Beslist niet.
Zoldar:
Grand Citizen
Ja.
Onderstaande, zonder datum en een blanco wijzerplaat? Dan zou ik hem best kunnen hebben.
3 likes
Mr.T
10 juni 2026 om 13:59
136
Ik stel voor om eens goed naar Invicta te kijken. Klinkende naam, lange historie vanuit Zwitserland en herkenbare doch aparte ontwerpen.
1 like
Mr.T
10 juni 2026 om 14:01
137
Dat had ik met Scurfa. Toch gekocht omdat het een meer dan uitstekend duikhorloge is.
2 likes
PLP
10 juni 2026 om 15:40
139
Mr.T:
Scurfa
Yup, zelfde en daarom nooit gekocht, Echo/Neutra vind ik ook belachelijk klinken.
Maar die heb ik dan weer wel gekocht. Logica…
4 likes
AB64
10 juni 2026 om 15:59
140
Ja, het is echt een heel geslaagde deskdiver…
1 like
Geef je wel elke vijf jaar een beurt?
2 likes
PLP
10 juni 2026 om 16:19
142
Het was een leuk horloge om gehad te hebben, minpuntje voor mij was de matige afwerking. En dan met name de kast, de brushing daarvan vond ik wat “grof”.
Die had wat fijner mogen zijn.
Bepaalde leeftijd/bouwjaar. Goed uurwerk, elke zeven jaar.
1 like