Frederique Constant only

Erg mooi …
Is de JLC UT Moonphase dan het extra geld waard
Emotioneel zeker … rationeel ???

Deze staat boven aan mijn lijste…

Dat is een beetje lastig te zeggen. Ik heb de JLC nog niet in het echt gezien.

Ja, ze kijken af bij JLC en Patek. Maar ik blijf het een leuk merk vinden met soms hele mooie horloges voor een goede prijs

Horloges zijn 80% emotie. Dat is het probleem vaak. Voor mij zit de beleving vooral tussen mijn oren, niet zozeer de praktische toepasbaarheid.

Maar deze FC zou ik zo kiezen ten koste van de JLC

1 like

Yip agree … zit net te kijken naar een review …
Mooi maar geen JLC :wink:

1 like

Neem jij die JLC, ik de FC. Ga ik van het uitgespaarde geld nog even op vakantie (gezien het herfstweer van de laatste dagen) :wink:

Zit naast je in het vliegtuig … met een FC

1 like

Een paar weken terug lag er bij Cellini in Roermond ook nog een Healy in de etalage.

Gr. Marc

Ik vind de business timer een bijzondere horloge. 1 van de weinige met een week aanduiding. Loopt het wijzertjes van de week aanduiding dan tegen de klok in?

1 like

Prachtig! :heart_eyes:

Mijn beste,

De wijzer die het week-nummer (en daarboven de maand) weergeeft
is de wijzer met de rode punt!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Eerst de foto’s, dan het verhaaltje.

Het verhaaltje.
In Elsevier las ik een (achteraf gezien ronkend) verhaal over FC. Maar toch: het raakte me. Een Nederlands stel dat het voor elkaar kreeg een Zwitsers horlogemerk in de markt te zetten en daarbij succes had.
Toen zou ik zestig worden en in mijn dorst naar iets bijzonders vroeg ik aan lief en de kinderen om een FC. En die kreeg ik, op mijn verjaardag (die samenvalt met een nationale feestdag). Pas in de namiddag belde dochter om me te feliciteren. Ik informeerde ook even naar de stand van zaken wat betreft haar verwachting. Opeens hoorde ik haar emotioneel huilen. Ik schrok. " Jxxxxx, wat is er, meid? Waarom huil je zo?" “Pap, je moet weten dat er nu op mijn buik een lief klein meisje ligt, Doortje!”. Doortje!! Geboren op mijn zestigste verjaardag. Het eerste kleindochtertje, na een reeks van zes kleinzonen. Bijzonder he?
Doortje, ze voelt als het mooiste wat ik ooit heb mogen krijgen voor m’n verjaardag. Ik voel weer de emotie.

27 likes

Mijn Frederique Constant Gents Chronograph.

6 likes

Mijn schoonvader heeft in 2009 een Longines Evidenza Chrono gekocht samen met deze Frederique Constant. De Frederique is naar mijn zwager gegaan na zijn overlijden.

6 likes

Mijn likes zijn op voor vandaag… Mooi en aandoenlijk verhaal! :relaxed:

3 likes

Nog een paar dagen wachten en dan is hij van mij. De Healey Ltd 2888 exemplaren. Oke dat zijn er best veel maar minder dan een Omega Limited. :smiley: Hij komt overigens niet in de doos met het schaalmodel. Heeft iemand misschien een idee waarom sommige limiteds in de exclusieve en sommigen in de standaard doos worden geleverd?

4 likes

Beetje haat/liefde met deze…

4 likes

chrono24.nl10

Frederique Constant Healey voor 1.675 € te koop van een Trusted Seller op…

Frederique Constant Vintage Rally aanbod: 1.675 € Frederique Constant Healey, Referentie FC-392HSG6B6; Staal; Automatisch; Staat 0 (niet gedragen); Jaar 2008; Nieuw; Doos; M

Op Chrono 24 staat deze nieuw ook voor €1,490,-, Dreski

Hij is al onderweg. Hoop hem volgende week om de pols te hebben. voor1490 hoef ik er geen automodel bij.