Fromanteel maakt doorstart?

Kwam per toeval uit bij het faillissementsverslag van Fromanteel.

Lijk erop dat iemand de boedel en merknaam voor 60.000 euro gekocht heeft. Benieuwd naar wat er nog uit voortkomt. Iemand meer info?

Vond het altijd wel geinige horloges ondanks hoog knip/plak gehalte.

Linkje: Faillissementsverslag Fromanteel B.V. - Faillissementsverslagen.com.

4 likes

Mijn 5 cents staan op een Chinees. Binnenkort €19.99 Fromanteels met een NH35 in op AliExpress.

6 likes

Dat klinkt als iets wat @ElChueco in z’n winkeltje verkoopt

2 likes

Hier moet ik nu we erg om lachen. :rofl:

Fromanteel horloges - Swiss made horloges

Fromanteel horloges officieel dealer

Fromanteel horloges hebben een lange, maar prachtige historie. De naam Fromanteel voert terug naar een Amsterdamse klokkenmakersfamilie uit de 17e eeuw. Ahasuerus Fromanteel begon in 1625 met het ontwikkelen van horloges, waarna zijn twee zoons in zijn voetsporen traden. In 2009, bijna 400 jaar later, hebben Alfredo Silva en Martijn van Hassel het merk nieuw leven ingeblazen. Fromanteel is terug!

1 like

De Authentieke Hollandsche VOChinees mentaliteit :rofl:

5 likes

De samenwerking die ze met de Tulpenrallye hadden was wel tof.

Ze gaven ieder jaar een speciaal horloge horloge uit voor alle deelnemende teams.

Ik zal eens rondvragen of er een doorstart komt.

9 likes

Ik krijg flashbacks

Ik denk dat Unilever de merknaam gekocht heeft.

8 likes

Dat schud jij mij net even iets te casual uit je mouw.

3 likes

Uit zijn pijpje van zijn boxershort dus…

4 likes

Nou ik heb nog twee Fromanteels in de collectie en er al eerder eens iets over geroepen. Je kunt iets vinden van het flinterdunne marketingverhaal waar een hele kleine kern van historische waarheid in zit.

Met niet weg dat ze best goed afgewerkte horloges maakten voor een redelijke prijs. Die zeker wel mee kunnen doen met bijvoorbeeld Tissot of Hamilton qua kwaliteit.

Dit is nog één van de mijne. De andere is een automaat.

Ik hoop dat het merk nieuw leven in geblazen wordt.

3 likes

eens! vind ze ook leuk. Er hangt veel cynisme rond dit soort merken maar feit blijft dat je ergens moet beginnen en dat het mooi is dat ondernemers proberen een Nederlands merk neer te zetten.

4 likes

Ik was wel erg gecharmeerd van de Fromanteel Pendulum Diver Flipper 115.

4 likes

Idd strakke klok👊

1 like

Klopt. Aanvraag voor de merknaam is pending.
Heb wel een letter gewisseld.

Het wordt; Formanteel. Voor ballen en steel.

3 likes

Mooi dat ze zelf al inzagen dat mensen dat horloge snel weer door zouden verkopen.

3 likes

Suf ding imho.

1 like

Het virus is op mij overgeslagen door Fromanteel. Ik heb er meerdere gehad en in bezit. Ja, dat het verkoopverhaal is opgeblazen weten we wel, net zoals bij {vul een willekeurig merk in}. Maar de designtaal staat mij wel aan. In mijn ogen hebben ze net iets te weinig geïnnoveerd en is het eeuwig zonde dat ze de juweliers hebben ingeruild voor online-only verkoop. Ben benieuwd naar het vervolg.

1 like

Yippieeee, ze komen terug, wie wil er nu geen Fromanteel om de pols hebben? They are the next best thing, after pot noodle.