Fromanteel horloges hebben een lange, maar prachtige historie. De naam Fromanteel voert terug naar een Amsterdamse klokkenmakersfamilie uit de 17e eeuw. Ahasuerus Fromanteel begon in 1625 met het ontwikkelen van horloges, waarna zijn twee zoons in zijn voetsporen traden. In 2009, bijna 400 jaar later, hebben Alfredo Silva en Martijn van Hassel het merk nieuw leven ingeblazen. Fromanteel is terug!
Nou ik heb nog twee Fromanteels in de collectie en er al eerder eens iets over geroepen. Je kunt iets vinden van het flinterdunne marketingverhaal waar een hele kleine kern van historische waarheid in zit.
Met niet weg dat ze best goed afgewerkte horloges maakten voor een redelijke prijs. Die zeker wel mee kunnen doen met bijvoorbeeld Tissot of Hamilton qua kwaliteit.
Dit is nog één van de mijne. De andere is een automaat.
eens! vind ze ook leuk. Er hangt veel cynisme rond dit soort merken maar feit blijft dat je ergens moet beginnen en dat het mooi is dat ondernemers proberen een Nederlands merk neer te zetten.
Het virus is op mij overgeslagen door Fromanteel. Ik heb er meerdere gehad en in bezit. Ja, dat het verkoopverhaal is opgeblazen weten we wel, net zoals bij {vul een willekeurig merk in}. Maar de designtaal staat mij wel aan. In mijn ogen hebben ze net iets te weinig geïnnoveerd en is het eeuwig zonde dat ze de juweliers hebben ingeruild voor online-only verkoop. Ben benieuwd naar het vervolg.