“Full Set” geen cent waard?

Alleen als duidelijk is dat je het voorwerp voor een irreeële prijs hebt gekocht.
Bij aanschaf van een zaak waarbij heling niet voor de hand ligt ben je gewoon de eigenaar,
de oorspronkelijke eigenaar mag het dan voor die prijs van jou terugkopen.

Klinkt krom maar is toch echt zo.

1 like

Is er dan niemand in Rolexland die bij aankoop van een ocasionnetje even aan de hand van het serienummer verifieert of het ding wel eerlijk is?:thinking:

Ik denk dat als sommige figuren een hele mooie deal kunnen maken men “vergeet” het nummer te checken zoals het met zo veel gestolen goederen gaat.
Als het horloge al geen crimineel betaalmiddel is zoals in de kranten te lezen is.

1 like

Ik zie het al voor me, je staat bij de douane (misschien wel ergens in verwegnistan) en je nummer wordt door hen gecheckt en het blijkt een gestolen horloge te zijn…succes!

1 like

Hoe kom je aan deze wijsheid?

Het verhaal wordt alsmaar mooier en mooier. Het begon met een verkeerd nummer op oude papieren en we zitten nu al bijna vast in Abu Ghraib.

4 likes

Vergezocht, Verweggistan, potato potato :joy:

1 like

Als mijn kat een koe was, dan kon ik ze melken onder de kachel.

En als mijn tante k××××n had, twas mijn nonkel.

Veel vergezochte verhalen. Maar uiteindelijk kies ik ook voor full set. Liefst zelfs met de winkellabels in de doos.

1 like

Misschien vergezocht, misschien niet en een stukje bewustwording :wink:
Anders wordt het ook een saai topic hahahaha

Ik heb er weinig mee. Hecht veel meer waarde aan service historie. Al mijn horloges zijn zonder box & papers aangekocht. Veel b&p zijn ook nog eens een keer niet authentiek maar wordt wel extra voor betaald. Wat mij betreft schijnzekerheid.

3 likes

Ik hecht er zeer veel waarde aan.
In principe koop ik geen horloge zonder doos en papieren.

Ik zie het zo:

Mooie vrouw zie ik ook liever met kleding, maar vind het geweldig om haar langzaam uit te pakken.
En haar erna weer veilig op te bergen.

:hugs:

:flushed:

1 like

Stomme vraag misschien maar waarom zou je kranten erbij willen hebben?
Doos begrijp ik nog wel.

Daar kan je niet van op aan. Stop heling is Nederlands…. Voor de huis tuin en keuken aankopen is het leuk. Maar gestolen horloges worden veelal over de grens verkocht.

Nee de kans is groter dat een horloge gestolen is als er niet kloppende papieren bij zitten.

Als er niet kloppende papieren bij zitten, dan je twijfelen of je te goede trouw bent. Je weet immers dat de papieren niet bij het horloge horen. Je zou dan zomaar verdachte kunnen worden van heling.

Snap ik, maar dat kan je dus bijna niet in een database checken, dus moet je je daar denk ik bij neerleggen. Ik heb hier op het forum een Rolex zonder papieren gekocht en heb er echt nog geen seconde wakker van gelegen of hij niet gestolen
is.

Misschien komt het door mijn ervaring in de tweedehands horlogehandel, maar ik denk dat dit wel meevalt. Meeste verkeerde papieren zijn niet met die reden toegevoegd denk ik.
Overigens heb ik in diezelfde handel ook meer dan op twee handen te tellen gezien dat goudeerlijke mensen 40/50 jaar geleden een horloge nieuw hebben gekocht en de verkoper van de AD er toen maar random papieren bij gaf. Deze mensen kwamen daar oprecht pas achter als ik hen erop wees. Geen diefstal, maar slordig werk van AD in een tijd dat die papieren net zo werden behandeld als de kassabon van de stofzuiger

Ook niet helemaal waar. Als je de papieren hebt gecheckt en deze kloppen niet, ben je ook al niet meer volledig te goede trouw.

Dat ligt iets genuanceerder. Als de rechtmatige eigenaar aan de hand van papieren en een aankoopbon en de originele papieren kan aantonen dat het zijn horloge is, ben jij het gewoon kwijt.

Dan flikker ik die papieren weg, als ze niet kloppen. Dan heb ik een horloge zonder papieren waarvan er hier op HF alleen al honderden per jaar verhandeld worden. Ben ik dan nog te goeder trouw? Of ben je daarmee ook automatisch heling-verdachte? Is HF dan een criminele organisatie?