Funky Cartier

He hoi,
Ben een groot liefhebber van Cartiers met funky vormen. De Cartier Crash kennen we natuurlijk onderhand allemaal maar er zijn nog veel meer pareltjes. Kon hier helaas nog geen topic over vinden dus bij deze. Voel je vrij om je gekke Cartiers te delen (liever geen LeMust puin) of je mening te geven :slight_smile:

Cheers, Jasper Lijfering

Ik begin met mijn collectie Baignoires:
Allongee 2514 in WG:

En ook leuk; deze Cartier meets Louboutin achtige Baignoire. 3 geleverd in EU:

36 likes

Turn up the funkyness:

Ferrite dial factory set VS Onyx bic

Of gewoon een classic ton sur ton:

29 likes

Man man
Wie verzint zoiets
Als ik ze in de kast zou vinden zou ik ze de kliko ingooien

Geef mij maar een daydate

11 likes

Die eerste twee vind ik echt bizar. Net alsof de foto uitgerekt is haha.

1 like

Het model heet Baignoire “Allongee” … google maar even wat de Nederlandse vertaling is van dat tweede woord :wink:

4 likes

Haha dat dekt de lading wel :wink:

1 like

Ik vind Cartier ontzettend charmant, maar volgens mij heeft zowat niemand op het forum hier een Cartier. Kan me vaag een Pasha of Roadster herinneren en een standaard Tank.

De Cartier Crash is gruwelijk mooi, volgens mij is die ook gebaseerd op een Baignoire Allongé.

3 likes

Inderdaad. Het verhaal luidt dat het geïnspireerd is op een Baignoire uit een auto ongeluk…

6 likes

Of je geniet ervan, of je verafschuw het denk ik. Ik zou het voor geen goud (pun intended) willen dragen, laat staan kopen. Ik denk dat als je kan putten uit zoveel horloges, dat je vanzelf een beetje out of the box gaat denken? Gokje.

1 like

Ook soort van geinig. Die satijnen bandjes zijn trouwens supermooi, alleen jammer dat ze kwetsbaar zijn.

9 likes

Ik waardeer het dat jij dit met ons deelt. Ik had deze modellen tenminste nog niet eerder gezien.

4 likes

Maybe iets toegankelijker maar de Tonneau is ook een schoonheid.

23 likes

Dit vind ik dus heel stijlvol! Super mooi exemplaar

1 like

Stukken beter!! Elegant horloge.

2 likes

Rosé goud zo te zien
Dat maakt het een stuk beter. Niet aan mij besteed een cartier. Breitling of rolex voor mij
En inderdaad zie hier bijna geen cartier voorbij komen

1 like

De dual-time is ook een eye-catcher. Hier zeldzaam exemplaartje in PT.

Deze heb ik half jaartje geleden gekocht en heb er dezelfde band bij gevonden als die PT! Moet nog binnenkomen maar zal tzt nieuwe foto erop knallen :nerd_face:

19 likes

Wauw is dat een Santos Galbée met grijze dail? Heb je die? Supervet! Qua iconischheid vind ik een gouden toffer (a la Gordon Gekko). Maar deze is eigenlijk mooier.

1 like

Denk dat cartier meer aan vrouwen besteed is. Ben met mijn vrouw een paar weken geleden nog bij S&C geweest en ze pikte er een cartier uit. Ik dacht mooi niet :joy: snel een stokje voor gestoken. Heb ze een DJ staal met rose goud gegeven. Kan ik die ook nog een x dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Helaas heb ik deze halfjaartje terug verkocht. De Gekko is top maar deze eigenlijk nog zeldzamer. Deze configuratie met grijze plaat en white Roman numerals was maar 1 jaar gemaakt. Ding was NOS :muscle:t4:

2 likes

Just wow!

1 like