Funky Cartier

Kijk Jasper, dat zijn nog eens topics waar je mee voor de dag kunt komen. Die zijn niet saai.

Chapeau!

5 likes

Ik was altijd gecharmeerd van de Tissot Banana watch maar ben nooit tot aanschaf overgegaan. Past natuurlijk ook niet echt in deze prijsklasse en is meer voor plebs.:wink:
t117_509_16_032_00-2

5 likes

Maybe wat saaier qua design maar technisch gezien zeker de moeite waard om te noemen is de Tank Basculante. Imho vernuftiger dan Reverso. Deze Collection Privee is de mooiste die ik heb gehad. Geguillocheerde plaat en robijn ipv de welbekende saffier.

image

12 likes

Ik heb een tijd terug deze cartier santos voor mijn buurman van een nieuwe kroon voorzien.

Erg funky is ze niet maar volgens mij is deze in de ronde kast minder algemeen (verbeter me alsjeblieft als ik het mis heb, en iets zegt me dat dat gaat gebeuren :joy:).

5 likes

Ik zou wat vaker naar je vrouw luisteren als het op smaak aankomt :wink:.

11 likes

ik dag ewven die plaatje is ingedrukt

5 likes

Cartier heeft toch prachtige modellen. Ik kijk er ook met een schuin oog naar. De classic ton sur ton :heart_eyes::ok_hand:t2: Welke maat is dit en hoe valt deze qua formaat op de pols @AmsterdamVintageWatches?

2 likes

Basculante in staal;

22 likes

Waarschijnlijk heb je gelijk. Maar ik ben te eigenwijs daar is niks tegen te beginnen :smile:

2 likes

Verkocht aan een heer en ik vind hem zelf ook vrij mannelijk qua design. Vergelijk het met een 34mm air-king :wink:

2 likes

Dat ziet er inderdaad funky uit. Zou het zelf niet zo snel dragen. Maar er zullen vast mensen zijn die dit echt als fashion zien.

1 like

Hebben die Cartiers nog interessante uurwerken aan boord? Manufacture?

Zo’n Tank is toch wel een legendarisch ding. Weer eens wat anders die modellen.

1 like

Niet mijn smaak maar ik kan het zeker waarderen👍 Mooie post Jasper

2 likes

Mooie horloges. Ik vind dat blokkige iets meer mijn ding.

1 like

Beste Jasper, vraagje, wellicht dat je het weet.
Toen ik die nieuwe kroon op de cartier santos zette viel mij op dat de onderste dunne poot van de X op de 10 uur aanduiding een beschadiging leek te hebben.

In eerste instantie schrok ik me het apenzuur, maar achteraf bleek dit al te zijn en niet door mij aangebracht. Sterker nog, als ik naar meer foto’s van de santos op internet kijk valt me op dat ze het haast allemaal hebben. Is dit opzettelijk gedaan? Of een algemene zwakke plek?

1 like

Ha ha, inderdaad zien die er binnen no time nogal “schmutzig” uit.
Bedankt voor deze leuke draad, als Cartier liefhebber toch weer wat leuke modellen voorbij zien komen :+1:

1 like

Daar staat toch “Cartier”, dat hoort zo :ok_hand:

5 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:
Holy shit, nooit gezien.
Wat een natte tosti ben ik ook zeg.

12 likes

“Secret signature”

16 likes

Ik ga me even in de hoek schamen met een papieren puntmuts op mijn kop waar “ezel” op staat.

10 likes