Funky Cartier

Haha…apart…alsof je voor een lachspiegel staat. :rofl::+1:

1 like

Gelukkig verkocht. Niks voor een vrouw zoals ik dus :joy:

1 like

Ik herrinner me ooit iets gelezen te hebben over die Tank Basculante en de Reverso, de ontwerpers van beide horloges kenden elkaar en beïnvloedde of inspireerden elkaar of werkten samen aan dit project (Tank)

1 like

Leuk! Het is weer eens iets anders! Beetje “fris bloed” ook :+1:

2 likes

Ik vind de blauwe wijzers wel funky.
Cartier heeft gewoon zijn classiekers. Ik vind ze tof. Wel klassiek. Maar voor een man als mijn schoonvader waar dit horloge van is staat het perfect.

Voor mij persoonlijk wat te oud. Of ik te jong. Moet nog wat rijpen.

12 likes

JLC vroeg destijds aan een ingenieur (Chavot) om een omklapbare kastvorm te maken, daar kregen ze in 1931 ook het patent op. De eerste Reverso’s werden gemaakt door Specialités Horlogères met een kast van Wenger en een uurwerk van Tavannes omdat LeCoultre zelf geen uurwerk had dat er in paste. Cartier vond het omklapbare concept ook erg aantrekkelijk en vroeg aan Specialités Horlogères om voor hen ook een omklapbaar ontwerp te maken. Maar omdat dit tot patent problemen zou leiden werd een variant bedacht, de Basculante met een patent in 1932.

De Cartier Santos is letterlijk het eerste serie geproduceerde polshorloge voor mannen ooit, de ultieme klassieker dus…

6 likes

Dat bandje erop is de beroerdste combo die ik tot heden heb gezien. Ik wil de jeuk uit mijn ogen krabben met een Gillette Fusion :mage:t2:

Die is tof. In welke prijsklasse zweeft zoiets?

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Ies original.
Maar vind hem ook niet zo…
Koste nog 400,- ook :slight_smile: (cartierprijs…)

2 likes

Cartier is de laatste jaren met heel prachtige ontwerpen naar buiten gekomen, ik heb het dan niet zo zeer over hun gewone klassieke modellijnen, maar in hun haute gamme met geskeletteerde en opengewerkte dials.

Https://www.cartier.fr/fr/collections/montres/montres-masculines/rotonde-de-cartier/w1556249-rotonde-de-cartier-astromystérieux.html

montre-rotonde-de-cartier-tourbillon-volant-cadran-lové-or-gris

De dame die daar aan het roer staat heeft hen echt een gedurfde weg in geduwd.

3 likes

Apropos funky: De Roadster.

Dat is nog eens een race-horloge. :slight_smile:

7 likes

Haha deze heeft dr. Phil in t goud. Maybe ben ik er nog niet aan toe maar vind dit persoonlijk nog er moeilijk te waarderen om het netjes te verwoorden

2 likes

Het hele topic is zo ongeveer 'n lachspiegel…

Verschrikkelijk.

Weinig valt mooier met een goed overhemd dan zo’n Cartierse rechthoek, natuurlijk… Maar goed, de elegantie van Cartier is natuurlijk niet aan iedereen besteed. #doemijdiemaar

3 likes

Een horloge met een buttplug, waarschijnlijk best orgineel maar je moet er van houden denk ik…

2 likes

Ik denk al, waarom spreekt mij dit zo aan.

Een buttplug met een edelsteen op het eind zou nog mooier zijn. Dat staat zo schattig.

KOekje uit de moderne doos om het goed te maken. Ik geil op de Drive 40mm met Kleine Sekunde.

7 likes

Als ik de plaatjes van deze Cartiers zie, dan is dat ene horloge op de schilderij van Dali waar het horloge van de tafel glijdt, toch een echte?

3 likes

kuch @Jurk kuch

2 likes

Een klassieke Tank blijft voor mij het summum van een dameshorloge. Voor heren vind ik de Reverso een passend alternatief. Ik ken de foto’s van M. Ali wel, maar ik kan er niet aan wennen. Ik vind deze Allongee ook wat vrouwelijks hebben.

1 like

Oh shit, inderdaad.
Daar ga ik. :joy::joy:

1 like