Wat een mooi verhaal.
Me verdiepen in een merk, model en alles eromheen zorgt voor mij dat het horloge een stuk meer gaat leven. Met name bij dit horloge is dat duidelijk gebeurt. Hoe meer ik erover ging lezen, hoe enthousiaster ik werd. Als kind ging ik soms naar een sterrenwacht, tijdens studententijd langs de Sterrenwacht waar Christiaan zijn stage volgende gefietst, veel dingen komen op z’n plek. Als kers op de taart de afwerkingen van Benzinger: geweldig.
Erg leuk om te lezen, dankjewel. Ik ben blij bij te dragen aan dit mooie forum, waar ik zelf ook vaak enorm van geniet.
Ontzettend graag gedaan, en dank voor het bijzonder mooi verwoorde compliment!
Die mening deel ik met je!
Dat doet me goed om te horen. Taalkundig ben ik niet altijd even sterk, maar ik ben blij dat het verhaal goed overkomt.
En ook zeker de moeite waard om meer van op te zoeken! Erg mooie en leuke technieken. Het filmpje van Staudt, genoemd in topic, is een leuke om mee te beginnen.
Bedankt, zeker na je eigen prachtige topics, leuk om te horen dat je dit topic waardeert!
Misschien niet specifiek met naam, maar zeker impliciet bij “teveel om hier op te noemen”. Leuke NA topics van vintage horloges maak je. Ook een van mijn interesses. Dank.
Klopt, ik heb op Delpher alle advertenties doorgekeken. De database gaat niet tot 1999, ik heb geen andere bron gevonden om advertenties te doorzoeken. Ook via de Telegraaf geen uitkomst gevonden, zij verwezen door naar Delpher met bekende beperkingen.
Fijn te horen dat dat gelukt is!
Dat is een mooi verhaal met prachtige foto’s! Geniet van je G.A. maar ik vermoed dat dat wel gaat lukken!
Prachtig, heerlijk om te lezen! Zie uit naar het vervolg.
Gefeliciteerd , pure Kunst
Goed geschreven, dank! Proficiat met je NA, het is meer dan gegund
Gefeliciteerd met je GA!
Fantastisch horloge en mooie geschreven verhaal.
Volgens mij staat de Kal. 39 juist bekend als een ‘tractor’ die juist heel veel kan hebben zoals de door jou aangegeven complicaties: de 39-50 perpetual en de 39-31 en 39-32 chronografen waarvan de laatste zelfs met datum.
Die versie drie dat men op de teentjes getrapt zou zijn door het woord “Zwitserse” komt op mij onwaarschijnlijk over.
Geweldige aanwinst en prachtig verslag. Top.
Gefeliciteerd met je aanwinst. Mooi en interessant topic!
Mooi topic, kudo’s!
Wat een aanwinst! Ontzettend mooi om de passie te lezen, benieuwd naar het vervolg.
Dat is mijn mening ook: de combinatie van Christiaan van der Klaauw en Jochen Benzinger maakt het voor mij erg leuk.
Begrijpelijk, en ik weet niet welk verhaal de juiste is.
In het volgende deel zal ik foto’s laten zien van wat voor module het cal. 39 met betalingen van datum moet laten draaien…
Dank, ik ben van plan binnenkort vervolg hier neer te zetten!
Als eerst van harte met je aanwinst, het planetarium van CvdK is ook voor mij een grail watch.
Ik mis in jou verhaal, de motivatie/ inspiratie van Dhr C van der Klaauw voor het maken van het planetarium horloge.
Christiaan was enorm onder de indruk van het in Franeker gemaakte plafond planetarium van Eise Eisinga dat zo uitmuntend exact functioneerde. Dat Christiaan, precies als hij is, dit op instrument maak niveau wilde evenaren.
Daarnaast mis ik in jou verhaal dat Christiaan van der Klaauw in 2014 een samenwerking is aangegaan met Van Cleef & Arpels en voor hen Haute horlogerie masterpieces heeft gemaakt.
Groet Enrico
Prachtig horloge, een trotse aanwinst en een mooi verhaal.
van der Wauw
wow, ademloos zitten lezen.
Gefeliciteerd met je aanwinst
Wat een heerlijk verhaal. Merkbaar geschreven met passie
Ook heel tof om te lezen dat van der Klauw aan de Leidse instrumentmakersschool heeft gestudeerd. Ik heb daar zelf ook op school gezeten en wist dat niet.
Gefeliciteerd met je NA, heel veel plezier met je grail!
Prachtige aanwinst. Leuk om te zien dat de oude blog artikelen nog steeds gevonden (en gelezen) worden!
Dale
Leuk topic, dankjewel!
Ben vooral benieuwd naar dit hoofdstuk en dan vooral hoeveel tijd het kost om bij een stilstaand horloge de planeten weer juist te krijgen.