Held! Ik hield de NL Casio site al in de gaten maar zag net dat de status van de een op de andere dag van “Binnenkort verwacht” naar “Uitverkocht” was gegaan. En ik had me nog wel aangemeld om op de hoogte te blijven…
Anyway, dankzij jou toch nog de blauwe voor mijn vakantie kunnen scoren.
Ook maar eens zo’n ‘ding’ gekocht. Vakantie in de wildernis en rest van de collectie misschien minder geschikt. Dus, wat zoeken op het web en voila, plastic fantastic en een batterij. Deze versie zou volgens allerhande reviews een goede zijn. En ook nog enigszins goed draagbaar. Enthousiasme bij mij moet nog wel komen. Lastig afleesbaar (nieuwe leesbril nodig…), onbegrijpelijke en eindeloze menuutjes, kleine knopjes, gekke piepjes en iets simpels als de juiste tijd instellen… Misschien door naar de volgende, verlies nemen en deze naar het blauwe deel?
Van alle 2100’s die je kon kopen kocht je er dus 1 die moeilijk afleesbaar is als je nog kunt ruilen haal dan ff de GA2100-1A op die is iets beter afleesbaar dan dit ding
menuutjes hoef je niks mee te doen behalve als je biij de Chinees wat wil bestellen. Youtube geeft veel info over instellen van een GShock en dat gaat je lukken ! Goeie ferkanzie !
Ach, vond al dat grijs/zwart wel aardig. En klaarblijkelijk zouden dit de specs zijn van 1 van de eerste ana-digi uitvoeringen. Beetje betere contrast was wel welkom geweest. Schermpjes zijn verder wel erg klein. Menuutjes zonder uitleg van JijBuis voor mij niet te volgen. Misschien allemaal wat wennen. Mechanische typemachine tenslotte ook ooit weggedaan voor PC . En benzinebak voor een elektrische stekkertrekker.
Daar trapte ik ook in Dus bij mij is hij ook niet lang gebleven.
Ook mee eensch …en verder heb je ook wel gelijk
Goed draagbaar als je het standaard bandje verwisselt voor iets comfortabeler, genoeg te koop bij AliExpress. Alleen de “positieve” displays zijn goed afleesbaar, dat maakt de keuze in kleuren wel beperkter. De menu’s is een kwestie van wennen, als je Casio al gewend bent zoals ik dan scheelt dat wel moet ik zeggen. De knopjes vind ik degelijk aanvoelen en drukken precies zwaar genoeg.
Verder vind ik het een degelijk en tof horloge met een redelijk eigen gezicht. Ok, een beetje AP Royal Oak Offshore trekjes heeft ie wel maar dat vergeef ik 'm.
Ok, er waren dus de nodige alternatieven . Dank! Zag hier ook wat in blauwe deel maar was digi-only en mij mogelijk wat te schreeuwerig met grote letters en wonderlijke ronde meterjes. En mij te wat duur. Wat wezen kijken op het web en allerhande G-Shock varianten voorbij zien komen. Misschien nog eens op zoek naar een alternatief voor de zwart/grijze.
Dit is een leuke aanbieding voor een kunststof versie met positief display en grotendeels via je smartphone in te stellen. En nog solar ook.
Joah, er zijn er voor elk wat wils, je kunt het zo gek krijgen als je wilt tegenwoordig. Die wat Folkert hierboven geplaatst heeft is wel 1 van de betere, beetje kleur en goed afleesbaar toch ? Zoniet, succes met de zoektocht
Ben al een tijdje op zoek naar de 5035 anniversary.
Gewoon om dat ik die kleurcombinatie zo mooi vind. Helaas zijn die modellen bijna niet te vinden en mocht je ze toch tegenkomen, dan vragen ze de hoofdprijs.
Nu heb ik het glas en de bezel (origineel Casio) gevonden! Het hart is een case en module van een 5600e. Band eraan van de dw-5000 en klaar. Voorlopig…
G-Shocks. Ze blijven leuk voor erbij.
Mocht iemand nog een knallende kleur (square) of een witte Manga hebben liggen die niet, of te weinig, wordt gedragen dan hoor ik het graag. Zoonlief staat nu al te springen om die van pa te lenen (of krijgen ).
Heb vroeger enkele G-Shocks gehad. Heel leuke en prima horloges maar die kunststof bandjes, daar was ik toch niet zo tevreden mee omdat ik ze absoluut niet comfortabel vond en soms zelfs irriterend.
Ik denk er nu aan om weer een G-Shock toe te voegen aan mijn collectie. De meeste modellen worden echter nog steeds standaard geleverd met die kunststof bandjes.
Enkele voorbeelden die bij mij in de smaak vallen :
Er zijn enkele modellen met een textiel bandje die me ook wel bevallen en daar ben ik zeker van dat ze wél comfortabel zullen zitten.
De metalen modellen zijn ook een optie maar die zijn nogal prijzig voor een G-Shock, denk ik dan (oeverloze discussie, ik weet het).
Ik lees en zie hier ook nogal veel over het modden/aanpassen van G-Shock horloges, andere bandjes via adapters, bezels vervangen, enz.
Ik ken er zelf weinig van dus vandaar mijn vraag : kan je alle bandjes doen passen op elk G-Shock horloge, mits gebruik van de bovenvermelde adapters ?
Deze bijvoorbeeld…
Iemand een goed adresje waar ze G-Shock accessoires verkopen (wél origineel van Casio, geen AliExpress toestanden).
Alvast bedankt !
Nice! Hier nog 'in uitvoering '. Hopelijk alles in orde
Ik snap dat je de ‘ali toestanden’ niet wilt hebben. Ik heb ze gehad en ik haal ze nog steeds. Het werkt prima Ik haal vooral stalen banden uit China. De kwaliteit is nagenoeg gelijk aan originele banden, alleen staat hier geen logo op en is het een fractie van de prijs.
Een nette manier om een horloge voor een nette prijs netjes te maken voor gebruik.
Wanneer je wel een vermogen uit wilt geven door het bij een dealer te halen, snap ik dat ook zeker.
En anders staat er nog een zwart stalen in het blauw. Erg mooi! ( niet van mij )
Dan zou ik gewoon voor een paar euro adapters kopen.
Zie deze post:
https://www.horlogeforum.nl/t/casioak-ga-b-2100-gm-2100-only/347245/639?u=pixel
Dan kan je alle kanten uit, ook de verkeerde:
https://www.horlogeforum.nl/t/casioak-ga-b-2100-gm-2100-only/347245/643?u=pixel