G-Shock only III

Wel gaaf deze. ‘Goldeneye’ :wink:

1 like

Nee daar ga ik geen spijt van krijgen; achteraf eerder spijt dat ik hem gekocht heb :joy: Kost weer geld als ik hem verkocht krijg :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:rofl::rofl:

Dat is het virus van onze hobby😝

1 like

Ja hoor, binnen !! Nieuwe batterij en gaan :muscle:t2: behold, de DW-6900MS-1

Hoe maken jullie je horloge mooi schoon zonder zooi te gebruiken ?

7 likes

Ik doe het met babydoekjes en daarna als dat droog is met de microfiber doek. Gegarandeerd succes! Bij scherpe hoeken vouw ik zo’n babydoekje een aantal keren dubbel en ga er dan met een precisie schroevendraaier of desnoods een tandenstoker in zitten porren en langs die scherpe hoekjes :slight_smile:

EDIT: volgens mij kan ik je ook feliciteren met de kleine man, dus die doekjes heb je nu ook de komende jaren zat op voorraad :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Hier gebruik ik meestal een zachte tandenborstel en wat warm water om het ergste vuil van een horloge te krijgen, een houten tandenstoker wil ook nog wel eens helpen bij lastige hoekjes en gaten.
Daarna een oude kantoenen doek (regelmatig is dat een oud t-shirt of onderhemdje) met een paar druppels turtle wax (die zonder schuurmiddel uiteraard). Werkt prima op het polyurethaan van Casio en ook op glas en andere metalen.

3 likes

Duidelijk :+1:t2:

Bedankt !! Ze werden bijna tegelijk geleverd :smile: Maar de kleine man wint het ruimschoots van de Gshock :raised_hands:t3:

1 like

Ik heb een andere ervaring: heb 3 full metal G-Shocks en de GW-5000U gehad en IMO zijn de knoppen van de full metals veel fijner: groter en veel minder stroef dan de GW-5000U.

Gaat dat kunststof met die turtle wax ook weer glimmen en blijft dat ook even zo? Ik poets namelijk best vaak met een microfiber en daar blijven ze ook netjes mee :slight_smile:

Dat wel of niet glimmen hangt een beetje af van de basisafwerking die die kunststof heeft.
Als het glimt, dan glimt het harder, als het mat is, dan blijft dat zo (maar voelt iets gladder aan).
Net even een test gedaan op een GW-9400 rangeman, die is van zichzelf zo mat als maar kan.
De linkerkant van de band heb ik met een druppeltje wax gedaan, de rechterkant niet. Je kan het verschil iets zien, vooral op de lijn in het midden, maar glimmen, nee, dat niet.

Bij glimmende onderdelen is het beter merkbaar (GW-5000 met een GW-S5600 carbon fiber “turbo” band)

En dit is wat ik gebruik (met een oude zachte katoenen doek)

8 likes

Weer wat wijzer geworden :slight_smile: ik heb de mijne gisteren allemaal weer opgepoetst met de microfiber, maar de volgende keer kan ik de wax ook wel eens proberen!

7 likes

Bezel van mijn GW-5000U geswitched naar de “Vintage Metal” look:

Is voor de DW-5600, maar past naadloos op deze.

Ondertussen ook bericht van Sakura watches, dat binnen 2 á 3 dagen mijn DW-6900UB-9JF mijn kant op wordt gestuurd :grin:.

Ik heb het idee dat ik de “G Shock put” weer open heb getrokken :smiling_face_with_tear:.

9 likes

10 likes

Het is weer eens iets anders, apart :+1:. Kan mij echter niet bekoren.

1 like

super gave finish. dit probeerde ik toen ook te maken met mijn full black metal case. maar is lastig na te bootsen. zoals jij de kast hebt, heb je ook in dezelfde finish een bandje van. als ik die combi toch is in bezit had zeg. onwijs gaaf

1 like

Vanuit de Siebel actie deze FutureOak aangeschaft.

Qua afwerking en materiaal echt een upgrade tegenover de CasiOak.

16 likes

Ik mag dankzij de Siebel actie ook meedoen hier.
Bewust voor deze kleine square versie gegaan. Bevalt tot zover goed! Lekker comfortabel en licht om de pols.

16 likes

Nou dan doe ik ook lekker mee. Deze zojuist nieuw opgehaald

20 likes

Bedankt!