G-Shock only III

Pas maar op met temperatuur verschillen. die van mij kon de kou buiten niet aan nadat hij een wasbeurt onder de douche kreeg :slight_smile:

Zal niet zo snel gebeuren … buiten in weer en wind moet kunnen maar ik stap nooit met een horloge onder de douche.

De enige electronica die mee gaat is af en toe mijn hartslagband die ik dan afspoel maar die zit altijd al redelijk warm onder mijn kleding dus daar heb je dan al geen temperatuur(G-)schok :wink:

1 like

haha moest het even gezegd hebben. blijkbaar kunnen ze niet ‘‘alles’’ aan

1 like

Hij is, zo op de ‘‘real life’’ foto’s erg gaaf zeg. Hoe bevalt ie?

Toch wel gek dat dat gebeurd… Zonde!

1 like

bekend gevalletje bij deze modellen. zijn meerdere topics te vinden op reddit. en blijkbaar hebben de tough solar GA-B2100 modellen hier nog geen last van gehad.

1 like

Dan had je toch iets meer uit moeten geven, de Bluetooth modellen hebben hier geen last van :smirk:

2 likes

haha true. nja goed het model zelf was leuk, maar bleek sowieso niet echt iets voor mij te zijn.

2 likes

Na de aankoop van mijn eerste square
(Dit zijn er ondertussen al 5 in 3 maanden tijd :man_facepalming:t2:)
is mijn Casioak ook niet meer uit de horlogedoos geweest :smile:

Komt in de zomer wel weer :+1:

2 likes

Mijn GM2100 gaat ook af en toe onder de douche mee (en ik draai de kraan zeker wel op 38 graden) en een half uurtje later weer de vrieskou in op de fiets naar werk. Nog nooit condens gezien.

2 likes

Was ook alleen een gebbetje, als het wel gebeurt zijn het eigenlijk altijd de non Bluetooth modellen.

1 like

Nog maar één dag omgehad. Tot nu erg goed :+1: . De band is van een prettig materiaal en comfortabel genoeg. Voor mij een belangrijk punt.

onder de aanzet van de band aan de kast zitten niet in de weg trouwens. In het verleden een Gwr-b1000 Gravitymaster gehad. Die had dat ook en was echt zeer oncomfortabel daardoor. Denk dat die kast ook een langere lug tot lug had(?).

Het display is heel helder. En deze heeft veel functies. Oa kompas, alti en barometer. Binnenkort maar eens proberen. Maargoed dat zijn echt extratjes die ik zelden ga gebruiken.

De looks van de Mudman zijn ruig, en hij is superlicht en redelijk plat voor zo’n groot horloge. En heeft de Tough Solar+Multiband functies. Dit zijn voor mij de belangrijkste dingen :smiley::+1:

Edit:
Leuk filmpje :us:

4 likes

14 likes

[ :nerd_face: modus]
Ik heb precies hetzelfde (model) horloge besteld bij Sakura in augustus 2023: ik was toen ¥69 630 kwijt inc. verzending met DHL. Kostte € 462 tegen de toenmalige koers (betaald met PayPal). De BTW en afhandelingskosten via DHL waren € 104 dus totaal was ik ca. € 566 kwijt.

Met de huidige koers van de euro vs. yen ben je € 434,66 kwijt (DHL) + ca. € 100 BTW + afhandelingskosten dan gok ik dat je zo’n € 535 kwijt ben. [/ :nerd_face: modus]

PS: het is een tophorloge, ik draag 'm het vaakst van al mij G-Shocks! :sunglasses:

2 likes

Hoe zit deze ? Hoe is de afleesbaarheid ? Ik heb een haat-liefde verhouding met GA-B001… Ik vind em op plaatjes echt superaantrekkelijk maar ik weet het nog niet, als sinds de lancering niet. Misschien moet ik em dit weekend eens gaan passen om te kijken of het wat is.

Ja een beetje zoals alle stealth modellen. Overdag prima…. Maar in de avond zonder direct licht niet te doen.

Ik wist wel waar ik aan begon omdat ik ook al een GA-2100-1A1ER gehad heb.

Voor de rest echt een tof model hoor! Hij draagt ook relatief klein voor een g-shock. Vergelijkbaar met de GA-2100 modellen.

Gisteren binnengekomen, de GA-B2100-1AER. Er op termijn wel een casioak komen, maar dankzij HF en Siebel toch sneller dan ik had gedacht.

13 likes

Helder. Thanks👍

Ok ! Hier kan ik wat mee.

heb ik ook gehad en die viel ook wel een beetje tegen idd. Zijn deze wijzers wel beter te zien dan die op de 2100 dan ?

Even uit interesse en onwetendheid, ik ben geen Casioak-adept, maar loopt de digitijd niet automatisch synchroon met de anatijd?