Bevalt ie?
Ja prima! Kan bijna niet mis met dit model.
Altijd goed om in de collectie te hebben.
(Crosspost) Altijd fijn een blauwe square. Ik denk erover deze in te ruilen voor een GW-5000U-1ER want die schijnt nog iets vetter te zijnâŠ
Is dat ook die die jullie omhebben hierboven @Topdude en @MartenFriso?
Ik kan het niet met deze vergelijken, maar de gw-5000u (heb ik inderdaad) voelt gewoon erg goed aan. Stevig, solide, robuust, niet lomp, helder scherm, goede functionaliteiten. Moet zeggen dat ik hem via marktplaats heb gekocht, en dus niet voor de nieuwprijs, dat had ik er niet voor over gehad.
Eens.
@Thijs9F82 Prima horloge. Het is natuurlijk enorm subjectief of je de meerprijs t.o.v. een 5610 bijvoorbeeld ervoor over hebt.
Hands-on ben ik zeer tevreden. Vooral het iets hogere gewicht en het betere gevoel met de band vind ik erg prettig.
De 5610 heb ik weggegeven, dat zal met deze niet snel gebeuren. Naar mijn idee een klassieker die een plaats heeft in elke verzameling.
Thanks mannen!
Het hangt er m.i. ook vanaf in welke situatie je het horloge wilt gebruiken (met name hoe actief je bent):
De meest stealthy en luxe resin square. Als je veel met je âhorlogearmâ beweegt gaat ie wel wat heen en weer (iets topzwaar).
De lichtste. Laatst nog om gehad bij een concert waar de handjes veelvuldig de lucht in gingen.
PS: Ik zou nog een vergelijkingstopic maken van mân squares, dat probeer ik van de week te maken (* klopt af * )
Ik vind zelf de combo van de carbon band van de S5600 en de stalen kast van de GW-5000 een van de betere succesnummers.
De stevigheid van de band compenseert het extra gewicht erg goed.
Yes daar had je een keer een foto van gestuurd idd . De band heeft wel een iets ander patroon dan de kast daardoor of niet?
Dat klopt, de bezel van de GW-5000 is halfglans/mat anthraciet/zwart en de carbon band is hoogglans met een transparante toplaag om de koolstofvezels te laten zien en lijkt van bovenaf nog zwarter, maar heeft van de zijkant dezelfde kleur als de bezel.
Helaas is mân G-Shock onverwachts overleden⊠en heeft me aan het denken gezet welke versie ervoor terug moet komen. Verschil in prijs even daargelaten
Hoor graag jullie meningen!
- G-SHOCK GW-5000U-1ER
- G-SHOCK GW-M5610U-1ER
0 stemmers
De 5000 want die oogt beter dan de 5610.
Had eigenlijk wel verwacht dat de 5610 hier meer gewaardeerd werd vanwege zân retro look. Ik heb in het verleden de 5610 gehad, niet die met de geĂŒpdatete module, maar wat me vooral is bijgebleven is de stuggere en âgoedkopereâ band.
Waarom pak je de GW-M5610U-1BER niet dan ? Mooi dat negatieve display ik ben niet meer van de square vorm maar dit is een overweging waard
Ik heb de 5610 verkocht omdat ik de rode rand in de praktijk niet zo mooi / te opvallend vind. Laatst zag ik een mooie deal voor een 5000 met 30% korting en meteen toegehapt.
GW-M5610U-1BER heb ik ook verkocht vanwege het zeer matige negatieve scherm.
Ik heb trouwens onlangs deze klassieker aangeschaft en die bevalt ook goed:
(Is mijn beater / klushorloge maar voor hem voor gewoon casual dragen ook OK)
@Voetsie de GXW-56BB-1ER is als âmother of all squaresâ ook zeker de moeite waard om te overwegen. De auto light switch functie en het 3D effect van de negatieve display bevalt heel goed. Mijn exemplaar heeft een pvd gesp welke ik online nog niet ben tegengekomen. Hopelijk is ie origineel
Bedoel je met matig slecht af te lezen ? Het ziet er zo op plaatjes altijd prima uit maar dat is met alles
The Real Deal! 5000U
Casio heeft wat catalogi in de vorm van pdfâs samengesteld, met de geschiedenis van hun meest bekende(?) Gshocks.
Ja dat bedoel ik precies. Dat viel dus nogal tegen in de praktijk.