G-Shock only III

De GW-M5600 had multiband 5 (volgens mij zonder het radiosignaal station China, de update naar de GW-M5610 heeft het 6e radiostation toegevoegd.
De update “U” (huidige variant) is een overstap van het laten oplichten van de hele achterplaat van de LCD (electroliminiscence ofzo heet het, ik hoor het piepen als het aan staat in elk geval) naar een LED die de boel van de zijkant belicht en wat interface aanpassingen wat betreft de module (snel schakelen naar huidige tijd mode, wat meer opties voor de timer enzo, niks ingrijpends).

Het grote verschil tussen de 5000 en de 5600/5610 is een volledig DLC coated stalen kast met een polyurethaan bezel en band en een glasvezelversterkte kunststof kast met stalen achterklep met 4 schroefjes.
De band is niet spectaculair anders, als je een echte upgrade wil hebben, dan pak je de band van de GW-S5600, die is een stuk breder, dikker, aan de bovenzijde transparant en heeft een koolstofvezel mat als inleg.
En die koolstofvezel band kost iets van 150 tot 200 euro, al naargelang waar je die vandaan haalt, de band voor de standaard 5000 serie zit in de buurt van de 13 euro exclusief verzendkosten.

15 likes

De band van mijn 5000 is echt wel stukken soepeler dan mijn 5600 bandjes. Zeker na een tijdje dragen. Ander bandjes ken ik niet. Maar goed voor ieder wat wils, in ieder prijsklasse. Als je puur naar specs kijkt wellicht niet. Voor mij was de doorslag de looks, band en ik had geen square multiband.

Het is ook een beetje een persoonlijke voorkeur denk ik, de 5610 is vrij licht (50 gram ofzo) en daarom gaat dat goed met de standaard band of de iets flexibelere band van de 5000 serie.
De 5000 serie is snel de helft zwaarder (iets van 75 gram) en daarbij vind ik de standaard band net iets te slap.
De CF band is een heel stuk steviger en vind ik daarom prettiger om te gebruiken op de 5000, die blijft dan beter op z’n plek op de pols.

1 like

Meer info en prijzen over de september releases,

1 like

Heel goed. Blijft ook een robuuste variant wel lastig het gele aan de binnenkant ook heel te houden.

Genieten met deze om!

9 likes

13 likes

Goedemorgen, bij deze mijn nieuwe aanwinst, dus ik mag hier ook mee doen :sunglasses:

14 likes

Lekker!!!

Ik heb hem ook sinds enkele weken.

Was een beetje benauwd voor de negatieve display maar valt me alles mee!

1 like

Heb daar inderdaad over getwijfeld door wat negatieve recensies maar viel mij inderdaad ook reuze mee, maakt hem voor mij net wat mooier👍🏼

Nieuwe G

Weer een nieuw model wat GShock op de markt brengt :ok_hand:t2::ok_hand:t2: Leuke dingen ! Wat vinden we er van ?

Dit is nieuw :thinking:, de bezel in 2 delen met de horlogeband eraan…

6 likes

Heb dit al eerder gezien, en het is een goede vinding want de pushpin en vooral de lugholes waren/zijn een zwakke schakel bij veel G’s.

3 likes

Hmm… ik ben niet helemaal weg van die uurmarkeringen, maar interessant ontwerp verder. De foto’s op de site zijn wel een stuk minder fel rood dan die verzamelfoto van de 4 kleuren.

2 likes

Yes. Dat heb ik van de week ervaren. Bleef met m’n horloge ergens achter hangen en trok de pushpin eruit dacht ik. Was ook zo maar de lughole was ook gelijk 2x zo groot :scream:
Hangt nu maar als een sleutelhanger aan m’n tas.
Misschien dat ik hem over een tijdje ga proberen te fixen maar heb er voorlopig geen tijd voor.

2 likes

Wilde het toch even weten, tja, ik zit in de G’s te graven :grin:

2 likes

Ja klopt, met model was ik iets te fanatiek :grinning_face_with_smiling_eyes: Er is zoveel uitgekomen afgelopen tijd, het is bijna niet bij te houden. Het ene wat meer aantrekkelijk als de andere maar ik denk wel voor elk wat wils :ok_hand:t2:

Probleem is dat je ze niet op tijd verslijten kan :sweat_smile:

Iemand een GWM5610 die hij wilt ruilen :slight_smile: ? tegen een GBD200. ben toch benieuwd of dat ook een leuk ding is :thinking:

Zonde zonde :sweat_smile:

1 like