Gaat er nog iemand Rikketikken a.s. zondag?

Ik zag idd diverse keren veel contant geld van eigenaar wisselen.
Handje contantje, ideaal om zwart geld wit te wassen.

ja dat gebeurt verder erg weinig in de horloge business :joy:

1 like

Er was toen ook een apart topic voor de Rikketik aanwinsten meestal.

Nou dan, omdat je zo aandringt.
Een hump hour stond al langer op mijn lijstje maar kon nooit kiezen. Teveel verschillende vormen, merken, modellen. Zondag een simpele commpacte Herma jump hour gevonden. Verguldsel bijna helemaal weg dus nu van messing. Ik vind dat niet lelijk.

Hier onder vóór het poetsbeurtje


en er na.

29 likes

Mensen moeten eens leren om gewoon cash mee te nemen
alles onder de 30 jaar leeft alleen op hun pas en kunnen niet eens rekenen. Bij dit soort evenementen neem je toch gewoon n bak geld mee? Net zo dom om zaterdagavond te gaan pinnen op t Leidseplein om 23.30 uur met 756 man voor je 
oh jaa ff pinnen! :joy::joy::joy:

2 likes

contant geld is voor bejaarden en criminelen

op het Leidseplein hoef je helemaal niet te pinnen, dat kan gewoon in de kroeg met de draadloze pin

ik doe van alles en nog wat qua reizen, uitjes en evenementen en heb slechts een handvol keer per jaar cash nodig

welkom in 2017 :sunglasses:

7 likes

Tja, wat is dom. Met een pas over straat of een bak geld
 De ondernemers moeten die avond ook de deur nog uit met die meerdere ‘bakken’ geld.

Met een pinapparaat is het een stuk veiliger en makkelijker voor beide partijen.

1 like

Zeer zeker
 werkt ook perfect voor de graaicultuur van de overheid.

en werkt weer wat minder perfect voor de ‘onder de toonbank’ verkopen in het MKB :wink:

1 like

Is dit nu een stijlfiguur in de vorm van een ogenschijnlijke tegenspraak, of ben je zelf respectloos tegen iedereen onder de 30?

Groetjes,
Han
29 jaar

13 likes

Soms wel soms niet
bv op een klokkenbeurs niet. Mensen gaan er tegenwoordig van uit dat alles met pin gaat
nou niet dus. Lach me altijd rot als er weer eens een storing is bij AH en de hele rij is in paniek want ze hebben geen 20 euro cash bij zich 
gewoon altijd wat bij je hebben pis je er nooit naast

3 likes

Ok duidelijk : BIJNA iedereen onder de 30 jaar


Komt waarschijnlijk ook omdat de meeste ouderen niet in staat zijn om de 4 cijfers van hun pincode te onthouden. Sta je als hippe 30 jarige met je pinpas in de aanslag, in de AH in de rij achter zo’n rollatorsaurus die voor de miljoenste keer z’n pincode vergeten is. Kan ik hier ook contant betalen? Nee, dit is een pinkassa meneer
 :confused:

12 likes

Yep die heb je ook ja

1 like

Damn! Wat ben jij oud! Ik ben pas 28 :sunglasses: .

Blijft wel een interessant topic op deze manier, terwijl de Rikketik al is afgelopen :thumbsup:

1 like

haha tijdens supermarktspitsuur inderdaad, waarom gaat iedereen die parttime of niet werkt, niet gewoon lekker in de daluren naar de AH? :wink:

Ik heb ooit tijdens mijn studie (eind jaren negentig dus) tijdens een debat al eens gepleit voor een pasjessysteem waarbij je alleen als je 32 uur of meer werkt per week, toegang krijgt tot de supermarkt tussen 08.00 en 09.00 en tussen 17.00 en 18.30 uur. Of een systeem waarbij als je parttime of niet werkt, je in de spits 10% meer voor je boodschappen betaalt en in de daluren 5% korting krijgt. Zo moeilijk is het allemaal niet. :sunglasses:

wat met koeieletters op de grond Ă©n op de beurtbalkjes staat :joy:

2 likes

Ik volg dit klaag topic met veel plezier! Wat gaat het volgende onderwerp worden? Hipsters? Pubers? Mensen die met bankcheque betalen?

Bitcoins denk ik

2 likes

Wat zijn jullie oud! Ik ben net 24

1 like

Nee ook absoluut niet, ophouden hiermee.

Jij trekt zelf de voorbarige conclusies over “de jeugd” omdat er overduidelijk een flinke generatiekloof aanwezig is.

2 likes