Gaat er nog iemand Rikketikken a.s. zondag?

Toch blij met die romantische parkwandeling met Oosterse geneugten en lauwe Palmen.

1 like

Zo is het.

2 likes

Ja Emdee, ik schrik niet van wat vuil. Vaak komen onder het vuil de mooiste horloges vandaan.

Dan kom je niet veel in Duitsland of Frankrijk.

Noorwegen, Zweden en Denemarken… Daar kijken ze je raar aan als je contanten wilt hebben, en ook voor het storten van geld swishen ze zich een ongeluk, maar Duitsland en Frankrijk, daar wonen nog plenty criminelen en bejaarden. :slight_smile:

Mooi ding zeg! Zeer tof geworden na wat TLC. Doet ie het fatsoenlijk?

Dit is de het lulverhaal van de maand. Gefeliciteerd!

7 likes

Neem het dan niet van me aan. :slight_smile:

5 likes

Dat van die cash zal wel, maar deel twee van je opmerking vind ik kut/bullshit/suggestief.

3 likes

Nederland staat hoger in het rijtje en hier wordt je toch ook niet raar aangekeken bij een betaling in contanten?

2 likes

Ik pin en betaal alles cash, ben ik nu een boef?

:joy:

Dit zal nog wel niet het einde zijn van deze vermakelijke draad.
Zoals ik in de loop van de jaren spruitjes ben gaan waarderen zal ik ook wel heenstappen over alle (voor)oordelen over Rikketik. (En ieder jaar ben ik dichter bij de doelgroep)
Ik ga gewoon volgend jaar voor het eerst en zal kijken of ik Bosche Bollen kan pinnen, of er stof zit op de kopers, grijze haren bij de verkopers en of ik undercover beveiligers kan ontmaskeren als mederkers van Jeffrey.

Als ik tijd over heb zal ik mogelijk nog horloges zien en/of scoren

6 likes

Toen ik een jaar geleden mijn 116610 kocht deze ook cash betaald, veel leuker als pinnen. Vooral dat geluid van de telmachine!

2 likes

in de grote steden geen punt

Zo zo, ik zie dat Frankrijk en Duitsland een fiere verdediger in jou hebben gevonden.

Maar ik had verwacht dat jij sarcasme iets beter kon spotten. Dat valt me van je tegen, @louis. :slight_smile:

Dit rijtje is gebaseerd op een door MasterCard betaald onderzoek. De oorspronkelijke PDF die dit aanhaalt staat hier:

Source: MasterCard Advisors analysis, 2013 | BIS CPSS, 2011 | McKinsey Global Payments Map, 2008 | World Bank, 2011

Dus een compilatie van data uit 2008 en 2011 die in 2013 in een pdf gesmeten is. Die data is zo tering oud dat sommige ijkpunten de iPhone 1 nog maar net mee hadden gemaakt.

Dat terwijl Sveriges Riksbank zelf juist zegt dat in de afgelopen vijf jaar markant minder geld gebruikt wordt:

De Bank van Noorwegen heeft ook rapporten die er niet om liegen:

Die waarheid is achterhaald. Zeker in de afgelopen vijf jaar.

Oh? Ooit geprobeerd een fiets te huren in Berlijn in de afgelopen 12 maanden? Of een taxi van Gare du Nord naar La Defense te pakken? Want in beide gevallen stond ik voor jan lul met m’n kaart in de aanslag. :slight_smile:

In Duitsland is cash op veel plaatsen nog king. Niet in restaurants en hotels natuurlijk, maar in overige delen van de economie zeker.

1 like

Jij kwam met dat artikel ???

Mijn Zweeds is nogal roestig dus daar kan ik niet op reageren.

Ook mijn Noors is niet meer wat het geweest is.

Maar ik geloof je, daar betalen ze minder met cash. Top :wink::+1:

3 likes

6 likes

Jazeker, om het punt te onderstrepen dat er een beweging plaatsvindt die in Frankrijk en Duitsland nog niet zo in zwang is.

Maar dat wij daarin op Scandinavië voorlopen is achterhaald, that’s all. :slight_smile: Artikel goed, maar dat ene grafiekje wat jij er uit trekt niet. :slight_smile:

@anon50762135EV’s grap over bejaarden en criminelen was grappig, absoluut. Maar @louis heeft onbedoeld wel een beetje gelijk: Het is lullig omdat er toch een privacy-zorg ontstaat als men ons de mogelijkheid om anoniem te handelen ontneemt.

4 likes
2 likes


3 likes

Kanonnen, jij staat zeker bij elke verjaardag Oom Piet en Tante Annie te vervelen, of niet?

Het is een Horlogeforum, geen “ik trek nog eens een semi-wetenschappelijk onderzoek uit de kast zodat ik kan laten zien hoe interessant ik wel niet ben” forum :joy:

14 likes

@Oom_Piet?

3 likes