Gaat er nog iemand Rikketikken a.s. zondag?

Hoeveel stands zijn er met klokken en hoeveel met horloges ?

Sorry gast maar volgens mij ben jij niet eens geweest, ik kom er al jaren en sta er ook al jaren en het is niet voor niets te grootse horloge en klokkenbeurs van Europa. Ik heb zeker 20 horloges verkocht en ook weer heel wat leuks ingeruild en ingekocht. Er staat en loopt enorm veel kennis en ervaring voor wat betreft de horlogemarkt en er zijn horloges te koop waarvan jij alleen maar droomt. Die rare brillen mag jij je aan storen en ik heb ze niet gezien maar jouw recensie vind ik onzin.

Mijn impressie, wederom veel forumleden gezien, veel verkocht en best wat leuks ingeruild en ingekocht, prima beurs.

30 likes

Die zijn aan mijn aandacht ontsnapt. Ach ieder z’n voorkeur :smile:
Wat me wel opviel is dat het wel een modeshow leek, met mode uit de jaren 70 en bijpassende muffe geur, dat dan weer wel. Ik dacht dat ik met 51 oud was, maar de gemiddelde bezoeker was zeker 20 jaar ouder. Wel geheel in lijn met die oude klokkenmeuk.
Blij dat ik een stofkapje mee had genomen.

Ik ging heen om een mooi horloge te scoren, maar zoals al meer opgemerkt hier, vond ook ik het merendeel van de verkopers niet echt betrouwbaar overkomen, en dan durf ik echt niet een paar duizend te investeren in een klokje zonder papieren, of met een plastic garantiekaartje waar je de inkt zo af kunt wassen en naar eigen idee kunt opleuken

1 like

Dat is niet zo gek, de gemiddelde leeftijd van een bezoeker daar is 80 jaar. Maar lopen doen ze niet veel meer hoor :wink:

En ik vind het echt heel schattig dat je denkt dat ik droom van die oude meuk op je tafeltje :kissing_heart:

2 likes

Mensen (tja: genderneutraal hè): ik zat afgelopen maandag dik drie uur in de wachtkamer van een ogenkliniek-poli.
Was met mijn 66 jaar (precies die dag) gewoon jong vergeleken met wat daar langsrollatorde.
Nou: de Rikketik haalt het niet qua spruitjes bij die wachtkamer.
Dus: ga gerust een volgende keer, het kan qua groenvoerlucht en haarkleur ècht nog veel erger.

3 likes

Ieder zijn mening en jij mag vinden wat jij wilt, jouw denigrerende reactie vind ik persoonlijk onzin want ik kom er graag en al heel lang en er lopen zoveel mensen met zoveel kennis en er ligt zo veel kwaliteit dat ik het de moeite waard vind en qua leeftijd zal het best een boel ouwe mensen zijn maar gelukkig loopt er steeds meer jong bloed. Nogmaals, jouw mening is jouw mening en dat is je goed recht maar volgens mij heb je weinig inzicht in handel en kwaliteit en ben je erg kortzichtig

Hoe dan ook, ik heb weer mooie klokjes ingeruild en heb een prachtige horlogedag gehad.

6 likes

Serieuze vraag…

Hoe is de verkoop van horloges daar nou?
Dan heb ik het over de 1000 Euro plus categorie.

Ik kreeg heel sterk de indruk dat er veel kijken kijken was en maar weinig kopen, maar ik kan het fout hebben.

1 like

De pot verwijt de ketel…[quote=“gekkehuus, post:127, topic:126287”]
Ieder zijn mening en jij mag vinden wat jij wilt
[/quote]

Dank je. En ik vind het ook bewonderingswaardig dat je me met zoveel passie aanvalt en je hobby verdedigd. Want naast de zaterdagmiddagen aan de koffietafel in de plaatselijke Albert Heijn is de Rikketik ook nog maar een van de weinige (spr)uitjes voor senioren natuurlijk.

1 like

Ik ben 40 en vind dat ik niet tot de oudjes behoor zoals jij het benoemd maar ach als jij denkt dat je meer interessant bent omdat ik met mede liefhebbers een mooie dag heb op de beurs heb en jij
als jonge god achter je pc zit en de toffe peer loopt uit te hangen dan schud ik je de hand en wens ik je veel plezier man.

9 likes

Ik heb zelf horloges tussen 100-1000 bij en dat verkoopt super, mijn vader heeft 1000+ bij en dat is stuk moeizamer. Mensen willen toch rustig het uurwerk bekijken en dat is natuurlijk niet makkelijk aan een tafel. De duurdere verkoopt hij meestal achteraf op afspraak.

2 likes

Alle gekheid op een stokje; ik vond het ook leuk en interessant. Ik was er voor de 2e keer, maar ga zeker nog wel een keer.

Ja prima toch? Ben blij dat jij een mooie dag hebt gehad! Jammer dat je niet tegen m’n sarcastische commentaar kan, waar gezien de vele spruitjeslucht en oudere mensen reacties op dit forum zeker een kern van waarheid in zit. Mij zul je om die reden en de foto’s die ik op dit forum voorbij zie komen na afloop van elke rikketik, dan ook niet snel zien afreizen naar Houten om ook eens over de beurs te wandelen.

Verder heb je in elke post nog gesproken over het recht op mijn eigen mening, maar vervolgens respecteer je die helemaal niet. Dus wie voelt zich nou beter dan een ander dan? Ik heb nooit beweerd dat ik interessanter ben dan jij. Al wil je een hele week in dat stinkhok zitten, het zal mij een zorg zijn :wink:

1 like

Gekkehuus, ik heb nog eens van jou gekocht op de Rikketik :wink:

Eterna meen ik, 3 jaar geleden.

1 like

hahah , ja mooi verhaal. Jij mag je mening hebben maar als ik het daar niet mee eens ben dan ga ik dat niet verbloemen met mooie woordjes. Ik vind jouw mening gewoon flauw en ik vind, en ik mag vinden wat ik vind, dat je erg negatief bent en je mening geeft terwijl er zo veel te zien en leren is op zo’n beurs, zelfs van oude mensen.

En ja stinkhok, die zaal kost 14k om te huren, denk dat jij in je handjes mag klappen als je de hypotheek van je eigen “hok” betaald en dan maar 1/10 hoeft te betalen voor een hele maand.

1 like

poe, lang geleden, met inruil volgens mij?

1 like

Sarcastische commentaar
En wat wil je daar dan mee bereiken?
Weetjewat: later, als je groot bent… heb je geleerd dat spruitjes lekker en gezond zijn.

5 likes

Niet veel hoor. Dat is gewoon hoe ik er over denk. Misschien verpakt in een ietwat sarcastisch jasje voor de jeu, maar zo denk ik er gewoon over :wink:

1 like

Tuurlijk, en op mijn beurt mag ik weer vinden dat het voor oude mensen is en dat ik er niks te zoeken heb. En waar je opmerkingen over mijn financiële situatie nou constant op slaan? Horloges waar ik alleen van kan dromen? 1/10 van m’n hypotheek? Hoe kun je daar nou een oordeel over hebben zonder inzicht te hebben in mijn inkomen en uitgaven? Er zijn maar weinig mensen waar ik mee wil ruilen qua inkomsten en hypotheek denk ik :wink:

Nee, geen inruil. Deal duurde ongeveer 50 sec om te maken. Je prijs was goed en je was eerlijk over je product.

1 like

Dat mag jij zeker.
Tsja je doet net of Rikketik een rommelmarkt is waar je met setje bejaarden een Prisma koopt maar er worden daar serieuze horloges verhandeld en als je daar geen kaas van hebt gegeten moet je ook niet pretenderen dat je de wijsheid in pacht hebt. Dat je nu vervolgens in een reactie op mijn insinuaties verteld dat je het goed voor elkaar hebt zegt meer over jou dan over mij. Ik heb geen enkel inzicht in jouw financiële situatie klopt maar ik weet wel dat de mensen die jij benoemd als spruitjeslucht en rollatorvolk vaak kennis en collecties hebben waar jij alleen maar van kan dromen.

4 likes