Gaat er nog iemand Rikketikken a.s. zondag?

Ik denk dat het al veel zou schelen als de klokken en horloges wat uit elkaar geplaatst zouden worden.
Dat zou het overzichtelijker maken.

Daarnaast zou ik heel graag wat beter licht in de zaal hebben en wat koeling.

Er is best wel wat kritiek op de Rikketik te geven - en daar doe ik ook weleens aan mee - maar het is altijd leuk om te zien wat er te koop is, hoe de prijzen zijn en om soms ook een verborgen pareltje aan te treffen.

3 likes

Nee, sommige mensen hebben een baan waarbij ze moeten werken op vrijwel alle feestdagen. :laughing:

1 like

Sommige mensen hadden een baan op de radiologie waarbij ze ook alle feestdagen in de dienst zaten, maar zich toen bedachten; ik ben liever lui dan moe, dus ik ga het bedrijfsleven in. #fisjes4life :beers:

1 like

Nog ruimte voor mij daar? :joy:

1 like

Als jij een dienblad recht kan houden met 10 bekertjes automatenkoffie, altijd.

1 like

Nope, laat maar. :joy:

1 like

Bedrijfsleven? Dit klinkt als overheid :joy:

2 likes

Hey, geen commentaar op de overheid. Ik drink koffie, en kijk uit het raam van belastinggeld, maar in dezelfde tijd had ik ook anders ook heel veel stuk kunnen maken. :wink:

9 likes

Waar denk je dat ik mijn handboeien voor gebruik? Passen precies twee bekertjes koffie in. :grin:

3 likes

Weet ik, ik heb dezelfde vaardigheid :smile:

Het is niet om boeven te arresteren, die conclusie had ik zelf ook al getrokken chef :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nou de eenheid waar ik in werk staat wel op nummer 1 volgens jouw lijstje. :astonished:

1 like

Ik heb ook niet voor niets doorgezocht tot ik dit lijstje vond :joy:.

Dus…nu van HF af, en ga eens een paar boeven achterin die oale auto sleuren.

1 like

Ik wil hier ook wel wat over zeggen. Al die grote onzin en shit verhalen die hier worden gespuid, over hun bezoek aan de rikketik beurs door de zogenaamde in mijn ogen omhoog gewaaide brallende quasi kundige forumleden kunnen voor mij de hoge boom in. De bewoordingen over ouwe meuk en andere denigrerende opmerkingen moeten ze dan maar op een ander forum spuien. Gekkehuus heeft volkomen gelijk er staan zeker kundige vakmensen op deze beurs. Overigens de opmerkingen over de kwaliteit, dure horloges en oplichters, die kan je overal vinden en niet alleen op deze beurs. Ik vind wel dat er de laatste jaren veel oost Europese handelaren zijn bijgekomen en inderdaad is sommige kwaliteit daarvan slecht. Ik sta zelf ook op deze beurs en verkoop uit mijn collectie le coultre, movado ermeto hebdomas en speciale zakhorloges, Op al deze objecten geef ik volledige garantie, omdat ik alles zelf restaureer. Even voor alle duidelijkheid aan de forumleden die hierboven de diverse onkundige opmerkingen hebben gemaakt, ik ben een zelf gediplomeerde horlogemaker die ook voor, bij mij bekende derden, horloges restaureert en repareert. En als laatste, de le coultre horloges die ik nu aan het verkopen ben trekt juist veel jonge verzamelaars aan die hun verzameling aan het verfijnen zijn en de duurdere horloges aankopen om hun verzameling wat op te waarderen. De oude meuk die hier denigrerend wordt afgeschilderd zijn overigens ook verzamelaars die juist de duurdere horloges kunnen kopen en op zoek zijn naar speciale objecten. Mijn advies is dan ook spui onzin op een ander forum, dit forum is bedoeld voor echte liefhebbers van horloges en niet voor onzinnige quasi grappenmakers die denken dat ze leuk zijn.

14 likes

@vinwat wat een lap tekst. Volgende keer wat alinea’s aub.

2 likes
6 likes

Ik wacht wel tot deze post in de vorm van een luisterboek beschikbaar komt…

9 likes

op Porscheforum werden onze teksten helaas verwijderd

volgens mij heeft @gekkehuus vooral een kraam op die beurs, dus dat hij het aanprijst lijkt me evident

ah, dat dacht ik al :wink:

12 likes

Je maakt je wel heel erg boos!

Ik ben gisteren ook naar Houten geweest en vind de hele entourage en opzet van de beurs echt niet meer van deze tijd.

Donker, veel teveel rommel en een presentatie gelijk aan de gemiddelde beurs in 1983 met ouderwetse (veel te lage) markt tafels met een boel spulletjes en zooi uitgespreid!
Sommige verkopers hadden maar led zaklantaarns in hun mini vitrines geplaatst om de boel nog een beetje van licht te voorzien(!)
Dit was ongetwijfeld in de jaren '70 en '80 normaal maar we leven wel in 2017 nu…

Ik ben het wel met je eens dat de leeftijd of het uiterlijk van de verkopers/kopers natuurlijk helemaal niets zegt over hun niveau en expertise op het gebied van horloges en klokken!
(Maar toegegeven; als je iemand achter een zeer rommelige tafel vol bandjes, gereedschap en horloges ziet staan in het halfdonker is het woord “expertise” niet het eerste dat in je opkomt :slight_smile:)

Verder jammer dat er niet meer retailers waren met nieuwe horloges; dan had ik ongetwijfeld nog wel iets gekocht.

Hoe dan ook was dit voor mij wel de laatste keer; ik ben gewoon geen rommelmarkt type die zin heeft om uren door oude meuk te graven op zoek naar leuke horloges! :smirk:

P.s ik vind het erg jammer dat iemand met jouw kennis, ervaring (en garantie) onzichtbaar ergens achter zo’n kraam in het donker staat!!

2 likes

Heb je toevallig ook gewoon wat bullitpoints?

1 like