Ik zou dan mijn telefoon thuislaten, das pas echt rust.
Absoluut! Laatst dacht ik terug aan de tijd dat men zonder telefoon op vakantie ging. Gewoon tijd met je gezin of partner zonder heel de tijd met dat schermpje bezig te zijn. Ik heb zelf alle social media eraf gegooid. Alleen mijn LinkedIn
en HF account heb ik nog. Werkt erg bevrijdend.
Er stond een paar dagen geleden een interview in de krant met voorzitter/directeur van de ANVR, de koepelorganisatie van de reisbranche. Die gaf aan dat de reisbranche veranderd is en mensen nu vooral op zoek zijn naar ervaringen om op hun social media te kunnen delen. Oftewel, het gaat niet meer om de ervaring zelf maar om anderen te laten zien wat een interessant leven we hebben.
Bij concerten hetzelfde. In plaats van te genieten van de artiest staat iedereen te filmen en selfies te nemen om vooral aan de wereld te kunnen laten zien dat je bij ⊠bent geweest. Ik snap daar niks van.
Precies. Alleen al dat ânee bedankt, ik kijk alleen even rondâ krijg ik mân strot niet uit. Ga iemand anders zân tijd verdoen denk ik dan
Jawel maar dat is ingeprogrammeerd gedrag.
Ik heb mezelf onbewust aangeleerd om continue alles wat ik doe âte klokkenâ en alles continue te finetunen zodat ik altijd overal op tijd ben of actie kan ondernemen als dat niet dreigt te lukken. Komt door mân werk als treinmachinist denk ik Mân horloge speelt daarin een cruciale rol.
Als ik dan even een dagje met het gezin op stap ben of op vakantie ben vind ik het juist fijn om daar niet zoveel op te letten.
Net als mân telefoon. Ik merk dat ik een onbewuste muscle memory heb aangemaakt om dat ding de godganse dag te ontgrendelen en een x aantal apps te bekijken ook al boeit het me eigenlijk niet wat daar op dat moment gebeurt.
Daarom gaat dat ding tegenwoordig gewoon uit als ik een dagje op pad ga met het gezin of met mân jongens. Het is dat ik hem wel bij me wil hebben wegens medische noodzaak anders zou ie helemaal thuis blijven.
Hier ook al een hele tijd geleden gedaan. Wat een rust. Alleen nog Instagram wat ik alleen voor horloges gebruik maar daar doe ik ook niets meer mee. Ohja en X maar daar heb ik geen âvriendenâ. Dat gebruik ik om de hoogte te blijven van dingen die ik wel interessant vind. Niet om te zien dat Suzanne waar ik 30 jaar geleden mee op de basisschool heb gezeten een boterham met jam in dâr veel te vet geworden bek zit te schuiven.
+pt
-k
Huilpto?
Edit: oh wacht, Engels
Dat ja
Afgelopen 2 weken de Rolex Explorer 1 omgehad in Hong Kong. Er moet zeker een horloge mee op vakantie.
Ik ben het 100% met je eens, ook al betekent dat dat we beiden oude zeurpieten zijn.
On topic: natuurlijk gaan er horloges mee! Heb er altijd een om behalve onder de douche en in bed. Het scheelt misschien wel dat weten hoe laat het is mij 0 stress of gevoel van verplichting geeft.
Deze gaat sowieso mee:
En vermoedelijk ook nog wel één of twee nettere exemplaren.
Hier ALTIJD een horloge aan op de motor, de fiets, tijdens zwemmen,snorkelen.
Ook tijdens het slapen en douchen echt altijd.
Op vakantie een daily, een duiker en een nette.
Zou eerder mijn foon thuislaten als mijn horloge.
Dan doe je 't fout,
Gâwoon een 3 liter tankje halen bij de IntermarchĂ©,
Bergerac rouge, Merlot, Medoc
Allemaal met zoân kraantje⊠vergeet de glazen niet in te laden
Die Cosmic!
Ooit gehad, fijn formaat en mooi in balans qua looks!
Nooit weg moeten doen dan
Nope, dat geld voor meer horloges (en autoâs).
In het moment was/leek het een goed besluit. Zo gaan die dingen.
nee, mijn horloges staan toch nooit optijd
Er gaat zeker een horloge mee.
Maar mijn Omega Speedmaster en Seamaster laat ik thuis.
Als ik ga hiken in de bergen dan heb ik zeker een horloge nodig dat probleemloos werkt.
Ik trek van hut naar hut. Bijvoorbeeld de Alta Via routes in de Dolomieten. Dat is af en toe ook klimmen of Via Ferrataâs (IJzeren weg). Dan liggen beschadigingen op de loer.
Ik gebruik dan het horloge van de foto. Het hele jaar blijft hij zoân beetje liggen, maar juist met deze tochten heb ik hem om mijn pols.
Met vrouw lief op vakantie naar Zuid Frankrijk zonder horloge en na een tankbeurtje net onder Parijs op de terugweg zitten er opeens 3 onbekende Franse enfents op de achterbank en realiseerde jullie je dat als je beter op de tijd had gelet, dit niet was gebeurd.
Wij gaan 14 dagen weg en ik heb een watchroll waar 7 horloges inzitten mee en 1 om de polsâŠ