Hopelijk heb je meer verstand van horloges als van voetbal

Vind je hem zonder gaatjes in zijn pootjes niet mooier?
Arie Kabaalstra Schreef:
Ja⦠zeker had ik al wat in gedachtenā¦
https://lh5.googleusercontent.com/-h2iDgBPyQcs/UvZ
rri4xTmI/AAAAAAAAEAQ/ZAx8EKcOeMA/w645-h711-no/JHB+
Instrument+2+Dome.pngIk had em al eerder in het topic gepost⦠maar op
verzoek⦠nog een keerā¦Ik ga binnenkort een prototype maken van de
wijzerplaat en indexenā¦
In deze zou ik , als je iets bijzonders wil de index op 6 uur groter maken en de datum als uitsparing in de index zetten heb je gelijk een hoogwaardige afwering van je datumvenster.
grootmokum Schreef:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Al
lerhandeMeuk/JHBInstrument2Dome_zps872eca3f.jpgVind je hem zonder gaatjes in zijn pootjes niet
mooier?
ik wel. aan de andere kant vind ik op sommige v mn klokjes juist prettig dat ie lugholes heeft ivm makkelijk banden wisselen.
koningcaris Schreef:
Arie Kabaalstra Schreef:
Ja⦠zeker had ik al wat in gedachtenā¦
https://lh5.googleusercontent.com/-h2iDgBPyQcs/UvZ
rri4xTmI/AAAAAAAAEAQ/ZAx8EKcOeMA/w645-h711-no/JHB+
Instrument+2+Dome.png
Ik had em al eerder in het topic gepost⦠maar
op
verzoek⦠nog een keerā¦Ik ga binnenkort een prototype maken van de
wijzerplaat en indexenā¦In deze zou ik , als je iets bijzonders wil de
index op 6 uur groter maken en de datum als
uitsparing in de index zetten heb je gelijk een
hoogwaardige afwering van je datumvenster.
zeker n goeie. dat soort slimme kleine dingentjes kan ik ook waarderen. zelf had ik ook n soortgelijkig idee voor mn horlogeproject in gedachte. alleen als t in dit geval (veel) groter wordt, kan t het algehel design uit balans brengen.
Erik11 Schreef:
Hopelijk heb je meer verstand van horloges als van
voetbal
Ik zal even wat uitgebreider terugkomen op een aantal dingen die de afgelopen dagen gezegd zijn door mij en anderenā¦
Laat ik allereerst even mijn Waardering uitspreken voor diegenen die met Ideetjes komen⦠'t is niet gezegd dat ik die ideĆ«en ook ga gebruiken⦠maarā¦
soms zet een kreet van iemand⦠als een windvlaag in een brainstorm je wel aan het denkenā¦
Patrick schreef:
Als ik zelf kalibers zou ontwerpen en bouwen dan komt er nooit een datum op 3 of 6 dat doet iedereen ook die Rolexen waar jij zoān hekel aan hebt. Op 4 is perfect, lekker speels. Je schreef al in dit geval kan het niet ivm je kalibers.
Daar denk ik dan het volgende bijā¦
Wat de datum op een andere locatie dan 3,6,9 of 12 betreft. āspeelsā zou kunnen natuurlijk⦠maar⦠dan moet je je Datumring speciaal laten bedrukken⦠zodat de getallen wel RECHT staan⦠en het datumvenster OOKā¦
Dan heb je wat bijzonders⦠als bij een kaliber de datum op 4 uur staat⦠dan staat het datumvenster, en de datum zelf ook 30 ° geroteerd⦠zet ze eens netjes rechtop!.. denk ik danā¦
Dus⦠ja⦠dan moet ik mijn uitspraak een beetje nuanceren⦠kost me moeite. .maar goed⦠in dit geval nieuwe inzichten⦠it might happen one dayā¦
Of ik meer verstand heb van horloges dan van voetbal?.. ik denk van welā¦Ik kan helemaal niet voetballen⦠als verdediger doe ik het wel aardig⦠'k kan goed in de weg lopenā¦
Hockey, Basketbal, en Volleybal zijn meer de sporten waar ik op school wel als eerste gekozen werd⦠bij voetbal bleef ik altijd als laatste overā¦
Om eerlijk te zijn⦠vind ik het āNederlandse voetbalā niet aantrekkelijk om te zien⦠te systematisch, te voorspelbaar⦠waardoor het nederlands elftal altijd op een muur loopt in het strafschopgebied aan de andere kantā¦
GrootMokum, hijās handig met tekenprogrammaāsā¦
Ja⦠zonder gaatjes in de Lugs is het wel mooier⦠maar lastiger om te maken⦠Ik heb het bij mijn Heineken Beercan wel gedaan⦠en bij de PanzerSeiko ook⦠maar 't is lastigā¦
Ik sluit het niet uit dat ik in de toekomst wel blinden Lugs ga maken⦠als ik een methode heb gevonden die het me makkelijk maaktā¦
Maar⦠zoals Marnix.Moed schreef⦠'t practische verhaal. bandjes wisselen⦠in mijn Renderings heb ik dit horloge op een donkerblauwe Isofrane gezet⦠pennetje in de lug⦠bandje eraf⦠ander bandje erop⦠klaar
en. dit is makkelijker te maken. ik kan die gaatjes āin ƩƩn moeite doorā bewerken samen met het gat voor de stiftā¦
KoningCaris kwam ook nog met een mooie⦠Index op 6 uur iets aanpassen⦠Ja⦠daar heb ik in het verleden ook eens mee zitten spelenā¦
alleen⦠heeft dit ontwerp nog een enkele ring voor de indexen⦠maar⦠daar is wel een mouw aan te passen⦠Ik ga daar even naar kijken⦠zeker omdat ik hier 2 ringen gebruik, is het effect groterā¦
Ik heb inmiddels ook de offerte binnen van de metaal leverancier⦠Ik kan nu beginnen met de kostprijsberekening van de materialen, zodat ik kan bepalen wat een horloge kost aan materiaalā¦
vind hem zo wel mooi eigelijk een mooi logo verzinnen en klaar.ik blijf dit zeker volgen.
Ik ga in elk geval nog even āSpelenā in mijn Tekensoftware⦠een ākadertjeā rond het datumvenster⦠dat kan best nog wel eens mooi zijnā¦
en⦠zolang ik nog niets heb laten maken⦠heb ik nog alle vrijheid in het ontwerpā¦
ik ben vandaag met de stofzuiger en de dweil door mijn Atelier gegaan, en met de bezem door de werkplaats⦠alles is weer spic & span⦠dit ook vanwege de feestelijkheden morgen⦠ik vier mijn verjaardagā¦
Messingplaat 0.4 heb ik ook nog liggen⦠weliswaar een tiende dikker dan de begoogde dikte voor de Indexringen⦠maar die 0.1 mm⦠die draai ik er wel af⦠'k heb nog een stompje schellak⦠dat komt goed⦠straks even kijken of ik nog een frees 0.5 heb liggenā¦anders moet ik er even een slijpenā¦
Mooi ontwerp weer! En alvast proficiat! :)-D
Mvg,
Patrick
Ik heb even zitten āspelenā
een Kadertje om het datumvenster, en mijn Logo weggeĆ«tst in de wijzerplaatā¦
Als ik vandeweek een test wijzerplaat ga maken⦠dan test ik dit ook uitā¦
't leek me wel leuk om het logo niet tĆ© overduidelijk weer te geven⦠als het gewoon in ƩƩn kleur te weinig opvalt⦠kan ik het altijd nog in een donkerder tint spuiten vóór het slijpen van de Sunburstā¦
Ik ga ook nog zoeken naar bedrijven die 't bedrukken kunnen doen voor me, of mogelijk zet ik zelf wel een tampondrukmachientje neer⦠dan hoef ik alleen mijn ClichĆ©s buiten de deur te laten maken⦠als zelf graveren niet luktā¦
perfect niks meer aan doen,wat een gave klok zeg.hoop ooit betaalbaar voor mij:)
Ik beloof nog niets⦠maar ik ga mijn best doen voor een gunstige prijsā¦
Dat moet met dit model ook wel gaan lukken, en met de Instrument 1 ook⦠omdat dat model in wezen technisch hetzelfde is⦠maar een andere kast krijgt, en andere Indexen⦠moet nog even kijken hoe of wat⦠maar dat moet gaan lukkenā¦
Ik heb een prijsopgaaf gehad van een metaalleverancier⦠maar met bepaalde materialen vind ik ze nogal duurā¦
Nieuwzilver bijvoorbeeld, een koper/nikkel legering, met een zilverkleur, die prijs deed me van mijn stoel vallen⦠maar⦠ik las al ergens dat zelf vernikkelen niet moeilijk, en vrij goedkoop is⦠daar ga ik dus ook even naar kijken⦠dan kan ik die delen van Messing maken⦠daās goedkoper⦠en met een Nikkel laagje blijft het ook mooier⦠omdat Nikkel helemaal geen Patina krijgt, en nieuwzilver uiteindelijk wel.
de te vernikkelen delen komen allemaal IN het horloge⦠dus geen last van uitslag⦠ik pak ze ook alleen maar met handschoentjes beet⦠zodat er geen vette vingers op komenā¦
Arie Kabaalstra Schreef:
GrootMokum, hijās handig met tekenprogrammaāsā¦
Ja⦠zonder gaatjes in de Lugs is het wel mooierā¦
maar lastiger om te maken⦠Ik heb het bij mijn
Heineken Beercan wel gedaan⦠en bij de
PanzerSeiko ook⦠maar 't is lastigā¦
Ik sluit het niet uit dat ik in de toekomst wel
blinden Lugs ga maken⦠als ik een methode heb
gevonden die het me makkelijk maaktā¦Maar⦠zoals Marnix.Moed schreef⦠'t practische
verhaal. bandjes wisselen⦠in mijn Renderings heb
ik dit horloge op een donkerblauwe Isofrane
gezet⦠pennetje in de lug⦠bandje eraf⦠ander
bandje erop⦠klaar
en. dit is makkelijker te maken. ik kan die
gaatjes āin ƩƩn moeite doorā bewerken samen met
het gat voor de stiftā¦
Had begrepen dat sommige horlogemakers met de hand voorzichtig overal beetje schuin een gaatje boren. Wel arbeidsintensiever.
Proficiat en fijne dag :)-D
Fijne verjaardag gewenst .
Fijne dag Arie/Jan
iets gemist :S
maar sluit me graag bij aan, gefeliciteerd!
Van Harte Gefeliciteerd !:)-D
Pieter.
Is de kroon een schroefkroon ? Gefeliciteerd met je verjaardag !!