Gaat ie nou eindelijk?

Nee… geen schroefkroon… gaat misschien nog wel eens komen… maar dan op een model waarvan ik vind dat ie een schroefkroon moet hebben… een Duiker dus… ik heb eerder een model getoond hier met de specs van een duiker… met Rotating Inner Bezel, met een kroon op 2 uur…

Eigenlijk moet ik me eerst eens goed inlezen over het gebruik van een duikring… de meesten met een duikhorloge gebruiken die ring eigenlijk niet. of om eieren te koken… :)… ik weet eigenlijk ook niet goed hoe em te gebruiken… het enige horloge met een duikring dat ik ooit gehad heb, was de Heineken, en daar stelde ik em in om de tijd op een bepaalde klus te registreren…

't gebak heeft me goed gesmaakt… :slight_smile: dank je!

Tussen de wijn en het gebak door… nog wat zitten spitten in mijn Cam Software… en het Forum wat daarbij hoort…

Jay!.. ArcText!.. 't werkt!.. ik kreeg die verrekte plugin maar niet aan het werken… bleek ik een oude versie te hebben die mijn .NET framework niet begreep… ik werk door het schrijven van CNC besturingssoftware op basis van een .NET API met Framework 3.5… en de plugin die ik had, is gebaseerd op 3.0… versieconflictje… is nu opgelost!.. Arie is een blij man… :)o

Arie Kabaalstra Schreef:

Ik heb even zitten “spelen”

https://lh6.googleusercontent.com/-h2z5DD7_16I/Uwk
vMR786-I/AAAAAAAAEE8/3r25c-YPycI/w664-h789-no/JHB+
Instrument2+EtchDial.png

een Kadertje om het datumvenster, en mijn Logo
weggeëtst in de wijzerplaat…

Als ik vandeweek een test wijzerplaat ga maken…
dan test ik dit ook uit…
't leek me wel leuk om het logo niet té
overduidelijk weer te geven… als het gewoon in
één kleur te weinig opvalt… kan ik het altijd nog
in een donkerder tint spuiten vóór het slijpen van
de Sunburst…

Ik ga ook nog zoeken naar bedrijven die 't
bedrukken kunnen doen voor me, of mogelijk zet ik
zelf wel een tampondrukmachientje neer… dan hoef
ik alleen mijn Clichés buiten de deur te laten
maken… als zelf graveren niet lukt…

:~ Helemaal zoals ik me heb voorgesteld. Maken dat ding!

Door spelen ontstaan mooie dingen. Bij sommige mensen onstaan kinderen, bij andere…

Goed bezig Jan, wanneer gaan we het resultaat bewonderen?

Ik zit persoonlijk weer te wachten op foto’s van rondvliegend metaal waar dan weer een klein meesterwerkje tussen te voorschijn komt.

Ik ga zeker binnenkort, mogelijk vandaag nog, even de werkplaats weer in…

sowieso even testen of die gravure zo lukt, er moet ook nog een proto- Instrument 1 gebouwd gaan worden…

Met de Info die ik nu heb, is het inmiddels wel tijd om “echt” spijkers met koppen te gaan slaan…
ondanks de “kleine order toeslag” kost een Soprod A10/2 me ongeveer hetzelfde als een ETA 2842-2, waar ik normaliter niet aan kan komen
Maar… voor een gunstige prijs, moet ik wel minimaal 100 stuks gaan bouwen…

Kickstarter komt binnenkort beschikbaar hier… dus het wordt zo zoetjes aan eens tijd om wat dingen uit te gaan werken…

Arie Kabaalstra Schreef:

Tussen de wijn en het gebak door… nog wat zitten
spitten in mijn Cam Software… en het Forum wat
daarbij hoort…

https://lh5.googleusercontent.com/-OT_3T09s7so/Uwq
JF7CgUPI/AAAAAAAAEGI/oBdkRuaDvIs/w817-h734-no/Arct
extstickfonts.jpg

Jay!.. ArcText!.. 't werkt!.. ik kreeg die
verrekte plugin maar niet aan het werken… bleek
ik een oude versie te hebben die mijn .NET
framework niet begreep… ik werk door het
schrijven van CNC besturingssoftware op basis van
een .NET API met Framework 3.5… en de plugin die
ik had, is gebaseerd op 3.0… versieconflictje…
is nu opgelost!.. Arie is een blij man… :)o

Is de afstand tussen de M en de a van “Made” wel helemaal correct ?
ook de ruimte tussen de u en de m van instrument lijkt me een haartje te groot

Carpe tempus Schreef:

Is de afstand tussen de M en de a van “Made” wel
helemaal correct ?
ook de ruimte tussen de u en de m van instrument
lijkt me een haartje te groot

Daar zat ik ook al naar te turen. Volgens mij zit daar een spatie tussen…

Nu je het zegt ja… dat zit em waarschijnlijk in de referentiepunten van de afzonderlijke letters… als ik de afstand verder vergroot, vallen sommige letters zelfs uit elkaar…

Ik ga daar zeker nog even naar kijken… mogelijk moet ik de Plugin iets aanpassen… als ik weet hoe ik een DLL moet aanpassen… anders vraag ik het gewoon aan degene die em geschreven heeft…

Ik heb al een “Quick and Dirty” oplossing gevonden… ik kan delen van de tekst roteren… zo kan ik die grotere ruimtes verkleinen… en dan de hele tekst weer netjes centreren… voor elke oplossing verzin ik wel een probleem… :slight_smile:

de ruimte tussen THENETHERLANDS en Calsoprod
en de I van Instrument lijken me ook vrij ruim

misschien een truukje toepassen, door eerst alles aaneengesloten op te schrijven met op de plaats van de spaties eerst een * te noteren en die * vervolgens weer te verwijderen dan weet je zeker dat er maar 1 spatie tussen zit.

Nee… op die manier gaat het niet werken… er zit gewoon een “Slordigheidje” in de plugin, die niet aan het licht komt als je Truetype fonts gebruikt… maar een Truetype geeft weer gedonder met hele kleine gravures… de grootste letters zijn maar 2 mm hoog… 't merendeel is 1.5 mm… als je dat met een truetype doet… dan graveert ie de contouren van de letters… dus krijg je dubbele lijnen… zoals bij 't JHB logo… daar kan het… die letters zijn fiks groter…

tussen “Cal” en Soprod staat nog een punt… dat verklaart de “schijnbare extra spatie”

Ik heb alle teksten gecontroleerd, en de opmaak is goed… overal waar één spatie moet staan… staat er ook maar één…

" Nee… geen schroefkroon… gaat misschien nog wel eens komen… maar dan op een model waarvan ik vind dat ie een schroefkroon moet hebben… een Duiker dus… "

De kroon is vaak een zwak punt van een horloge , zeker zonder kroonbeschermers. Dan is een schroefkroon toch een stuk degelijker en niet alleen voor de waterdichtheid …Veel automaten hebben daarom een schroefkroon , en niet alleen de duikers.
Persoonlijk vind ik safierglas een schroefkroon en w.d. de meest belangrijke punten voor een kwaliteitshorloge… die zorgen dat het tegen een stootje kan.

Ja… duidelijk… In het materiaal is nog wel ruimte voor kroonbeschermers… ik zou ook de kroon nog naar 4 uur kunnen verhuizen… dan zit ie ook minder in de gevaren zone… Saffierglas is voor mij een standaard ontwerpcriterium, hoewel sommigen ook aangeven plexi te willen… waarom is me een raadsel vanwege de gevoeligheid voor (diepe) krassen…

Waterdichtheid is ook een issue… ik heb een waterdichtheidstester, maar daar moet ik nog een Vacuumpopje aan knopen… maar… ik heb een draaibank… binnenkort maar even een pompje ontwerpen… :slight_smile:

in elk geval begint het steeds concreter te worden…

wat zou de oplage dan worden van dit horloge,waar denk je dan aan in aantallen?

Hangt er een beetje van af… de eerste berekening die ik gedaan heb qua kosten voor de kalibers gaat uit van een oplage van 100 stuks…

het staat zo goed als vast dat het kaliber de Soprod A10/2 gaat worden… een automaat met 28800 bhp, en 42 uur gangreserve
Perlage op de bruggen, en Côtes de Geneve op de rotor, alles gerodhineerd.

Momenteel ben ik nog in contact met leveranciers van Titanium, ik vraag offertes aan voor schijven van ø55 mm, zodat ik niet elke kast hoef af te steken… scheelt me heel veel tijd…Ik moet eigenlijk eens mijn oude bedrijfskunde boe… barst… die heb ik niet meer… Google dan maar… Break-even berekeningen… ach… dat is ook niet meer dan een eerstegraadsvergelijking met 2 onbekenden… snijpuntje berekenen van 2 kostengrafieken… dat zijn ook maar gewoon eerstegraadsfuncties…

Zoals eerder vermeld, moet ik nog wat zaken uitzoeken, maar denk ik er sterk aan om een Kickstarter Launch te doen… ik heb de mogelijkheid om een paar “Samples” te laten komen van Soprod… Ik denk dat ik die gok gewoon moet nemen… een paar kalibers laten komen… en daarmee een "echt"prototype te bouwen dus met een Soprod A10/2 in de kast… en niet met een ETA 2763… al zal ik die ook zeker wel afbouwen… al is het alleen maar voor mijn eigen collectie… (en kan ie later op mijn kantoor in een vitrine… met een bordje… “The watch that started it all” )

in een ander topic werd het al opgemerkt… “mogelijk zijn we hier getuige van de geboorte van een nieuw merk…”… Ja!.. daar gaat het steeds meer op lijken… en vandaag Maandag 24-02-2014 heb ik eigenlijk die knoop al een beetje doorgehakt… ik ga nu alles in gang zetten om te kijken of ik een start kan maken… JHB Watches is Born… 43 years after my own birth…

Arie Kabaalstra Schreef:

Hangt er een beetje van af… de eerste berekening
die ik gedaan heb qua kosten voor de kalibers gaat
uit van een oplage van 100 stuks…

het staat zo goed als vast dat het kaliber de
Soprod A10/2 gaat worden… een automaat met 28800
bhp, en 42 uur gangreserve
Perlage op de bruggen, en Côtes de Geneve op de
rotor, alles gerodhineerd.

Momenteel ben ik nog in contact met leveranciers
van Titanium, ik vraag offertes aan voor schijven
van ø55 mm, zodat ik niet elke kast hoef af te
steken… scheelt me heel veel tijd…Ik moet
eigenlijk eens mijn oude bedrijfskunde boe…
barst… die heb ik niet meer… Google dan maar…
Break-even berekeningen… ach… dat is ook niet
meer dan een eerstegraadsvergelijking met 2
onbekenden… snijpuntje berekenen van 2
kostengrafieken… dat zijn ook maar gewoon
eerstegraadsfuncties…

Zoals eerder vermeld, moet ik nog wat zaken
uitzoeken, maar denk ik er sterk aan om een
Kickstarter Launch te doen… ik heb de
mogelijkheid om een paar “Samples” te laten komen
van Soprod… Ik denk dat ik die gok gewoon moet
nemen… een paar kalibers laten komen… en daarmee
een "echt"prototype te bouwen dus met een Soprod
A10/2 in de kast… en niet met een ETA 2763… al
zal ik die ook zeker wel afbouwen… al is het
alleen maar voor mijn eigen collectie… (en kan ie
later op mijn kantoor in een vitrine… met een
bordje… “The watch that started it all” )

in een ander topic werd het al opgemerkt…
“mogelijk zijn we hier getuige van de geboorte van
een nieuw merk…”… Ja!.. daar gaat het steeds
meer op lijken… en vandaag Maandag 24-02-2014 heb
ik eigenlijk die knoop al een beetje doorgehakt…
ik ga nu alles in gang zetten om te kijken of ik
een start kan maken… JHB Watches is Born… 43
years after my own birth…

Proficiat! Nu de horloges nog :slight_smile:

Geef ons een headsup wanneer het zo ver is. We zitten niet allemaal (periodiek) op Kickstarter.

Ik heb me aangemeld bij Kickstarter… ik één dezer dagen platmailen om te weten te komen wanneer het los gaat… Dan moet ook mijn proto klaar zijn… dan heb ik wat om de wereld te laten zien wat er uit mijn handen komt… in de tussentijd kan ik op papier zetten wat mijn horloges bijzonder genoeg maakt om er een te willen bezitten… of te bewaren voor een volgende generatie…

Grotendeels handgemaakt
Alles in Nederland gemaakt
Fabricage van de kasten in Titanium, in eigen atelier
Uniek uiterlijk door toepassing van een speciaal geschreven CNC programma dat door wiskundige functies het stralenpatroon op de kast maakt
Aparte manier van fabricage van de Indexen, draagt ook bij aan de herkenbaarheid van het horloge…

en dat met een "marketingsausje"overgieten om er een mooi sluitend verhaal van te maken…

Iemand regelen die de Camera vast kan houden… er moet natuurlijk een videootje op Kickstarter komen…

Nadenken over de video… ga ik het vakmanschap benadrukken, door achter mijn werkbank te gaan zitten… of ga ik de robuustheid benadrukken door mijn video te starten met een mountainbike rit in het nabijgelegen bos?..

Genoeg uit te vlooien dus…

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte. hier heb je de primeur… WUS loopt een paar dagen achter… :slight_smile:

Rekenen loont!.. Ik heb net even de offertes van 2 metaal leveranciers naast elkaar gelegd… zelfde kwaliteit Titanium voor zowel de kast, als het deksel… ja… ik ga het echt doen… titanium deksels…

hou je vast… het verschil tussen de ene en de ander leverancier… is een factor 3!!

“ik wil best genaaid worden…maar dan wil ik er bij zoenen ook.!”(:smiley:

Sommige ondernemers werken 24/7 lijkt het wel… krijg net nog reactie op een Offerte aanvraag voor het door sommigen zo gewenste bolle saffierglas… met AR Coating…

Nog geen prijzen… maar wel een bevestiging dat ze ermee doende zijn… (tu)

Geweldig zoals je het allemaal voor elkaar krijgt, respect!
Heb je ook al over een verpakking/doosje nagedacht?
Of ga je ze persoonlijk rondbrengen? :smiley:

Mvg,
Patrick

patrick1972 Schreef:

Geweldig zoals je het allemaal voor elkaar krijgt,
respect!
Heb je ook al over een verpakking/doosje
nagedacht?
Of ga je ze persoonlijk rondbrengen? :smiley:

Mvg,
Patrick

Je mag ze ophalen, krijg je er een bakkie koffie bij :wink: