Gaat Seiko wel de goede kant op?

Liever een top afgewerkte buitenkant.

2 likes

Een 10 en een 2 zijn per definitie niet hetzelfde :face_with_raised_eyebrow: :upside_down_face:

Die afwerking ben ik het mee eens.
En ook buiten Emmen zijn er leuke winkeltjes/Seiko dealers die een hoop modellen kunnen leveren voor leuke prijzen.
Onder andere in het mooie Groningen.

Jij denkt dat het een vervanging is.
Seiko profileert het als een ‘nieuw’ model.
Ook jij bent bekend met de betreffende Seiko dealer die ik net noemde. Vraag die man eens hoe het gaat met de Seiko 5 Sports. En dan de streetfighter serie :joy:
Ik heb er één gehad, een gewone 5 Sports dan. Het zijn gewoon mooi afgewerkte horloges die een divers publiek aanspreken voor een leuke prijs. Degene met zwarte wijzerplaat die ik had was me te saai/eenvoudig. Ik denk dat er wel weer één komt, maar dan in een kek kleurtje :sunglasses:

2 likes

Ik vinden die de rare zin, zo zit mijn dag erop ? :yum:

tenor (11)

3 likes

Zie ik nu goed dat jij een Sharp edges hebt gepast?
Maar die zal toch meer dan € 850 op moeten brengen,

Hoe vond jij hem? Niet meegenomen?

1 like

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat een horloge je op zich biedt voor de prijs. Heb zelf een Seiko 5 srpd51k1. Ziet er goed uit qua afwerking en draag lekker. Voor de rest ziet hij er ook leuk uit! Dat je er dan niet die extra 100 meter mee kan duiken… ga je denk ik niet vaak last van hebben toch?

En Seiko presenteert het inderdaad niet als opvolger van, maar als ‘nieuw’ horloge. So be it, wel of geen opvolger. De 5kx vind ik een leuk betaalbaar klokje.

2 likes

Nee, ik heb de Uemura in bestelling. :thinking: Ergens houdt het op.

Indices zijn strepen. De streep op tien moet even lang zijn als de rest.

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SPB165J1

€ 990.

You mean it :slight_smile:
Vette klatser!

Voor de wintersport ?

Well played, Sir! Ik wou dat ik op wintersport ging, maar niemand in m’n omgeving die wil. GRMBL.

Daar valt over te praten in mijn ervaring. Als er niet over te praten valt moet je de tent uit lopen. :slight_smile:

Nogmaals, ga naar de juiste dealer. :slight_smile: Ik vond 'm prachtig, trouwens. Erg mooi, sprekende dial, leuk horloge. Maar niet wat ik op dit moment zoek, die Sharp Edges was meer voor m’n neef om te passen. Al ging hij echt heel hard op de SPB147. Die maakte erg veel indruk.

Ding is IRL ook cooler dan cool.

2 likes

Dit antwoord doet mij aan de WC Eend reclame denken :rofl::rofl:

Ik denk dat Seiko door de veranderde markt wel wat moest doen. En dan met name t in t hogere segment van zoeken.

Horloges zijn juist NIET meer zo mainstream naar mijn mening.
Sinds de opkomst v mobieltjes, kijken velen daarop voor de tijd.
En de komst vd smartwatches snoept daar ook nog n hoop v af. In 2019 heeft bv Apple meer watches verkocht dan de hele Zwitserse industrie bij elkaar.

Dus daar waar vroeger n horloge echt n tool was (tijd op aflezen), moet t nu meer n mode accessoire worden voor de meesten. Iets wat past bij hun kleding, imago, status, etc.
Dus ik kan me voorstellen dat Seiko dus de hoogte in gaat met de prijzen en zich ook meer op de mode wilt richten met die skx look a likes.

Maar ja, ik hou ook meer vd oude charme. Net zo goed als bij de Zwitserse merken. Tudor begon met hun eigen in house uurwerk. Meer prestige, hogere prijs.
Ik ben blij dat ik er 1 heb met n ETA erin.

Overigens heeft Seiko ook nog andere zuster merken, zoals Alba en t westen meer bekende Lorus en Pulsar. Kom je alleen tegenwoordig geen mechanisch model meer tegen.

5 likes

:innocent:

3 likes

Stijltje hoor.

3 likes

Vrijdagmiddag product? :slight_smile:

Spontane OCD aanval :crazy_face:

Dat kan niet, dat bestaat niet. Die is er nooit geweest.

Nomos De Stijl.

:point_up_2:

1 like