Ik had ook een wtf moment… maar…
Ik ken de editie. En De Stijl. Die ik ook verschrikkelijk vind. Bestaat allemaal niet. In m’n hoofd dan toch, want ik negeer het allemaal.
Het lijkt of Seiko (gelukkig) langzaam weer terug aan het keren is naar de kwaliteit en het detail dat je vond in de eind jaren 60, de jaren 70 en 80 horloges. Die nieuwe sharp edges lijn vind ik wat ik er zo op het eerste gezicht van heb gezien echt heel fraai. Ik ga deze binnenkort zeker even bekijken in Amsterdam. Zowel de witte (maar ik heb al een sarb035) als de blauwe lijken me erg fraai.
Geen haat hoor, absoluut niet, maar ik heb een beetje het idee dat Seiko niet meer Seiko is om het zo te zeggen. Ik vind het een fantastisch merk, maar vroeger kocht je bij Seiko een top horloge voor weinig volgens mij, maar nu vragen ze 800 euro voor een Diver met oké afwerking en een chapter ring die er niet recht in zit. Ze brengen (hele) leuke modellen uit, maar op het gebied van prijs kwaliteit heb ik het idee dat ze minder de goede kant op gaan
Dat dus. Het is wel een heel ander horloge, maar voegt het iets toe naast de 035 en de Lord Matic? Ik weet het niet.
Als ik de SKX naast de SPB serie leg zie ik duidelijk waar het verschil in zit. En ik vraag me af of die QC problemen wel zo groot zijn. Ik ben ze nog niet noemenswaardig tegen gekomen, maar hoor wel juist dat het op oudere budget-modellen juist meer voorkwam dan op de huidige oogst Seiko’s.
Laten we wel wezen, de misaligned rehaut was met name een monster/SKX/Turtle probleem. Ik heb nog geen enkele review of post gezien van mensen die over de nieuwe 62MAS of Uemura klaagden dat dingen scheef waren.
Prijs/kwaliteit kan ik me ook niet vinden in wat Seiko biedt voor zijn prijzen
Op HF opvallend genoeg nog niets inderdaad. Op Duits- en Engelstalige fora daarentegen wordt er hier en daar wel geklaagd daarover. Ook op YouTube zijn wel video’s daarover te vinden.
Onder garantie worden deze issues gewoon hersteld, dus wat is het probleem.
Wat ik veel erger zou vinden is een horloge van 20k met een misaligned bezel en andere problemen. Kijk en huiver. Vanaf 11:19 ongeveer.
Die zijn hier dan ook op een hand te tellen.
Ik zou nog eens goed kunnen kijken of seiko de randen van de tolerantiegrenzen bij mijn exemplaar heeft opgezocht… Met de nadruk op ‘zou kunnen’.
Edit: Overigens wel slim van Seiko om op dial printed indexstreepjes over te gaan (ipv chapterring). Scheelt in montage kosten en OCD gedoe.
Hahahaha… een nagelnieuw uurwerk zonder inlooptijd in één positie meten, waarbij het niet de positie is waarin je 'm de helft van de tijd draagt. Ik zou voorstellen om 'm een week in te laten lopen en 'm dan in drie posities te meten, dan weet je wat.
De non-signed crown is correct voor het model en boeit me niet, de bezels die ik heb gezien waren strak uitgelijnd. Ook gaat hij niet in op de wijzers, die echt fantastisch zijn. Prachtig afgewerkt.
Ik huiver nergens van. Bij een Seiko van 200-1200 Euro gaat men er overheen met een loep om een onvolkomenheid te vinden, bij de gemiddelde Rolex of Patek zie je ze meestal niet eens omdat er zoveel kwijl op het glas ligt.
Zo had ik laatst een Patek Aquanaut voor me liggen waarbij de strepen op 10 en 2 niet hetzelfde waren.
Creds voor deze man dat ie over elk merk even hard zeikt.
Your pain, and suffering, is mine, too
Ik zeg HF Wintersport! Lekker naar de Confoederatio, geen halve maatregelen. Dagelijkse wrist shots op 3000 meter. Jägers met spätzl. De Spa in met je Pelly. What’s not to like?
Deze is alleen €500 terwijl ik €230 betaalde voor mijn SKX… (14 jaar geleden weliswaar)
De srp777 is anno 2020 zelfs helemaal uit productie. Maar ze gingen voor een 300 en op zn laagst volgens mij zelfs 250 euro. Wel iets duurder dan een SKX maar wel de iconische Seiko duiker look.
Leuke redesigns van vroeger alleen loopt mijn SPB147 +16 sec/dag
zelfs mijn Hamilton van 400 euries loopt beter op tijd.
Dat is nog ruim binnen specs
Deze zin snap ik niet helemaal.
Van oudsher in Japan bestrijkt Seiko elk segment.
Seiko is verkrijgbaar vanaf een honderd euro tot aan heel erg veel eurootjes.
Niets mis met de prijspolitiek dus.
Kijk je mee Seiko. Als Seiko 1000+ gaat vragen voor een horloge dan mag de precisie van het uurwerk daar ook naar zijn…
Welk marktsegment is dat precies?