Gaat Seiko wel de goede kant op?

Ik snap het nog steeds niet helemaal. Of ik ben het er niet mee eens. Seiko is helemaal niet gestart als betaalbaar voor iedereen of een instap merk.

Er is de afgelopen tijd veel verandert. De smartwatches hebben de lagere segmenten veroverd.

1 like

Wat zijn de specs bij deze? seiko geeft aan +25 en -15

Dat klopt. +16 is dan nog ruim binnen spec.

van willigen zij dat ie moet inlopen :roll_eyes:

Dit dus en mensen kijken op de smartphone en laten een horloge helemaal achterwege.
Seiko zal de stap naar het luxe segment wel moeten maken. Want daar is wel gewoon vraag naar.

Wel ironisch eigenlijk deze situatie. Het was notabene Seiko die met de uitvinding van het Quartz horloge bijna de gehele Zwitserse horloge industrie om zeep hielp.
En nu zitten ze min of meer in het zelfde schuitje.

1 like

Is mij opgevallen dat ie bij warm weer + 7sec/dag loopt :thinking:

Ik zie dat toch anders. Met de smartwatch is een nieuw segment aangeboord. Op de iPad zat ook niemand te wachten en heeft ook niet echt de plaats ingenomen van laptops. Het is erbij. Velen die nu een smartwatch dragen zijn geen horlogedragers. Ik ken ook mensen die begonnen zijn met een smartwatch en nu een horloge dragen. Dat de smartwatch de ā€˜quartz van nu’ is betwijfel ik dus.

2 likes

Zoveel mensen zoveel meningen. :+1:

Seiko maakt mooie horloges maar als je premium bedragen vraagt moet je ook premium kwaliteit leveren en niet een uurwerk dat +25 tot -15 loopt. Doe dan echt mee met de grote jongens or stay home…

3 likes

De seiko springbars zijn top :+1: eentje weg gesprongen tijdens banden wissel :smirk: ben al met een magneet strip over de vloer geweest maar niets nada :face_with_thermometer: en een andere 20mm bar is te dun, gaat dwars door de lugbar :grimacing:

1 like

Grappig, zo denk ik er ook een beetje over. Seiko was leuk maar bij mij komt er geen nieuwe meer binnen. Meer iets voor aan het ā€˜begin’ van je horlogecarriere? Mijn Sarb017 en de Flightmaster is de enige die nooit meer gaat…

Kom op zeg meer dan 1000 euro voor een Seiko… :exploding_head:

1 like

Just my 2 cents

Of Seiko de goede kant op gaat is maar net vanuit welk perspectief je het beziet.
Net zoals bij de automobiel industrie wordt West Europa ook in de horloge industrie steeds onbelangrijker. Want daar haalt men de omzet die er om doet en bij de behorende winsten niet meer vandaan. Wel zullen ons in die rol moeten schikken vrees ik, ook al bevalt de Europese Seiko fanboy dat niet.
Dat getikt hebbende moet ik eigenlijk wel een beetje glimlachen.
Seiko mechanieken in de 1000 euro plus categorie met een afwijking van +16 is kennelijk ruim binnen de specs. Terwijl ik met m’n chinees ā€˜namaak’ mechaniek, waar velen hier kennelijk minachtend hun neus voor ophalen, op nog geen +4 zit. En dat voor nog geen 200 euroontjes.
Dus wat dat betreft gaat Seiko zeker de verkeerde kant op.

3 likes

Zo denk ik er ook over. Ga mijn 147 flipperen op instagram :crazy_face: kom op zeg +16 sec/dag voor 1000+ horloge.

1 like

Dit is uiteraard een zeer domme redenatie. Dat is gewoon de luck of the draw met horloges met ruime specs.

Ik durf te wedden dat er binnen nu en 10 jaar een aantal Chinese merken opstaan die het Seiko nog wel eens moeilijk gaan maken…San Martin is een voorbeeld met het nieuwe PT5000 uurwerk.

ā€œ This movement then went on to be China’s first-ever watch movement to reach chronometer certification,ā€

Nu nog wachten op een goede Chinese designer…dat lijkt nog de grootste uitdaging…

2 likes

Explain?

Zijn chinese horloge zal ook geen specificatie hebben van ±4 seconde per dag. Dat is vast ook iets van ±30 per dag.

Leuk weer een ETA cloon. :upside_down_face:

1 like

Seiko loves ruime specs :crazy_face: voor 1000 euries + horloges

:face_with_monocle:

2 likes

Ai, dit was kennelijk right in the feels. :joy:

3 likes

@koekoek,

sec gezien interesseren door fabrikanten afgegeven specs me 0,0.
Die zijn er alleen maar om zich te onderscheiden van conculega’s; een verkoopprijs te rechtvaardigen en bovenal om garantie claims te minimaliseren
Gaat mij om de ā€˜+’ of ā€˜-ā€˜ afwijking in de echte wereld.

1 like