Dat klopt, die volledig “offline” functie is er ook, dan zit je qua functionaliteit niet heel ver van de triple sensor van Casio vandaan.
De stappenteller, hartslagmeter, schemering rondom zonsopkomst en zonsondergang en maanstand zijn dan de eerste dingen die bij Garmin wel heeft en Casio niet.
welke garmin heb je? ik heb een oudje van 2019 die meer functies dan dat heeft
Wat ik mij afvraag is of je Garmin Instinct ook daadwerkelijk de accu oplaadt.
Mijn Fenix 7s lijkt namelijk ook in Time only mode (geen sensoren, geen GPS, geen BT) met de ganse dag in de volle zomer zon de accu niet op te laden.
Zie in het menu dat ie wel heel veel solar energie die dag heeft gehad, maar dat de accu op hetzelfde percentage blijft staan. En dan maakt het niet uit of de accu nu nog op 90% of 20% ofzo was.
Zie je bij je Garmin Instinct de accu wel omhoog gaan enkel op zonnenergie? Dus van 20%naar 50% ofzo?
Idd, je kunt offline dacht ik ook diverse sport standen nog gebruiken.
Dit waren de functies die ik me kan herinneren die min of meer “direct onder de knop” beschikbaar zijn, die een Casio triple sensor niet heeft.
Dus alle dingen zoals timers, alarm, stopwatch etc hebben ze beide.
Model/type is wat ik eerder aangaf een Instinct Solar Tactical.
@marnixmoed: mijn ervaring is een dag goed in de zon ~ +5% aan batterijlading, zolang de GPS uit staat.
Dat is niet veel voor een hele dag in de zon. Ik neem aan dat (beweging/stappen/hartslag) sensoren en bluetooth aan staan? En neem aan dat in Time only modus (alle sensoren en verbindingen uit) het laden dan efficiënter is?
Het ding ziet er leuk uit en als je alle functies die het aanbied wil en gaat gebruiken dan zeker kopen. Ik doe veel aan hardlopen dus een Forerunner zal voor mij voldoende zijn, daar ga ik geen GShock voor gebruiken.
Heb nog n vraagje over de Points Of Interest/Waypoints op de Instinct en wellicht de Crossover. Hiermee kun je plaatsen opslaan, zodat je horloge de weg terug mee kunt vinden. Bijvoorbeeld je kampeerplek, waar een bushalte is, waar je hotel is, waar je je auto hebt geparkeerd, etc.
Hoeveel van die POI kun je invoeren? En geeft een Garmin de richting met n pijl en afstand aan?
Ik mis Nokia telefoons.
Drie weken standby tijd, dagen lang bellen, nooit een gesprek wat weg viel, en toen ik er eentje van het balkon van de derde verdieping van een kantoor liet vallen liep ik naar beneden, klikte ik alles in elkaar en had ik weer een werkende telefoon.
Tijdens bergbeklimmen en rotsklimmen gaat hier ook een G-shok mee.
jep, dat is het algemene idee, zelf gebruik ik dat niet echt, meer een route op het horloge en aan de hand daarvan kan ik ook makkelijker terug als het snel moet
Wanneer ik een route ga hiken, dan kan je een gpx bestand op het horloge laden en dan zie je een lijntje van waar je naartoe moet lopen, je kan in en uitzoomen. Heb op deze manier 3 weken geleden de Dutch Mountain trail in 4 dagen gelopen.
Weet je ook hoeveel POI/Waypoints je kunt invoeren? Is toch niet beperkt tot 10 ofzo?
Ik snap niet waarom.
Ik heb een gewone Instinct Solar, en de LCD-wijzers zijn prima afleesbaar. Voorbeeldje:
Met GPS ruimschoots twee of meer dagwandelingen, daarzonder meerdere weken tot een maand. In de spaarstand zelfs nog langer.
Klopt voor de gewone Instinct Solar. In de “ECO-stand” gaat de accu in de zomer “oneindig” lang mee.
Voor sporten en lange wandelingen wel. Al is het maar vanwege het ingebouwde kompas, de GPS, de barometer, hartslagmeter en de stappenteller. En uit ervaring weet ik dat de Garmin Instinct tegen een stootje kan.
Die Garmin Instinct Solar blijft wel heel denk ik.
De “tactical” die ik heb (groen), heeft achterop ook nog MIL-STD-810G staan. wat inhoudt dat dat ding een heel slaca aan certificeringen moet hebben en een hoop testen en misbruik aan moet kunnen.
Precies dit. Ik heb een Fenix 5 en daar kan een G-shock niet tegenop. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze beiden tegen een stootje kunnen. Voor de mooi draag ik liever mijn Seiko’s, Datejust en BB58.
Heb 1 smartwatch van Huawei en een hybride van Fossil, miste toch wel de uitstraling van echte wijzers, dan is die Tissot zeker niet slecht. Alles hangt er natuurlijk van af wat je er allemaal mee wilt doen
Voor mij niet als de wijzers zo afgekapt worden.
Maar fijn te horen dat ie in de zomer oneindig mee kan.
Is het in de winter niet met kunstlicht? Casio’s lijken dat (eveneens time only) wel door te komen.
Zeker niet. Maar hij is wel huge met zn 47mm voor mn polsjes. Zelfs de Garmin Instinct vind ik behoorlijk aan de maat.
Had daarom de Fenix 7s(mall). Met zn 42mm prima diameter. Alleen lijkt t wel n dik tonnetje om de pols door de hoogte.
Hoe meer technieken, hoe dikker en groter het horloge, zeker als er en een analoge wijzer in moet zitten, en een hoop andere techniek, maar wie weet, misschien in n paar jaren