Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

Mooi hoor! Ook tof om die CWC op het lijstje tussen de heavy hitters in te zien.

1 like

Voor dagelijks een Breitling Chronomat en tijdens de vakantie een Superocean 42. Beiden preused gekocht.

6 likes

Volgens mij hebben we hier een fan van het merk!

1 like

Goeien bal Vincent! :clap:t2:

2 likes

Die past echt overal tussen, en moet er gewoon bij. Gelukkig heb ik momenteel geen tritium plaat, dus kan ik hem erbij zetten zonder de regels te overtreden :smile:

Bedankt Koen. Ik kan jouw lijstje ook wel appreciëren.

2 likes

Helemaal anders? Van 100-plus naar minder dan 10 horloges?

Lijkt me heerlijk! Dan zou ik dit als mijn wekelijkse roulatie willen:

Martin Braun Teutonia B Puw als daily beater

Ulysse Nardin San Marco Big Date GMT als GADA

Chopard L.U.C. Sport 2000 met bracelet - toolwatch

Circula ProTrail als enige nieuwe horloge

Zenith Defy 1968

Hamilton Secometer B

Iets met flinke patina van een mooi merk voor een paar tientjes

Een art deco tank met zwarte plaat

Voor mijn vrouw zou ik een Hamilton Ventura kopen:

Geheel volgens traditie ga ik een klein beetje boven budget, maar dit moet met goed zoeken en onderhandelen wel aardig lukken voor 11k. Geen van bovenstaande merken heb ik nu in mijn collectie. Sommige hiervan staan wel serieus op mijn shortlist of radar (lees: beetje kijken of ze na een tijdje mijn interesse vasthouden en zo nu en dan het online aanbod doorpluizen).

7 likes

Ik denk me hier prima mee te redden

:slightly_smiling_face: :+1:

23 likes

Ik zat eens te kijken, maar het zou best eens kunnen dat je daar nog gelijk in hebt ook! Verbazingwekkend :+1:t3:

1 like

Die Tudor kende ik helemaal niet, nooit gedacht nog eens iets te leren zo laat op de zaterdagavond :wink:

1 like

Alleen de Chopard is momenteel niet te koop, via de bekende kanalen althans, maar die staat op mijn radar. De rest is makkelijk te vinden. Van de eerste op de lijst heb ik een aanbod ver onder de marktwaarde ontvangen. Alleen wil ik deze eerst in het echt bekijken.

1 like

Eerlijk gezegd, @Phodebimos, in het verleden vond ik de Breitlings te patserig. Maar de nieuwe Superocean vond ik meteen mooi en daarom let ik nu wat beter op wat Breitling te bieden heeft.

2 likes

10?:wink:

2 likes

Explorer 1 en een hydroconquest 39 in blauw. Kun je overal mee komen.

1 like

Als we op zoek zijn naar een goede prijs, zouden we zoiets als dit kunnen toevoegen voor tuinwerkzaamheden. :laughing: :grin:

4 likes

Schijn je inderdaad een speciaal horloge voor nodig te hebben. Ik zou het niet weten, ik heb geen tuin :joy::joy:

Solid!

1 like

We hebben absoluut een nodig dat bestand is tegen spetters uit de tuinslang :roll_eyes: :joy:

2 likes

Is het bij dit gedachtenexperiment de bedoeling dat met het budget à €10.000 nieuwe horloges worden gekocht of zijn pre-loved ook toegestaan? Maakt nogal uit voor de mogelijkheden. :smile:

1 like

Eentje voor casual dagen;

image

Eentje voor dressy dagen;

Wellicht dan wel met een leer bandje.

Eentje voor vakantie;

7 likes

Goede keuzes Ben :ok_hand:

2 likes