10?![]()
Explorer 1 en een hydroconquest 39 in blauw. Kun je overal mee komen.
Als we op zoek zijn naar een goede prijs, zouden we zoiets als dit kunnen toevoegen voor tuinwerkzaamheden.
![]()
tuinwerkzaamheden
Schijn je inderdaad een speciaal horloge voor nodig te hebben. Ik zou het niet weten, ik heb geen tuin ![]()
![]()
Explorer 1, Hydroconquest 39
Solid!
Schijn je inderdaad een speciaal horloge voor nodig te hebben. Ik zou het niet weten, ik heb geen tuin
We hebben absoluut een nodig dat bestand is tegen spetters uit de tuinslang
![]()
Is het bij dit gedachtenexperiment de bedoeling dat met het budget à €10.000 nieuwe horloges worden gekocht of zijn pre-loved ook toegestaan? Maakt nogal uit voor de mogelijkheden. ![]()
Eentje voor casual dagen;

Eentje voor dressy dagen;
Wellicht dan wel met een leer bandje.
Eentje voor vakantie;
Goede keuzes Ben ![]()
Opnieuw beginnen betekent voor mij in elk geval deze drie merken; Tudor, Staudt en Longines. Daar ben ik ook nú content mee.
Een gmt
Die moet dan maar pre owned
Een chrono
Eigenlijk heb ik ook een duiker nodig, maar kies toch voor deze Flieger
Kijk, dit zijn de leuke topics voor de liefhebber! Thanks @Phodebimos / Ed.
Ik kon niet slapen vannacht, dus ik ben er even voor gaan zitten.
Ik zou het overigens wel een ramp vinden als jouw gedachten experiment ooit werkelijk zou worden. Ik weet niet of ik mezelf zou kunnen motiveren om het verzekeringsgeld direct weer aan horloges te besteden. Wellicht zou ik eerst een andere hobby zoeken.
- De Nomos Orion Neomatic 39 (€2800)
Elegant, minimalistisch en totaal anders dan mijn vorige dresswatches. Ik vind Nomos sowieso een heel sympathiek merk.
- Grand Seiko SGBX261 (€2.200)
Een GS quartz. Ik had geen quartz in mijn “gestolen”
collecte en dit is qua afwerking the best value for money.
- Cartier Ronde Solo de Cartier Large (occasion €3.600).
Ik was gek op mijn gestolen Santos maar die mag dus niet meer. Dan wordt het deze elegante, gebruikte als Cartier alternatief voor mijn Santos M in two tone.
- De Longines Conquest Heritage 35mm in zilver. (ca. €1.700)
Kleiner en dressy bevalt me heel goed de laatste tijd en daar past deze mooie Longines prima in. Bovendien vind ik het ook een fijn merk dat waar voor je geld biedt.
Geen duiker dus, had ik niet en hoef ik niet. Niet mijn ding.
In dit kwartet heb ik weer een kleurharmonie (wit, zwart, zilver)
Er zit design én techniek in.
Ze zijn alle 4 licht en elegant dus qua draagcomfort zit dit ook wel goed denk ik zo.
Ik heb overigens geen van deze horloges ooit om de pols gehad dus ik heb het echt over een hele nieuwe/andere boeg gegooid.
zijn pre-loved ook toegestaan?
Pre-loved is ook absoluut prima, alleen de horloges moeten realistisch voor dit bedrag te vinden zijn-- dus als je er een pre-loved Nautilus voor €3000, een pre-loved Daytona voor €2500 en een pre-loved Royal Oak voor €4500 neerzet trek ik mijn wenkbrauwen op ![]()
casual, dressy, vakantie
Zelfs nog enigszins onderling uitwisselbaar, zo’n OP kan ook prima dressy zijn, al zou ik hem idd niet meenemen op vakantie ![]()
Seiko is ook zo’n veelzijdig merk he, bijna niets dat ze niet hebben (of hadden)!
ik heb het echt over een hele nieuwe/andere boeg gegooid.
Met een mooi gevarieerd kwartet tot gevolg ![]()
10?
Denk inderdaad wel dat ik die 10% extra nodig ga hebben. Desnoods voor een ticket naar Japan om een paar horloges scherp in te kopen. ![]()
Komen we ongeveer op 7k uit.
Kan er wellicht nog een 2e hands Tank Américaine quartz vanaf, of toch mechanisch als we tot 11k mogen smokkelen.![]()
Zitten we op 6 stuks.![]()
Zitten we op 6 stuks
Een mooi aantal toch? Well done!

























