Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

Komtie, en ik houd nog geld over. Maar hiermee zou ik reuzecontent zijn en geen noodzaak meer hebben iets toe te voegen.

De L/E Hamilton Khaki Field mechanical 36mm
Eur 675.

De Oris Big Crown Pointer Date Cervo Volante 38mm
Eur 2250

De IWC3741 36mm chrono mechaquartz. Wel te vinden voor 2500 euro

En tot slot de Omega Seamaster 2252.80
Vind ik ook wl onder 3000 euro…

10 likes

Dat mag uiteraard! Die IWC is ook een mooie leftfield keuze :ok_hand:t3:

1 like

Inspiratie gekregen? :wink:

Ook maar een poging

Iets net

Iets totaal niet net

En voor de laatste lap ik de regels aan mijn laars.

Ruim binnen 10k mogelijk

Of misschien een andere dresser om het budget op te krijgen.

11 likes

Niet die over het budget, dus moet het wel die over niet terugkopen zijn :rofl:

Ja, eens je weet waar je echt gelukkig van wordt …

1 like

Doe er een nulletje bij, tis toch een experiment?
:innocent:

2 likes

Nullen hebben ook geen waarde heb ik ooit geleerd…

Ik was nooit goed in wiskunde :joy:

Tudor fxd aan 3300€


Sinn 356 aan 2100€

Vintage CWC g10 T aan 350€

Speedmaster hesalite met 1861 dan maar voor 4500€

Done deal

20 likes

Mooi hoor! Ook tof om die CWC op het lijstje tussen de heavy hitters in te zien.

1 like

Voor dagelijks een Breitling Chronomat en tijdens de vakantie een Superocean 42. Beiden preused gekocht.


6 likes

Volgens mij hebben we hier een fan van het merk!

1 like

Goeien bal Vincent! :clap:t2:

2 likes

Die past echt overal tussen, en moet er gewoon bij. Gelukkig heb ik momenteel geen tritium plaat, dus kan ik hem erbij zetten zonder de regels te overtreden :smile:

Bedankt Koen. Ik kan jouw lijstje ook wel appreciëren.

2 likes

Helemaal anders? Van 100-plus naar minder dan 10 horloges?

Lijkt me heerlijk! Dan zou ik dit als mijn wekelijkse roulatie willen:


Martin Braun Teutonia B Puw als daily beater


Ulysse Nardin San Marco Big Date GMT als GADA


Chopard L.U.C. Sport 2000 met bracelet - toolwatch


Circula ProTrail als enige nieuwe horloge


Zenith Defy 1968


Hamilton Secometer B


Iets met flinke patina van een mooi merk voor een paar tientjes


Een art deco tank met zwarte plaat

Voor mijn vrouw zou ik een Hamilton Ventura kopen:

Geheel volgens traditie ga ik een klein beetje boven budget, maar dit moet met goed zoeken en onderhandelen wel aardig lukken voor 11k. Geen van bovenstaande merken heb ik nu in mijn collectie. Sommige hiervan staan wel serieus op mijn shortlist of radar (lees: beetje kijken of ze na een tijdje mijn interesse vasthouden en zo nu en dan het online aanbod doorpluizen).

7 likes

Ik denk me hier prima mee te redden

:slightly_smiling_face: :+1:

23 likes

Ik zat eens te kijken, maar het zou best eens kunnen dat je daar nog gelijk in hebt ook! Verbazingwekkend :+1:t3:

1 like

Die Tudor kende ik helemaal niet, nooit gedacht nog eens iets te leren zo laat op de zaterdagavond :wink:

1 like

Alleen de Chopard is momenteel niet te koop, via de bekende kanalen althans, maar die staat op mijn radar. De rest is makkelijk te vinden. Van de eerste op de lijst heb ik een aanbod ver onder de marktwaarde ontvangen. Alleen wil ik deze eerst in het echt bekijken.

1 like

Eerlijk gezegd, @Phodebimos, in het verleden vond ik de Breitlings te patserig. Maar de nieuwe Superocean vond ik meteen mooi en daarom let ik nu wat beter op wat Breitling te bieden heeft.

2 likes