Gedachtenexperiment: bouw een nieuwe collectie met een budget van €10.000

Ik zou voor een kwalitatief goede 3-piece collectie gaan en sjoemel een beetje met de prijzen door de Grand Seiko en Longines met gangbare korting en de AT pre-owned te kopen :smiley:

  1. Grand Seiko SBGW281: 3700€
  2. Longines Hydroconquest: 1800€
  3. Omega Aqua Terra: 4500€
16 likes

Is geen sjoemelen hoor, zolang je het realistisch houdt :wink:

1 like

Ik zie het nu ook, zo’n fan van zwart ben ik eigenlijk niet eens. Misschien dan toch een andere kleur IWC!

1 like

Dan zou ik gaan voor

  1. nog niet bepoteld, maar staat hoog op het verlanglijstje

  1. de snowflake (sgba211). Want ik ga goed op titanium. Liefst de shunbun, maar die heb ik al - dus voor nu uitgesloten

8 likes

Eerlijk gezegd, ik had hetzelfde. Maar goed, dat was niet de opdracht dus daar heb ik me braaf aan gehouden. :upside_down_face:

2 likes

Fijn setje toch zo?

1 like

Wat niet is kan nog komen! Je bent de tweede al die deze Tudor noemt, dus er zullen er wel een paar in roulatie komen op het forum (als ze er niet al zijn)

1 like

Nee, ik dacht dat het zo net iets interessanter zou worden dan iedereen die zijn/haar favoriete stuk(ken) uit de huidige collectie opnoemt :wink:



Zoiets denk ik. Ik ga toch nooit duiken😄

4 likes

is :innocent:

wat ik nu heb minus wat andere dingen dan :face_with_monocle:

1 like

Net als 99% van de mensen die wel duikers draagt overigens-- mijzelf inbegrepen! :wink:

1 like

Heerlijk om zo op de zondag hierover weg te dromen :melting_face::thinking: (natuurlijk na het verwerken van het verlies van de vorige collectie :smiling_face_with_tear:).
Ik zou met dit budget het volgende kopen:
:watch: Grand Seiko SLGH005, ‘White Birch’ zilver 40 mm, pre-loved voor €5.200
:watch: Laco Karlsruhe Pro, zwart 43 mm, nieuw €1.510
:watch: Oris Big Crown Pointer Date, waarschijnlijk een blauwe variant 40 mm, afhankelijk van rvs of leren band nieuw circa €2.000
:watch: Seiko, SPB155J1 ‘Alpinist’ (Prospex serie), automatic 6R35, groen 38 mm, nieuw €675
:watch: Casio G-Shock, DW-5600UE-1ER, zwart 40 mm, nieuw €68
:pouch: verder een watch box, want de nieuwe collectie verdient een geschikt onderkomen, de Hexagon Navy Blue voor 6 horloges, nieuw €142
:abacus: dat maakt het tot een bedrag van € 9.595
:adhesive_bandage: Van het restant zou ik een aantal mooie horlogebanden kopen van o.a. rog, struisvogel en python.








5 likes

Leuk idee. Een dienst horloge voor de tuinman. Je moet tegenwoordig wel creatief zijn om goed personeel te vinden.

1 like


2 likes

Dit soort bijdragen maken deze outside of the box oplossingen voor een niet-bestaand probleem erg leuk om te zien. :clap:t3:

4 likes

Uiteraard, een periode van rouw is op zijn plaats!

:ok_hand:t3::ok_hand:t3: Well done, dit helpt vast om het verlies te verwerken :wink:

2 likes

Nice, die Zero West kende ik niet! Wijzerset á la F.P. Journe :sunglasses:

1 like

En een casiotje erbij

4 likes

Met jouw gebruikersnaam had ik eerder een Seikootje verwacht… Zo’n grootse :wink:

Je hebt helemaal gelijk. Laat ik het even aanpassen:

GW-S56100U-1

Omega Seamaster Aqua Terra 36mm 2518.50

Ik stop nog steeds de rest in mijn zak.

2 likes