Onzin.
Ik snor gewoon weer zo’n referentie op. Als het echt, echt allemaal tegenzit, en het lukt me niet met de limited edities, dan pak ik de SBGW299 of 297, dan heb ik technisch gezien “iets anders” gekocht:
Dit zijn gewoon de beste horloges ooit. Mooi handwinder caliber, fantastische platen, fantastische proporties, fantastische afwerking, comfortabele bracelets, fijne sluitingen, en een klassieke 44GS kast.
Eerlijk is eerlijk, als ik de Groene en Roze weer terug te pakken kon krijgen had ik nog 700 ballen over voor m’n Kuoe en was het ook een soort van prima. Maar laten we zeggen dat ik er eentje scoor, tweedehands, voor een slordige 4250 Euro.
Dan moet er nog een quartz bij. Dit onderstaande model heb ik op dit moment niet, dus dat zou “niet terug kopen wat je hebt” zijn. Ik heb 'm wel gehad, en hij is geweldig. Weer zo’n 1750 Euro stuk geslagen op een goed exemplaar wat bijna nieuw is.
De SBGX is in alle opzichten gewoon net zo goed als de bovengenoemde SBGW. We hebben nu intussen 6000 Euro stuk geslagen. Ik had overigens net zo goed m’n blauwe terug kunnen kopen die ik nu wel heb.
Ik maak gebruik van je
en koop weer iets terug wat ik nu heb.
Sorry man. Dit is gewoon vervangbaar, zo’n Grande Taille of Reverso Classique Medium, en ze zijn voor onder de 5000 te vinden, dus die 10% gaan niet eens op.
Er zit geen noemenswaardige emotionele lading aan. Ik vind die horloges gewoon cool, en het is het resultaat van 20 jaar nadenken over horloges. Ik ga niet opeens een ander stijltje kopen omdat iemand me zegt dat hij liever niet heeft dat ik terug koop wat ik al had.
Ik zie geen reden tot het veranderen van m’n smaak, en een verse start heb ik er ook niet bij nodig. De kans is dus gewoon groot dat het deze exacte drie worden die ik al heb:
Ik snap nog steeds niet waarom ik iets anders zou moeten willen. Mijn excuses voor het tegengas. Als ik iets anders moet kopen, dan maar niet. Dan ga ik wel met een Apple watch aan de haal, uit pure balorigheid.




















