Geen ‘13’ minuten indicatie op mijn Breitling?

Als het echt bijgeloof is, dan hebben ze toch niet echt hun best gedaan.

1 like

Zou op zich kunnen, maar het vreemde is dan wel weer dat er ook wijzerplaten van dit model in omloop zijn die wel een indicatie hebben op de 13 minuten.

De 1 van de rode 10 aan de andere kant van de minute track doubleert als index voor de 13.

Wat heb ik nu gewonnen?

Er zit maar 1 ding op, een mailtje naar Breitling :hugs:

Lijkt me niet. Ding staat inderdaad vol met 13. :slightly_smiling_face:
Misschien iets misgegaan met tamponeren ofzo.
Maar wat een drukke plaat zeg.
Totaal niet functioneel of praktisch of wat dan ook.
Uiteindelijk levert de drukte wel een mooi horloge op en daar gaat het om.

Breitling zeer mooie merk maar van deze wijzerplaat word ik erg kriebelig en zenuwachtig van

Ik maak er twee dingen van die je kunt doen, naast dat mailtje naar Breitling, even zo’n witte markeerstift pakken en de lijn iets langer maken…

Dit doen ze op alle posities waar de minute track tegen de subdials loopt en is dus gewoon een estetische keuze/kwestie van leesbaarheid :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Dit lijkt mij de meest plausibele verklaring. :+1:

1 like

Lijkt mij niet. De 47 zou dan ook weg moeten zijn toch?

4 likes

Anders werd de wijzerplaat “te druk”

10 likes

Links zit de subdial volgens mij nog dichter op de minutetrack en daar zijn de 44 en 46 wel aanwezig.

Valt me wel op dat hier de 1 van de rode 10 niet tegen de minutentrack aan staat.

Bij de anderen waar de 13 marker ontbreekt was dat volgens mij wel zo? Zodat de rode 1 wellicht als marker dient?

Ik zet m’n geld hier op in

1 like

:joy:

Maar even serieus, er is volgens mij geen fatsoenlijke reden te verzinnen waarom er ineens een index bij de 13 zou ontbreken.

Dat vind ik dus echt meevallen. Tenminste, dat van de afleesbaarheid, want ingewikkeld zijn ze zeker en ik begrijp het prima dat mensen daar niet van houden. Maar qua afleesbaarheid: op de meeste foto’s is het niet zo makkelijk te zien, maar bij een Navitimer zijn de wijzers en de indices met een haast ziekelijk fanatisme gepolijst. In combinatie met goede AR-coating zorgt dat ervoor dat het kleinste beetje licht al schitteringen veroorzaakt die het in feite tot een vrij gemakkelijk afleesbaar horloge maken. Tenminste, dat vind ik.

Fotootje om te proberen te laten zien wat ik bedoel (maar eigenlijk moet je het gewoon in het echt zien):

3 likes

De 2de 1 van 11 is preciezer dan de 1 van 10. :face_with_raised_eyebrow:

Wat me wel opvalt, alle die je groen gemarkeerd hebt zijn dikker, die van de 13 niet…

1 like

Mooi he

1 like

Daarover zijn de meningen verdeeld, maar wat mij betreft…

image

Beste comment :joy:

1 like