Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

https://www.instagram.com/p/DBPFLloq5g-/?igsh=MTh6NTRmb2FreGh2dg==

:sweat_drops:

De G klasse van Patek

1 like

Nee man, G klasse is echt pauper. 3 ton voor een leger jeep die al 5 decenia uitontwikkeld is :sweat_smile: Aan de andere kant geldt dat dan ook wel weer voor zo’n 240 van Patek :thinking:

1 like

Ik beken, ik zou de groene graag willen. Maar wel gewoon bestellen bij een AD en wachten. Dus noppes…want geen (als in niks) ā€˜relatie’ met een Patek AD. Ach, is toch veel te duur.

Tsja, een hedendaagse Patek… ik vind dat maar niets. Ik vind veel oude Calatrava’s erg mooi, maar daar houdt het wel mee op.

Ik vind de rechthoekige Glahütte Original’s mooier.

Ik denk dat er twee manieren zijn om naar het horloge te kijken:

1. Het is letterlijk een vierkante Nautilus, zelfde dial patroon, zelfde wijzers en urenmarkers, zelfde oren, zelfde bracelet, ronde movement in vierkante case, etc. Waarom de bracelet ook niet is aangepast met vierkante center links wat meer bij de case past…Wat is de toegevoegde waarde ten opzichte van de Nautilus en de Aquanaut in de collectie? Oh en hij is 45mm en vierkant, draagt dus heel groot.
  2. Als je de Nautilus compleet vergeet en doet alsof deze niet bestaat is het een mooi complex design met veel detail en mooie afwerking. Stoer maar ook elegant en super dun om de pols.

Op dit moment zit ik nog in kamp 1, met wat invloeden vanuit kamp 2 :wink: Des te meer je het losstaand gaat zien van de Nautilus, des te meer je hem kan gaan waarderen, denk ik.

Dit gaat dan ook enkel om het design. Over de 30 meter water dichtheid, de 45 uur power reserve en €40k prijs hebben we het nog niet.

7 likes

Een merk van heritage.
En iedereen verwacht een spectaculair nieuw model…

Wordt gewoon een hit dit.

Ik vind 'm mooier dan een Nautilus.

2 likes

Als ik moet kiezen is een Cartier een verstandigere keuze.

1 like

Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. Ik ben zelf niet heel kieskeurig maar dit horloge is zelfs voor mij nief te doen. Hoe hebben ze dit zo rommelig kunnen ontwerpen. :see_no_evil:

Ik ben nog in de meningsvormingsfase.

De naam is maar niks vind ik, maar wel logisch.

Ik snap dat je een rechthoekige nautilus maakt. Veel goedkoper te produceren. Maar echt veel.
Kastafwerking wordt zooooo veel simpeler.
Het is ook niet meer dan dat: een goedkoper te produceren nautilus, al staat de smoel met de rechte lijnen wel wat sterker.

Maar de bracelet heeft een heel andere vormentaal (ronder) dan de kast?

Ik vind ā€˜m lazy. Maar ook slim.
En de time only niet lelijk. Maar ook weer niet heel coherent.
Enfin, mijn mening is irrelevant, ik kan ā€˜m waarschijnlijk niet eens kopen.

2 likes

Wikiquote:

ā€œ Cubitus kan verwijzen naar:

1 like

Zo’n rechte binnenhoek lijkt me nochthans geen lachertje

Je kan er zo’n 400 uit een vierkante meter plaatstaal zagen. Niks figuurzagen. Gewoon meters maken.

2 likes

Welke rechte binnenhoek?

Leg eens uit. Ik zie vooralsnog het voordeel niet

Wel, een recht, plat vlak is veel makkelijker te polieren of brushen dan een gekromd vlak.

Valt tegen denk ik. Allereerst omdat het alleen handmatig afgewerkt wordt, en als tweede heeft de nieuwe als je goed kijkt niet veel meer rechte vlakken. Zelfs de vier hoeken hebben een kleine radius. Ik vermoed dat het verschil in productiekosten verwaarloosbaar zal zijn.

Misschien wel.
Hangt ook van het machinepark af natuurlijk.

Dan is het nog luier design…

Dat zit wel goed denk ik

Ja dat ze dat kunnen twijfel ik niet aan. Ze hebben zo’n modellen dus technisch is de capaciteit buiten twijfel.
Echter, ik weet niet hoe die finishing gebeurt. Ik veronderstel met de hand.
Een 5 assige frees is 1 ding, die poliert niet.
Moest ik zelf manueel zo’n kast moeten finishen en de vorm correct houden…
Geef mij maar 10 kasten met vlakke zijden ipv 1 met gebogen vormen.
Of als ik een nieuwe lijn moet opstarten om een nieuw product machinaal te brushen… bespaart wel wat.

Als er geen merknamen op beide hadden gestaan zou iedereen voor de Cartier gaan.
Daarnaast

Santor Cubitus
10atm - 3 atm
8/10k - 30k

In mijn ogen kan Patek hun slogan veranderen naar.

You never really own a Patek Philippe, you just burn it for the next generation.
You never really own a Patek Philippe, you just hide it from the next generation.
You never actually own a Patek Philippe, you just try to sell it off to the next generation.

1 like