Cartier z’n gangwerk is wel van een ander kaliber…
Goede punten.
ik vind zelf dat de bracelet voor meer op het horloge had moeten lijken. Dus in plaats van rechthoekig ook die knikken er in.
Ik zou hem kunnen betalen maar ze zouden me per seconden geld moeten geven om hier mee te lopen. Heb flink wat kennis van esthetiek maar dit klopt echt totaal niet. Het doet mij net als het huidige BMW design denken aan goedkope chinese clones.
Misschien is dat dan ook wel hun markt China loopte niet meer zo lekker en zo willen ze de markt weer terug pakken.
I know geen Goude rotor. Maar is wel 20k minder. Maar de voorkant is wel 100000% mooier. die Cubitus
Is van de achterkant ook nog steeds lelijk kwa vorm en ronde doorkijkvenster.
Mij ook.
Bijna iedereen vindt het foeilelijk. ()
Mensen willen ‘m toch.
En de chinezen zijn goedkoper, mooier, bijna even goed en verkopen beter.
In tegenstelling tot bijna iedereen hier, vind ik het wel een gaaf horloge. Ik hou wel van die funky kastvorm en vind het een leuke variatie op de nautilus.
Wel meer verschil als alleen de gouden rotor
Een vierkant met een diagonaal van 45 heeft zijden van 31.82.
Pfuh dit moet ik als betweter in opleiding even uitpakken.
Een vierkant heeft geen diameter, waar je naar refereert is de diagonaal.
De cubitus is geen vierkant, de hoeken zijn eraf.
Er zitten ook oren aan.
Even van iemand die het gemeten heeft (monochrome):
“ The watch has a 44.5mm width (3-9 o’clock), including the crown and a very short 44.9mm lug-to-lug (without the first link of the bracelet). The thickness of the case is 8.3mm for the time-and-date model, and the complicated 5822P measures 9.6mm. ”
Ah ja uiteraard die bedoelde ik. Aangepast.
Dat zou best meevallen dan! Helaas zit er ergens een tekortkoming in je redenering, aan de wristshots te zien
Een afmeting van pakweg 37mm links naar rechts incl bezel zou imho perfect geweest zijn. De vierkante kast. oren en de band geven dan wat meer presence. Nu zal’t wel eerder 40mm zijn vreesk, tenzij de foto’s bedriegen
Haha. Ik geef dan ook slechts aan wat de ‘zijden zijn van een vierkant met diagonaal van 45’.
Hubertje geeft zo te zien de info door waar iedereen naar op zoek was…
BTW…ik vind het model erg geslaagd. Had wel een gewenningsperiode van zo’n 5 dagen nodig maar soit.
Nu nog ergens vandaan 40k bij elkaar sprokkelen…
Het is volgens mij de opvolger van de Nautilus 5711 etc die er niet meer is in staal. In deze vorm spreekt hij mij nu minder aan ( al is het wel heel mooi gemaakt natuurlijk ) en dat is niet vreemd want in deze vorm loopt hij nog wat decenia achter op de “ronde” dus hij moet nog wennen. Vandaar ook de leus ; build your own legacy die Patek hieraan plakt.
Maar de ontwerp stijl is wel in lijn met een trend in het hogere segment vanr rechte kasten, en daar zal het wat minder gaan over duik specs dan over merkbeleving, exclusiviteit en uitstraling.
Het lijkt alsof Patek prima de vinger aan de pols heeft van de nieuwe generatie rijken en hun smaak. Twee andere voorbeelden van die stijl, Roth begon daar mee eind jaren 90 volgens mij maar is niet meer onder ons helaas.
Gerald Charles
Daniel Roth
Ook een mooi stijlvoorbeeld, Maen voelde dat goed aan
Kan er mee door heh
Huhhh???