Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Vorige week nog een meme, vandaag zegt meneer Stern het gewoon.

4 likes

Sta me toe dan deze daaronder te crossposten:
“Ik kan niet gelukkig zijn als mensen teleurgesteld zijn.”

2 likes

Dat wordt lastig dan. Er lijken toch aardig wat mensen (incl. PP owners) teleurgesteld in hem voor die andere opmerking

5 likes

Ja, dat wel… Maar dat zijn voor het grootste deel mensen die geen Patek hebben en ook nooit zullen hebben, dus dat lost dat probleem dan toch dadelijk mooi weer op?

Zie je… alle problemen op deze wereld zijn te relativeren met voldoende verhevenheid.

Hoge bomen vangen veel wind. Het lijkt wel alsof die vent voor het eerst in z’n leven bekritiseerd wordt.

1 like

Die logica gaat niet op natuurlijk.

1: er zijn veel meer mensen in de wereld die geen PP hebben, laten we zeggen 99%
2: er zijn veel mensen die dit horloge lelijk vinden, zeg 70 mensen tegenover 30 die hem mooi vinden

Punt: de 1% PP owners past met gemak in beide groepen, we kunnen niet zeggen dat ze in de éne of andere kant zitten. Tenzij we af gaan op onze eigen poll natuurlijk. Dan zien we dat ook een meerderheid van de PP owners het nieuwe model niet geslaagd vindt.

Maar eerlijk gezegd vind ik dat gedeelte niet zo boeiend. Ik vind het gewoon een blunder van de Stern. Hij verkijkt zich nogal op de kritiek en laat zich eigenlijk gewoon laatdunkend uit over een goed deel van z’n eigen clientèle. Ik weet natuurlijk ook niet hoeveel en wie etc. Maar als ik voor mezelf spreek; ik vind door deze meneer PP nu net een tikje minder sympathiek. :man_shrugging:t2:

7 likes

Uiteraard heeftie statistisch gelijk, de meeste mensen die dit lelijk vinden hebben geen Patek. De meeste mensen die ademen, hebben ook geen Patek.

ik vind door deze meneer PP nu net een tikje minder sympathiek

Exact het gevoel waar denk ik ongeveer iedereen die opkeek naar het merk blijft zitten, en wat mij betreft volstrekt overbodig en Patek onwaardig. Getuigt van weinig klasse en ik zie niet hoe dat het aanzien van zijn merk ten goede komt, gezien klasse net is waar Patek het van heeft.

3 likes

De markt heeft altijd gelijk!

1 like

6 likes

Dit is ook taal die wat mij betreft niet thuishoort bij Patek Philippe. Ze verlagen zichzelf.

3 likes

Wellicht, maar totaal niet chique hoe hij daarmee omgaat.

Patek owners die de uitspraak mooi vinden hebben waarschijnlijk een Patek voor de “flex”.

En er zal bij PP - en bij meneer zelf ook, gok ik zo - wel al uitvoerig over gefacepalmet zijn. Maar goed, de schade is gedaan. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat er een aantal mensen gaan afhaken door de vieze nasmaak van zo’n pedante kakopmerking.

Dat gezegd zijnde, ik vind de reacties overroepen. Maar is dat niet altijd het geval?

2 likes

Iedereen is nu verbolgen over deze uitspraak en dat het arrogant zou zijn. Maar denk dat het niet eens arrogant bedoeld is. Als een sportwagen merk een SUV uitbrengt dan klaagt men steen en been, maar ondertussen staan er wachtlijsten voor van meerdere jaren. Denk dat dat hetzelfde is bij de Cubitus. De mensen die het niks vinden zullen er geen kopen ongeacht of ze het zouden kunnen of niet. Ondertussen zijn er genoeg Patek Philippe verzamelaars die al een order op de Cubitus hebben uitstaan.

1 like

Dit geloof je toch zeker zelf niet. Over precies één week is iedereen dit weer vergeten joh. Ik denk dat er ongeveer 0 mensen zijn afgehaakt. Zo overdreven allemaal weer, alsof het langs zware criminaliteit schuurt ofzo.

Niets “zou zijn”; ze is het. Het is een herverpakte “de kritiek komt van paupers, mensen die wél geld hebben voor een Patek vinden het top”.

Ja, da’s vaak het geval met arrogantie. :slightly_smiling_face:

Als ik iets niet geloof ga ik het niet typen :slight_smile:

En op het totaalplaatje gaat het wellicht niks uitmaken. Als er al een negatief effect zou zijn, zou het een druppel zijn die ondergespoeld worden door het effect van de release zelf. Dus op dat vlak, akkoord. Maar nul mensen? Ik weet het niet. Ik ben zelf heel erg allergisch aan dat soort uitspraken dus als ik de loterij win gaat het idee dat PP geleid wordt door een persoon die het oké vindt om en plein public te gaan verklaren dat hij vindt dat de kritiek op zijn design enkel afkomstig is van irrelevant paupervolk, wel ergens blijven plakken. Hoe lang weet ik niet natuurlijk. En er zal niemand van wakker liggen in Zwitserland. Herr Stern nog het minst, want ik heb die loterij niet gewonnen, dus ik val onder paupervolk.

TL;DR:

:100: :point_up:t2:

4 likes

:point_up_2: :point_up_2: :point_up_2: :point_up_2:

1 like

Is die uitspraak van Herr Stern nu daadwerkelijk zo erg?
Kijk hier voor de grap eens in het rolex gedeelte…

1 like

@Mr_Broke is het helemaal eens met Stern.

Ze zijn gewoon niet voor de Plebs.

1 like

Het plebs :wink:

2 likes

Maar Rolex is ook toegankelijk voor kampers, dus dan mag het.

2 likes