Dat is een beetje het ding met deze uitspraak. Het sleept PP een beetje in de richting van Rolex. Van illuster huis naar plat statussymbool. Daarmee holt Stern z’n merk uit naar mijn idee. En het is maar één opmerking en het zal de verkopen niet raken. Het heeft Rolex immers ook geen windeieren gelegd dat de halve camping er mee loopt tegenwoordig. Maar dat komt wel met een prijs voor het imago van het merk. Ik ben benieuwd of PP echt die kant op wil
Tenzij ze dat willen natuurlijk. Hier op het forum ook enkele mensen die door laten schemeren dat ze een Patek meer als plat statussymbool zien.
Oh sweet summer child
Laurent Ferrier heeft wel een paar vierkante horloges. Met en zonder geintegreerde band.
Die zitten ook minimaal op hetzelfde niveau als Patek.
Rolex heeft eigenlijk een omgekeerde weg afgelegd. Vroeger was het niet chique om een Rolex te dragen, was een beetje ordi. Nu kan het wel. Patek was vroeger echt super chique, dat is het nu niet meer. Wat is dat nog wel eigenlijk?
Ja, dat is een goede want LF noemt het zelf Square, en een die zelfs boven het niveau van PP zit vind ik, maar toch meer richting een cushion vorm gaat dan zo strak vierkant als de Flapoor
Wel +55 K maar dan heb je ook een mooier achterkantje
Die Sport is ook behoorlijk vierkant met geintegreerde band. Althans de lunette is hoekig. De kast is wel ronder.
Ik denk het ook. De Dial presence is ook gewoon minder als je meer materiaal om de wijzerplaat hebt. Zoals bij de santos en de cubitus. Dat oogt gauw kleiner dan de werkelijke afmetingen.
Ik denk dat je een hoop woorden kunt gebruiken om Rolex te omschrijven waaronder een hoop positieve woorden. Maar chique… nee. Chique is ook persoonlijke perceptie natuurlijk, en er komt een beetje associatie bij kijken. Zo kun je Rolex in je hoofd hebben als in het horloge wat Roger Federer op de eretribune bij Wimbledon draagt, maar je kunt ook denken aan de verzameling klokjes van Ali B…
IMHO → zaken die (enigzins) ingetogen en/of bescheiden ogen maar uitblinken in kwaliteit en oog voor vakmanschap.
Toch snap ik die opmerking wel.
Ik las jaren geleden nog een interview met Stern dat hij het maar niks vond dat steeds meer rappers en voetballers met Patek rondliepen. Patek was voor de CEO’s van deze wereld. Chique, illuster, niet schreeuwerig, maar ik denk dat ze daar bij Patek een draai hebben gemaakt in hun klantenkring.
Ja, dit is een beter vergelijken met behoud van zachtere vormen. Bijna een logischer opvolger van de Nautilus dan de Cubitus.
Het doel is nog steeds hetzelfde, alleen de beoogde klantenkring is anders
Is idd niet een geheel gepaste uitspraak van de heer Stern. Van de groep die hij nu benoemd kunnen er wel een aantal zijn die zich dit in de toekomst wel kunnen veroorloven. Net als de mensen die dromen van een Rolex tot het moment dat zij er een kunnen kopen. Gepaster was het geweest wanneer hij gezegd had dat de mening gerespecteerd wordt, maar dat smaak subjectief is. En dit nu eenmaal een model is dat wordt toegevoegd aan de collectie van Patek Philippe. Wanneer ik de Nautilus en de Cubitus naast elkaar zie, vind ik de Cubitus meer kloppen kwa ontwerp. Zou ze echter beide niet aanschaffen
Leuke foto van jou en Lil Kleine. Leuke nieuwe haarkleur Ronnie. Ik vind het best wel flex.
Hier geloof ik absoluut niets van.
Mocht er onverhoopt wèl iemand afhaken dan is deze persoon rijp voor opname want uiterst labiel.
‘Goedemorgen, spreek ik met de heer L. Abiel?’
‘Spreekt u mee, goedemorgen’.
‘U spreekt met S+C, het gaat over de door u bestelde Patek Philippe, referentie 7118.’
Ik bel u om te zeggen dat het horloge binnen is!’
’Patek Philippe zegt u? Ik lees net in de Handelszeitung een interview met de CEO van Patek en die zegt zulke rare dingen, ik heb geen belangstelling meer na zeven jaar wachtlijst.’
‘Weet u het zeker? Als u de winkel uitloopt heeft u direct een leuke marge te toucheren namelijk.’
‘Ja heel zeker, haalt u mij maar van de lijst, goedemorgen.’
‘Goedemorgen mijnheer Abiel’.
Ach, als je zo goed in de slappe was zit interesseert je die marge ook niet. Moet je nog met dat ding gaan lopen leuren ook
Dat is je volste recht.
“Ik heb net mijn bedrijf voor een nette paar miljoen verkocht dus er kan wel een horloge van 100K af. Ik ging eigenlijk eens kijken wat er op de markt te krijgen is qua Patek Philippe, maar… als ik volgens hun opperhoofd gisteren nog een pauper zonder verstand van design was, dan kijk ik misschien toch liever eens rond naar iets dat niet stinkt naar pedanterie. Moet wel te vinden zijn.”
Sja.
Zulke types komen met een Rolex thuis…
Maar even serieus, wie denkt dat door zo’n uitspraak minder horloges verkocht gaan worden doet aan wensdenken.
Zou zomaar kunnen dat een beïnvloedbare categorie juist kiest voor Patek, die willen de massa graag ontstijgen en de verkoop stijgt!
Kan hè, kan.
Grijs zijn de kubusprijzen al door het plafond trouwens.
Natuurlijk niet, maar dat soort uitspraken passen niet in het statuur van Patek. Dit is toch een beetje van:
“Je vind onze horloges niet mooi en het maakt ons niet uit want je kan ze toch niet betalen. Lekker puh.”
Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: niet iedereen heeft dezelfde smaak.