Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Zware dag?

afbeelding
:grimacing:

4 likes

Dit vind ik de mooie uitspraak van Stern:

“You know how it goes – initially, people will complain, and then it will take off again. We’ve seen this with the Aquanaut and the Twenty-4. It’s quite normal.”

Ik denk dat hij gelijk gaat krijgen.

2 likes

Inderdaad heel lastig. Eerst zien. Maar ik neig naar te groot afgaande op d ze foto’s :joy:

1 like

De meeste lovers hebben er ook geen. Echter, je kan de kritiek op de Cubitus niet zomaar afwijzen . Echt, voor het eerst na 24 jaar brengt Patek een nieuwe serie uit, en wat is het? Een vervormde Nautilus. Teleurstellend toch?

6 likes

Ik zag deze net op Insta! :rofl::rofl::rofl:

Ja ja en dit is de grandad van de Cubitus !

De Gübelin signed.

Toch een beetje gek dat ervaren HF leden dat niet weten? en helemaal of topic gaan!!!
Why?

15 likes

Wat vreselijk zeg :sob::sob::sob:

Google maar eens decubitus (ipv de cubitus).
Vooral even plaatjes zoeken.

1 like

‘Gübelin signed’

Thanks even aangepast :wink:

1 like

Om de 45mm nog maar even in perspectief te plaatsen heb ik de Santos L, ook met een diagonaal van ongeveer 45mm, naast de Chronomat met een diameter van 40mm op de foto gezet.

Het kan aan mij liggen maar ik vind de Chronomat groter lijken.

Op het moment dat een diameter van 36mm je sweetspot is dan begrijp ik dat je dit grote horloges vindt maar de ophef over de maat van de Cubitus vind ik wat overdreven.

Of hier naast een Omega AT van 38mm

Geen leek die zou zeggen wat is die blauwe gigantisch naast die beige.

Het drietal op een rijtje in de winder

Valt wel mee toch?

:slightly_smiling_face:

11 likes

Prachtig zeg!

De Cioccolatone ref 2436 ? Toch geen vergelijk met die Orecchio Floscio Quadrato ?
Dress vs Sport !

Patek heeft wel meer vierkants gedaan, dat was ook niet het punt dacht ik, en best mooi in de geklede uitvoering ;

Maar als opvolger van de Nautilus is zoiets wel even wennen en wat minder zacht op de ogen. En 45 + zijspan x vierkant oogt heel groot. Bell & Ross in 40mm is ook een blok vind ik.
Maar ja, de Nautilus was een nog grotere schok bij de introductie en dat is nog redelijk goed gekomen uiteindelijk. Dus wie weet…

De Nautilus was toen der tijd een schok omdat:

De luxe horlogemarkt destijds nog sterk gericht was op traditionele, elegante gouden horloges, terwijl de Nautilus opviel door zijn gedurfde ontwerp: een sportief horloge in RVS staal met een opvallende tonneau-vormige kast en geïntegreerde armband.

Oftewel uniek en vooruitstrevend iets wat die Cubus zowiezo al niet is.
Hij is niet vooruitstrevend (genoeg andere merken die al zoiets hebben)

Deze vergeten? :slightly_smiling_face:

2 likes

Ugfh die is mooi.
Welke Patek is dat? :speak_no_evil:

1 like

Gezien de ophef wereldwijd over deze Orecchio Floscio Quadrato is het zeker een schok, niet echt Patek en zo groot echt, dus ik vind dat wel vergelijkbaar.
Onder de luxe merken zie ik niet zo snel echt vierkant ter vergelijk, de Santos zit niet in dit segement bijvoorbeeld, alleen de Hermes 08 schiet mij te binnen als sportief vergelijk, de VC 1921 is al weer veel sierlijker.

Ik denk dat het wel goedkomt met Flapoortje :grinning:

1 like

En deze was er al in 1969/70 … zou nu weer prima kunnen.

3 likes

IMG_4352

Nautilus was 120m tot 2023…