Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Je hebt enerzijds een punt.
Anderzijds herken ik mezelf helemaal niet in je omschrijving van deze liefhebberij.

Mijn god wat maakt dit horloge veel los bij mensen.
En wat een bijzonder kleurrijke discussie over het merk en de “doelgroepen” ervan.

Ik ben niet de typische Patek “doelgroep” maar draag met heel veel liefde en plezier één van de mooiste horloges ooit.

Daar doet een uitspraak van CEO, een release van een nieuw model of welke ander gedoe geen afbreuk aan.

Naar goed, wat wie ben ik?

13 likes

Iemand die een Patek draagt?

1 like

:point_up:

1 like

Wel lekker setje zo

1 like

Deze zal hopelijk niet te lang in de etalages blijven liggen

Ten opzichte van de Royal Oak vond ik de Nautilus toch vooral een slap aftreksel. Gerald Genta beschreef het zelf ooit dat de Nautilus een Royal Oak is die een tijdje op een strand heeft gelegen en daardoor wat ronder en gladder moest ogen door het slijten door zand, zee en wind.

De Cubitus heeft door de rechte lijnen in mijn ogen een strakker en stoerder uiterlijk dan de Nautilus. En hoe vaker ik het model zie hoe meer ik het begin te waarderen. Ik ben wel erg benieuwd hoe dit draagt. Ik heb een paar keer een Monaco om gehad en dat is al een behoorlijke klomp, deze is echt nog nog een stuk groter.

Monaco is toch veel groter en vooral dikker? Cubitus is wat ik gezien heb op de foto’s redelijk dun. Vergelijkbaar met de Nautilus qua dikte.

De beste man vind zichzelf geweldig, hij heeft naar eigenzeggen een goede neus voor zaken en het lukt hem allemaal wel zonder hulp van buitenaf.

Het design van de Cubitus is lui, en als je het mij vraagt spuuglelijk. Een enorme teleurstelling. Hoe hij met de welverdiende kritiek omgaat is walgelijk. Het begint een one- men show te worden; hij bepaald de designs en voor het overgrote deel de uurwerken. En als ik dan kijk wat er afgelopen tijd gereleased is, dan heb weinig hoop voor de toekomst. Het grootste succesnummer, de Nautilus, is ontworpen met hulp van buitenaf. En ondertussen hebben we veel mensen met grote staat van dienst zien vetrekken en voor zichzelf beginnen, met succes trouwens.

De Aquanaut is een ontzettend mooi horloge. Het heeft mij veel tijd en energie gekost om een relatie op te bouwen met de AD. Ondertussen loop ik al een hele tijd rond met de wens om een mooie Gilt Submariner te kopen. Dat hou ik vooralsnog af met de gedachte dat de Aquanaut onderweg is.

De huidige koers en arrogantie halen er de lol vanaf, het overschaduwd op dit moment de liefde die ik eerder voor het merk voelde. Ondertussen zijn er zoveel andere mooie merken. Ik ga er mijn Patek niet om wegdoen, die is bovendien voor zijn tijd ontworpen. Maar een nieuwe halen voelt toch een beetje als het supporten van een club waar ik (op dit moment) niet bij wil horen.

10 likes

Nee hoor :slightly_smiling_face:

IMG_1144

1 like

Een merk als ALS pakt deze mensen aan. Iets wat in mijn ogen ook niet meer dan te verwachten is van merken in deze prijs categorie.

Stuur je die door naar mij?
Thnx! :crazy_face:

Die ene (stijlloze) uitspraak van die meneer maakt dit horloge niet minder kunstwerk.

Dat is het nog steeds.

4 likes

Exactly my point. Maar ik moet wel toegeven dat toen ik even zocht of Roger Federer nou door Rolex gesponsord werd en wat foto’s tegen kwam het bij hem best okĂ© staat
 Maar goed, we zijn niet allemaal een keurige Zwitserse tenniser en bij de rest van ons staat een volgouden Rolex nog steeds best ‘aanwezig’ :speak_no_evil:

1 like

Weet je wel zeker dat je een Patek hebt. Volgens meneer Stern ben je een beetje aan het jokken.

2 likes

De doelgroep haalt ze gewoon binnen. :fire:

10 likes

Nja. Ik had nooit het idee dat mensen die in jeans en sneakers met een Lambo rondrijden de doelgroep waren van PP. Voetballers, vloggers en rappers waren eerder Rolex en AP territorium. Brrr. :slight_smile:

Al moet het gezegd zijn, op een ruim brede pols is die groene niet eens lelijk. Gebrek aan inspiratie tot daaraan toe. :smile:

4 likes

Als je een beetje mt je ogen knijpt en doet alsof die Lambo een Riva is ziet het er best prima uit. Jammer dat dit gewoon de realiteit is
 Patek is allang niet meer Patek :expressionless: