Helemaal waar. Ik doelde meer op mensen die dingen kopen met een andere insteek. Een patek is moderner ogend dan een Lange natuurlijk.
Exact mijn punt
Natuurlijk mogen mensen een mening hebben over horloges. Maar helaas word soms het op de man spelen met een omweg tot een kunst verheven. En dan veranderd het in een mening hebben over andere gebruikers hier…
Ik vind het persoonlijk ook wel jammer dat Patek in de gratie is bij, laten we zeggen, wat bedenkelijker figuren. Patserigheid staat het merk slecht en smakeloze uitspraken van een CEO helpen niet. Maar ik vind dat we zo’n merk met zoveel vakmanschap en historie niet meteen moeten diskwalificeren. Of het nu is om er een te kopen, of om er op afstand van te genieten.
Wie ooit in het Patek museum in Genève is geweest kan alleen maar diep onder de indruk zijn. Ze maken veel moois en stijvols, en ja, ook hier en daar wat minder moois.
Tsja maar als je dan zegt ; je kunt het betalen ?dan mag je het kopen mits je aan een waslijst van punten voldoet die een groepje blauwbloedige makkers gemaakt heeft. Das ook niet goed.
We moeten de realiteit maar onder ogen zien. Horloges zijn geen niche meer. En wie zijn wij om te gatekeepen wie wat / wel niet mag kopen? We zijn Ferrari niet
Iedereen mag doen wat hij of zij wil. Maar hou het lekker bij horloges.
Nee hoor. Ik heb met mijn 17cm pols beide gepast destijds en voor de 35mm medium gekozen. Maar de grotere ging ook zonder problemen. Hij is gewoon meer aanwezig en ik vind bij de Santos een beetje subtiliteit wel passend. Maar het was zeker niet buiten proportie. En de Cubitus is dan nog eens wat eleganter met zijn geborstelde bezel en strakke kast
Los van het feit dat je wat drukke Pateks uit zocht voor dit verhaal zijn we het voor één keer gewoon echt letter voor letter roerend eens. Inclusief groene plaat.