Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Helemaal waar. Ik doelde meer op mensen die dingen kopen met een andere insteek. Een patek is moderner ogend dan een Lange natuurlijk.

Exact mijn punt

Natuurlijk mogen mensen een mening hebben over horloges. Maar helaas word soms het op de man spelen met een omweg tot een kunst verheven. En dan veranderd het in een mening hebben over andere gebruikers hier…

En dat is jammer.

Ik zie die tractor met dat vouwsluitingrooimachien al door de zwitserse modder die bergflank af drabben…

Daar zal je hem al hebben.

1 like

Ik vind het persoonlijk ook wel jammer dat Patek in de gratie is bij, laten we zeggen, wat bedenkelijker figuren. Patserigheid staat het merk slecht en smakeloze uitspraken van een CEO helpen niet. Maar ik vind dat we zo’n merk met zoveel vakmanschap en historie niet meteen moeten diskwalificeren. Of het nu is om er een te kopen, of om er op afstand van te genieten.

Wie ooit in het Patek museum in Genève is geweest kan alleen maar diep onder de indruk zijn. Ze maken veel moois en stijvols, en ja, ook hier en daar wat minder moois.

4 likes

Tsja maar als je dan zegt ; je kunt het betalen ?dan mag je het kopen mits je aan een waslijst van punten voldoet die een groepje blauwbloedige makkers gemaakt heeft. Das ook niet goed.

We moeten de realiteit maar onder ogen zien. Horloges zijn geen niche meer. En wie zijn wij om te gatekeepen wie wat / wel niet mag kopen? We zijn Ferrari niet :joy:

Iedereen mag doen wat hij of zij wil. Maar hou het lekker bij horloges.

Ik begrijp geloof niet helemaal welk punt je hier wilt maken.

Het zelfde punt als jij.

Gewoon lekker over horloges praten, al die randzaken doen er niet toe. Toch :slight_smile:

1 like

En laat de Patek dragende rapperts in hun waarde :joy:

3 likes

:sob::sob::sob:

Ehhhhh ja. Gooi R Kelly en P Diddy ook op die stapel.

Whatever, als je op die zielepoten afgaat kun je ook nooit meer een G-shock kopen.

Uiteindelijk maak je ook zelf wat je draagt en niet andersom.

1 like

Krijg het gevoel dat ik steeds meer inspiratie modellen voor patek tegen kom.
Zo ook deze Gerald Charles, Masterlink

Pfffff 20k wat een prul voor armoedige honden. High-rollers zoals JohnvdT rollen enkel met een Patek om de pols.

1 like

Ja joh duw 'm er nog ff wat verder in :face_with_hand_over_mouth:

M’n goedkoopste was €4,- bij de kringloopwinkel.

en jij gaat op negeren… :wave:t2:

1 like

Dat valt best mee dus!

Nee hoor. Ik heb met mijn 17cm pols beide gepast destijds en voor de 35mm medium gekozen. Maar de grotere ging ook zonder problemen. Hij is gewoon meer aanwezig en ik vind bij de Santos een beetje subtiliteit wel passend. Maar het was zeker niet buiten proportie. En de Cubitus is dan nog eens wat eleganter met zijn geborstelde bezel en strakke kast :blush:

2 likes

Deze maakt mijn dag! Ik ga kapot. Thanks!

4 likes

Weet je wat het mooiste is. De echte mooie vintage exemplaren zijn duurder dan welke ook list.

Eat that mr. Stern. De echte liefhebbers weten exact wat ze kopen. En die kopen geen cubitus.

.

Als je een grossdatum zoekt koop je een Lange und Sohne (Ja @Fate_Amenable_To_Change ik weet het, voor jou niet de mooiste grote datum).

Dit ding hierboven is gewoon fck lelijk. Op de plaat van de time only na. (En de band).

Maar als je die plaat van die groene cubitus mooi vind koop je een Nautilus. :sunglasses:

Hoe ziet ook alweer een mooie Patek eruit?

.
En een klein beetje zo:

Fijne zaterdag avond!

Nb als je op tijd de klok terugzet, kun je een uur langer genieten van deze mooie dag.

Het is tenslotte nu pas 16.40 uur :sweat_smile:

12 likes

Los van het feit dat je wat drukke Pateks uit zocht voor dit verhaal zijn we het voor één keer gewoon echt letter voor letter roerend eens. :slight_smile: Inclusief groene plaat. :slight_smile:

1 like

Je spelt ‘gebalanceerde’ echt verkeerd. Ben ik niet gewend van een taalnazi :sweat_smile:

2 likes