Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Hij is anders dan we van Patek Philippe gewend zijn maar hij is wel mooi en stijlvol. Lekker dun ook met 8 mm en een beetje.

1 like

Ze moeten zich wel in alle bochten wringen om er nog wat positiefs van te maken zeg… sponsor contractje van PP is blijkbaar belangrijk. Iets met een banaan :grin: en een rug ?
Ze geven zelf al aan nb : 27% groter oppervlak bij een vierkant dan een rond horloge met een cirkel van gelijke diameter, en dat is een klap meer kast op je arm dat optisch nog versterkt wordt.

Dus een kwart groter dan een al groot horloge als de 5711. Maar dat is blijkbaar niet erg want de ā€œSantos Large is ook groot en daar hoor je volgens hen weinig overā€ - lezen ze HF niet of zo ?? :grinning:

En nog wat onzin over druk, ( dynamisch heeft alleen met stroming te maken ) en dat 3 atm dan niet echt 3 atm is. Dan zouden duikers zelf daar ook last van moet hebben maar daar hoor je ze nooit over. Die zwemmen onder water echt niet harder dan de 51 km/u die nodig is om door beweging nog extra druk toe te voegen.
Standaard fout die ze ook maken is dat je op 30 meter diepte 3 bar druk hebt maar dat is 4 bar druk want de luchtdruk van 1 bar op grondniveau telt ook mee.

Een heel slecht verkooppraatje in deze vorm van Green-washing (pun) van een te groot en gemakzuchtig ontwerp.

4 likes

Ik denk dat als Patek ook meteen een medium size variant had uitgebracht net als dat er voor de Santos is, dan had niemand het over de maat meer gehad.

Komt wel ook bij dat je hem toch in het echt gezien moet hebben zoals zij. Misschien dat dat toch de mening doet veranderen. Ik persoonlijk vind de 5711 al te groot dus deze ga ik sowieso te groot vinden voor mijzelf, maar voor mensen die dat een mooie maat vinden, net als de Santos Large, zal deze gewoon goed zitten.

2 likes

Ook niet helemaal waar; ja de druk op 30 meter diepte is 4 bar, maar de druk in het horloge is 1 bar dus je drukverschil is wel 3 bar :thinking:

4 likes

Mij neem je niet in de maling! :joy:

1 like

De vraag wordt mooi gesteld in de podcast van Fratello: wat is de meerwaarde tov de Nautilus? Het is een heel gelijkaardig design, maar wat lomper en minder elegant. Net alsof ze spijt hebben dat ze de Nautilus-lijn gestopt hebben en daar niet van kunnen terugkomen.

Dat voor mij is al genoeg reden om de collectie af te keuren. Ze konden de Aquanaut verder geevolueerd hebben of iets nieuws gedaan hebben, maar goed. Mooi afgewerkt en draagbaar zal ie vast wel zijn, maar voor mij blijft het een flauw afkooksel van de Nautilus. Gemiste kans!

6 likes

Dat was idd beter geweest, en dan nog die oren eraf et voilĆ” …

1 like

En hoekigere center links in de bracelet die bij het design van de case passen…

1 like

Voor iedereen dit nog wil lachen.
Met qoutes als; Peter from the family guy says (ceo Patek)

Is dit het kijken waard.

Het gaat inderdaad om de overdruk.

1 like

En, gaat deze special snowflake met z’n rode armbandje z’n Patekkies nu verkopen?

En verder, tig keer moron, stupid, the family guy, idiot… lekker beschaafd ook.

En verder, verstandige uitspraak of niet, Stern heeft gewoon gelijk.
Van de honderd zeikerds hebben er minstens vijfennegentig nooit een Patek gehad en zullen er ook nooit een hebben.
Gewoon waar, hoe pijnlijk ook, gewoon waar. Punt.

Het mannetje in dit filmpje moet zo snel mogelijk zijn eigen horloges maken en het vooral beter doen.

#debestestuurluistaanaanwal

1 like

Het zit u nogal hoog merk ik. Ik zou u niet zo druk maken om de mening van anderen.

1 like

Nee hoor, integendeel.
Het klopt gewoon wat de man zegt.
Maar iedereen en z’n moeder met een meninkje vindt zichzelf op gelijke hoogte staan met iemand die al generaties horloges maakt.
Snel zelf horloges gaan maken is mijn advies!

Afhankelijk van de interpretatie. De ene heeft een grond van waarheid. De andere is een hopeloos arrogante (en incorrecte) veralgemening. Ik ga er me niet verder druk om maken, en maar van een default-positieve instelling uitgaan dat hij het op de niet-miljardair-etter manier bedoelde.

Youtubers zijn een irritante klasse bottom feeders waarvan je maar moet hopen dat ze zichzelf nooit gaan voortplanten. Deze is wellicht niet anders.

Maakt Stern horloges? Ik dacht dat die gewoon een maandelijkse board meeting deed, aftekende op de financiƫle verslagen, en af en toe zijn zegen geeft over wat zijn (getalenteerde) minions produceren. Zou mij hard verbazen moest meneer T ooit zelf een pincet vast gehad hebben :wink: een vetbetaalde post erven zonder selectieprocedure is weinig waard als argument voor competentie.

3 likes

O ja? En wat heeft meneer Stern eigenlijk voor trustlevel op HF dat hij het allemaal zo goed weet??

3 likes

Beste John u heeft ook een mening die u niet onderbouwd. Als u zegt

En verder, verstandige uitspraak of niet, Stern heeft gewoon gelijk.
Dit is nou ook niet bepaald onderbouwd of enige bewijs dat dit zo is.

Helemaal als er op dit moment op chrono24 al 73 van cubitus worden aangeboden.
Dan zegt die voor mij wat anders.
Mensen zien dit nieuwe model als een Speculatieve Markt en Investerings object.

Kijk alleen hier op HF even naar wie er kritiek heeft op de Cubus en vergelijk dit met het aantal leden met een horloge van dit merk….

Dat er types zijn die gaan voor de snelle winst is bij dit merk een gegeven en een totaal andere discussie verder.
Kennelijk is er wel een markt voor, gezien de aantallen die doorverkocht worden.
Het zullen geen liefhebbers zijn die het, eenmaal om de pols, toch een lelijk ding vinden plotsklaps.
De handelaren vermoeden wel geĆÆnteresseerde kopers mag je concluderen.

Met de tijd zal het blijken of er echt vraag was naar dit horloge.

Ik ben het meestal met u eens maar nu niet. Ik vind het nergens voor nodig dat Thierry Stern neerbuigend doet naar mensen die nooit een Patek hebben gehad. Ik denk echt wel dat mensen die een VC, AP of andere merken in die prijsklasse hebben een uitstekend oordeel over de Cubitus kunnen geven. En anderen naar mijn mening ook. Ik vind dat Stern nu wat om zich heen slaat. En in de ā€œwandelgangenā€ hoor je toch veelal kritiek op de Cubitus. Dat zou Stern zich toch moeten aantrekken.

4 likes

Stern-allures

4 likes