Gelekt & officieel uitgebracht: nieuw Patek Philippe sportmodel de Cubitus

Ik liep toevallig van de week in een wandelgang en toen hoorde ik ook negatief geroezemoes.

“Ik zou m nog niet als poffertjespan willen!” hoorde ik bijv.

Ja dan gaan je haren echt overeind staan. Dat wens je niemand toe.

2 likes

Misschien deels, en zijn vrouw doet het echte werk ??

Interview: With Sandrine Stern, Patek Philippe Head of Creation - Hodinkee

1 like

Ik post niet graag allerlei video’s, maar Mike (een van de betere YTers) heeft wederom een hele degelijke review van de lancering.

1 like

The big boss himself

1 like

16,5 cm polsomtrek

#stoeptegel

1 like

Prima maat voor een g-schock. Ik heb dezelfde polsomtrek en zou deze laten liggen.

1 like

Ondertussen bij Maen. Gratis hype en hier en daar een mention van onze manhattan. Hopa een groen dial voor de 37mm. Lachen dit.

Vind de Patek nog steeds een gaaf ding maar er is ruimte voor een kleinere.

4 likes

Deze nog goedkoperder

1 like

Stiekem vind ik die Maen echt wel cool. En goeie maat. :smile:

1 like

Alleen jammer dat het ook weer gewoon plagiaat is.

Van?

Tegenwoordig is alles plagiaat van elkaar, rond, vierkant, rechthoekig. Alles lijkt op elkaar.

Deze.

5 likes

Ja, nu ben ik ook wel benieuwd. Er kan van alles wel een ander model dat er op lijkt gevonden worden, maar “plagiaat” zou toch al een klakkeloze kopie moeten zijn.

Ha, die kende ik niet. De kast is inderdaad wel heel erg hetzelfde. Voor de rest wel een compleet ander horloge qua uitstraling en proporties.

Prachtig. Maken ze deze nog? Daar zou de wereld van ondersteboven moeten staan.

En Maen heeft er een handje van met wat carbon papier wat lijntjes over te trekken. Ik heb een Hudson gehad met wel eeg veel gelijkenissen met ene BB58.

Ik vind dat eigenlijk niet. Al zijn wijzers, indices en plaat wel anders, de typerende kastvorm maakt dat voor mij (op foto) een andere versie van hetzelfde horloge.

Kan ik ergens inkomen. Maar dan vanuit een insteek a la “wat als VC van de Royal een moderne sportversie zou uitbrengen” - niet “we nemen het design over en plakken er ons logo op”. Ik vind de Maen zelfs iets mooier eigenlijk. Nipt voor die zilveren VC. Iets met die afgeplatte gebrushte bezel.

2 likes

Al leg ik persoonlijk gevoeldmatig de afweging elders, dit is een gefundeerde mening waarvan ik helemaal de logica snap, en dat waardeer ik!

1 like

Ik ben geen fan van meneer Barker, maar vind het stukje over de Cubitus en Thierry Stern toch wel spot on.

2 likes

Best een interessante analyse.

2 likes

Vind je?
Nogal wat open deuren in combinatie met het bespreken van een jetsetreclame.
Niets nieuws gelezen.

Nu de stofwolken zijn neergeslagen kan de conclusie alleen maar zijn dat de doelgroep van Patek Philippe zich bovenin de inkomenspiramide bevindt en dat het de verantwoordelijken voor de Patek-bedrijfsvoering niet boeit hoe er buiten deze categorie over hun producten gedacht wordt.

Sommigen zijn het eens met deze opvatting, immers ’ Others pointed out, and in a few instances praised, the savage nature of Stern’s words – arguing that while the words sting, it’s the harsh truth.

Uiteindelijk zijn het de verkoopcijfers die spreken, even afwachten.