Gereedschap waar je niet meer buiten kunt...

Zo, da’s een hele mooie upgrade. Super kwaliteit, die Bergeon. Staat hier ook op de werkbank. :ok_hand:

Je kan eventueel zelfs overwegen de plastic doppen van die Ali te houden als die erop passen; soms gebeurt het eens dat je eigenlijk twee keer dezelfde nodig hebt boven/onder, en dan is dubbel hebben handig. Het is ook niet alsof je die Ali pers nog kan verkopen voor meer dan de waarde van een postzegel :sweat_smile:

even getest, en ze passen prima op de Bergeon.
Goede tip ik hou ze apart

Alles met M6 past er op. Je moet echt je best doen wil je stempels vinden die andere schroefdraad er in hebben zitten. :slightly_smiling_face:

Daar heb ik me onlangs voor een paar tientjes deze voor gekocht, werkt prima… Stempels zaten er ook nog bij…

5 likes

Ik heb een ander model, maar ik vraag me al een hele tijd af waarom deze persen een vrije ruimte hebben onder de pers…
Iemand een antwoord op deze niet ter zake doende vraag?

1 like

Je hebt ook horloges met vaste banden en voor het geval de band stug is, kan er alsnog een glas op gezet worden. De band komt in de uitsparing zonder dat er iets verbuigt.

10 likes

Weer iets bijgeleerd :smile:

2 likes

Dank je wel!

Voor het eerst een Chinese imitatie van de veelgezochte minutenpijptrekker gevonden en in tegenstelling tot de Bergeon is deze wel geschikt voor kleinere uurwerken omdat hij een verwisselbare bek heeft:

“Grote” bek

“Kleine” bek

Werkt top :ok_hand:

14 likes

Ha, mooi. Bookmarked! :ok_hand:

1 like

Ik had hem gisteren ook voorbij zien komen en gelijk besteld.

2 likes

Het ziet er toch wel echt goed uit. Zit dat bekje er dan direct bij? Heb je een linkje toevallig? :slight_smile:

1 like

Link staat al in de post :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja er zitten 2 bekjes in de set.

1 like

Oh lol, je had de tekst aangepast. :joy:
Excuus
Thanks

1 like

Nee die link stond er al :joy:

1 like

Ja ik bedoel de tekst van de link aangepast :open_mouth::+1::grin:

1 like

Volgens mij niet, maar anyway, het is een mooi stukje gereedschap, alleen het hout even fijnschuren, is wat ruw.

3 likes

ja, iemand stuurde me er ook een foto van en die had hem in de olie gezet.

1 like

Ook besteld. Meestal wacht ik wat af tot de verschillende verkopers tegen elkaar beginnen afdingen om de goedkoopste te zijn, maar nu is er blijkbaar maar één. Dan liever een paar euro meer betalen dan plots een “uitverkocht” bordje te zien. :sweat_smile:

2 likes

Ja ik heb hem in de renaissance wax gezet, olie had inderdaad ook nog gekund.

2 likes