Gereedschap waar je niet meer buiten kunt...

Die uit jouw link is “uitverkocht” ……. Nog wel een andere gevonden, maar die “kost wat meer”.

Hoe bevalt deze tool? Tot nu toe heb ik het zonder kunnen doen, maar zo sporadisch zit er wel eens een vervelende tussen.

Is het een aanrader ?

1 like

Bevalt super! Ik heb ook nog de Bergeon groene Presto hiervoor, werkt ook maar is 2x zo duur.

1 like

Yes, hier nu ook kunnen bestellen/kopen :sunglasses: :blush:

1 like

Binnenkort maar eens uitproberen :hugs:

3 likes

Het ding werkt perfect.
Ik weet alleen niet hoe ik kan wisselen naar de andere klem voor de zakhorloge minuutpijp.

3 likes

Witte houdertje eraf draaien, dan het “bekje” handmatig naar boven drukken en de hevel eruit frutten. Ik heb er ook even mee zitten pielen, maar @TKH zei het mij.

4 likes

Edit: inmiddels is het tangetje niet meer te gebruiken omdat de lange punt krom is.
Had hem terug gebogen maar gaat niet werken omdat hij zo weer krom staat.
Dus… die kan de prullenbak in.
Enne, was niet van Alie maar van watch-tools.de

1 like

@Leo Schaf deze aan;
S-919 - Clip Spring Adjusting Pliers

Bij mij nog niet versleten.

Je hebt ook de moderne versie maar die lijkt wat kwetsbaarder. Zal wel beter zijn dan die wat je had en daarnaast makkelijk bij te slijpen.

Tip; doe oude Seiko rammelbanden eerst even in de ultrasoon. Dan druppeltje kruipolie laten intrekken. Soms zitten die echt vastgebeten waardoor je of de tang verkloot of schade krijgt aan het veer plaatje of de band zelf.

1 like

Inmiddels al geprobeerd. Gaat wel makkelijk :sunglasses:

Zijn in de aanbieding voor 27 euro:

Horlogemakersgereedschap KD89 rondseltrekker voor uurwerkreparatie: verwijdert rondsels zonder de tweedehands as te beschadigen - AliExpress 1511

2 likes

Plus 5 euro verzendkosten

1 like